En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Aha! Jag trodde att det kanske var något nytt sätt att banta på :D

Nej, det är botox i så fall.
Det finns visserligen någon slags operation men den är ganska riskfylld (biverkningar) och den rekommenderas inte.

Pillren är rätt bra på flera sätt, eftersom:
"Oxybutynin Mylan gör att trycket i urinblåsan minskar och trängningarna blir mindre täta och samtidigt svagare. Förmågan att hålla urinen förbättras."

Kan ju vara bra att ha hemma liksom ;)

Och jag fick ett negativt, är bara min kropp som har hittat ett ställe till att fucka up.

*KL*
Ff ingen plus eller mens för min del! Jag har inget tålamod till detta nu!! :nailbiting:

Idag är stegringen borta så nog kände jag av ägglossningen allt som vanligt.

Vilket gör att nästa månad går det nog bara åt två stickor, nu vet jag att älflytningarna startar några dagar i förväg.

Jag hoppas hans små simmare har överlevt länge nog och att äggledaren på fel sida är hel och lyckades vifta in ägget.

Den som lever får se helt enkelt.

*KL*
Ff ingen plus eller mens för min del! Jag har inget tålamod till detta nu!! :nailbiting:

Det där är riktigt jobbigt. Får man inget + så är det lika bra att mensen kommer så man kan börja om i alla fall.

Vi kanske skall komma på en hejaramsa :D

Gott ändå att du får ordentligt utslag på älstickorna (även om det nu inte verkar hjälpa). Men då slipper du i alla fall fundera på om du verkligen har äl eller inte.

Jag har lite svårt att säga ett datum på äl eftersom jag inte vet om jag kommer få någon denna månaden. Jag kissar på stickor och lär väl hojta till om det blir någon:)

För övrig ligger jag lite low i tråden, läser men skriver inte så mkt längre. Orkar väl inte fokusera på detta för mkt förutom att göra det jag ska med att ta min medicin, kissa på stickorna, ta blodprov, vänta på svar och så nuppa lite då och då:D

Underbara ni som orkar stötta och peppa andra:bow:

Jag håller på att gå banans!! Fortfarande inget + eller mens! Inget mer illamående men brösten spänner och är galet ömma...

Hur mår ni andra? :)

När trodde du att du skulle ha mens? Kan det inte vara så att din kropp håller på att hitta sin egen cykel och balans igen, så att du upplever den annorlunda mot när du åt p-piller?

Här har brösten svullnat upp, och en finne har dykt upp i ansiktet. Beräknad mens någon gång mellan idag och onsdag, så det är för mig en helt vanlig cykel. Det häftigaste med hela den här grejen tycker jag är att se hur min kropp fungerar utan hormonpreparat- hur brösten signalerar ÄL och mens på G som värsta trafikljusen, hur sekret förändras, humör likaså... jag känner mig väldigt mänsklig, på något vis. "Det var såhär kroppen skulle sköta sig.

Den skulle kommit i fredags eller senast igår.

Har gjort uppehåll med mina piller för några år sedan och då trillade den in i 28 dagas cykel direkt utan undantag. När jag sen började med pillerna igen så gjorde jag inga uppehåll på inrådan av BM.

FF ingen mens eller +. Brösten fortsätter att ömma och har även börjat producera små små mängde vitaktig vätska.
Tycker även att flytningarna har blivit tjockare och rikligare.

Ringer tillbaka till min BM i morgon efter morgonteset.:cautious:

Hur många dagar sen Äl?

Jag har alltid vätska i brösten :p Tror dock att de var snustorra när jag var gravid. Tvärtom liksom...

kl

Det verkar som om mina symtom är olika varje månad. Ibland ont i brösten, ibland inte alls.

Nu har jag fått jätteont i bröst och bröstvårtor genast dagen efter äl.

Det är ju inte så många dagar, jag skulle inte oroa mig än.

När trodde du att du skulle ha mens? Kan det inte vara så att din kropp håller på att hitta sin egen cykel och balans igen, så att du upplever den annorlunda mot när du åt p-piller?

Här har brösten svullnat upp, och en finne har dykt upp i ansiktet. Beräknad mens någon gång mellan idag och onsdag, så det är för mig en helt vanlig cykel. Det häftigaste med hela den här grejen tycker jag är att se hur min kropp fungerar utan hormonpreparat- hur brösten signalerar ÄL och mens på G som värsta trafikljusen, hur sekret förändras, humör likaså... jag känner mig väldigt mänsklig, på något vis. "Det var såhär kroppen skulle sköta sig.

Sen är kroppen extremt duktig på att se till att man känner en massa symptom när man vill bli gravid :D

Med första barnet (oplanerad) fattade jag inte att jag var gravid förrän v 10-12 och det var bara för att jag plötsligt reflekterade över att jag inte haft mens på ett tag (alltid haft mens oberoende av p-piller). Nu fjärde barnet så testade jag + i vecka 7 och då hade jag egentligen ingen anledning att testa heller annat än utebliven mens (detta är inte en oplanerad graviditet direkt utan snarare förvånande).
Så kroppen och hjärnan är grymt bra på att luras ibland :D

Ja, det är väl kanske så.. men då kan jag ju aldrig slappna av! ;) Den här månaden och förra har jag varit helt säker på att jag inte varit gravid, medan jag tyckte att jag hade en massa symptom månaderna innan. Det bästa var ju den veckan när jag efter varje frukost spydde i vasken, vilket senare har visat sig bero på att jag plötsligt blivit superkänslig för slem i halsen- något jag aldrig varit tidigare.

Tror du att de som exempelvis har tydliga symptom på ägglossning och kommande mens lättare får graviditetssymptom? Man kanske har mer horompåverkbar kropp, så att säga?

Tror du att de som exempelvis har tydliga symptom på ägglossning och kommande mens lättare får graviditetssymptom? Man kanske har mer horompåverkbar kropp, så att säga?

För mig är det inte så, jag känner vanligtvis inte av varken mens eller ägglossning något särskilt. De gånger jag varit gravid däremot, då är jag nästan skrattretande påverkad av alla möjliga symptom :o

Jag känner inte av graviditet och skulle lätt kunna gå ovetandes om jag trodde jag var skyddad. Och jag känner både äl och mens tydligt.

*kl

Just nu så "drar" det i den kvarvarande äggledaren eller i det området. Man blir ju lite nervös. Men det beror nog mest på att jag har träningsvärk efter att ha varit ute och galopperat i snön igår :D Har noll muskler, har inte ridit sen 2011...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 727
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 333
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3