En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

*kl*

Vad betyder BIM? :o:o

Att ÄL = Ägglossning och BF = Barnafödande förstår man ju! :o;)

BF - Beräknad Förlossning
BIM - Beräknad Icke Mens

Okej, tack! Inte ens det första var rätt! ;)

Öh, beräknad icke mens? Kan man inte bara säga att mensen är slut? Hjälp :D

Jag vet inte hur det startade faktiskt, för det är ett himla knepigt uttryck :p

HM, men jag borde kunna testa innan väl? Har mellan 26-28 dagar o är på dag 25 idag. Så varför är testdag satt så sent? Har jag inte fått mensen innan fredag så tjuvtestar jag :cautious:

Ja, jag skriver hellre BM- beräknad mens. Hellre en positiv överraskning om den inte kommer, än att hela tiden förvänta sig att den inte kommer.

En "genomsnittlig" tid mellan ÄL och mens är 14dgr så det är väl därför de har satt måndag :)

Jo men svaga streck har man i princip alltid.

Men med hCG i blodet så får jag tydliga utslag på ältester, alltså två lika starka streck.

Ja det går liksom inte att missa att det är positivt. Inga tveksamheten där inte. Många gånger är teststrecket starkare än kontrollstrecket.

Sen är det ju som sagt inget gravtest då det reagerar på fler hormoner än hCG men det kan ge en fin hint :D

HM, men jag borde kunna testa innan väl? Har mellan 26-28 dagar o är på dag 25 idag. Så varför är testdag satt så sent? Har jag inte fått mensen innan fredag så tjuvtestar jag :cautious:

Skulle jag vara du så skulle jag vänta tills testdag. Generellt är det bra att i alla fall vänta 14 dagar. Helst så skall man ju testa någon/några dagar efter BIM.

Hepp!! Nu har stegringen börjat på stickorna och sambon som kommer hem sent ikväll :eek: Bäst att jag bäddar sängen och bär in ved så han bara behöver ligga när han kommer hem :angel:

Vilket trevligt välkomnande han kommer få ikväll :angel:! Håller tummarna att det tar sig.

kl.

Jag har antagligen fått tag i ett exjobb som kommer påbörjas till hösten och förhoppningsvis vara klart i början på nästa år. Då det ska bli väldigt snart att snart ta examen och eftersom jag inte vill ta paus i exjobbet har sambon och jag beslutat att ta det lite lugnt nu i två månader (till sambons stora besvikelse) för att sedan köra på framåt april. Känns såklart lite tråkigt men just nu känns det viktigt att få exjobbet gjort, åtminstone nu när jag antagligen fått ett som jag verkligen vill ha :).

Hepp!! Nu har stegringen börjat på stickorna och sambon som kommer hem sent ikväll :eek: Bäst att jag bäddar sängen och bär in ved så han bara behöver ligga när han kommer hem :angel:

Så han inte tar ut sig för mycket :D

Vilket trevligt välkomnande han kommer få ikväll :angel:! Håller tummarna att det tar sig.

kl.

Jag har antagligen fått tag i ett exjobb som kommer påbörjas till hösten och förhoppningsvis vara klart i början på nästa år. Då det ska bli väldigt snart att snart ta examen och eftersom jag inte vill ta paus i exjobbet har sambon och jag beslutat att ta det lite lugnt nu i två månader (till sambons stora besvikelse) för att sedan köra på framåt april. Känns såklart lite tråkigt men just nu känns det viktigt att få exjobbet gjort, åtminstone nu när jag antagligen fått ett som jag verkligen vill ha :).
Ni får ligga i hårdträning under tiden :D

Grattis till ex-jobbet! Det kommer säkert att vara mycket värt att ha gjort det, så jag förstår er till fullo. Roligare att börja försöka sedan när man verkligen vill och är redo också :)

Tora: Ja, det blir mycket gymmande fram tills det är dags att nuppa på allvar ;).

Amk: Tack! Ja, det är så jag känner också. Då slipper jag ha exjobbet kvar, jag och sambon kan bosätta oss där det är mest lämpligt för tillfället utan att man ska behöva flytta tillbaka dit vi bor nu för att göra klart det sista på universitetet. :)

Jag kommer dock fortsätta följa er i tråden och hålla tummarna inför varje B(I)M.

Det låter bra, vi behöver lite pepp! Själv har jag mindre än en vecka kvar till BM, och brösten börjat växa i vanlig ordning så det är nog inget plus den här månaden. Jag jobbar rätt intensivt nu och börjar kolla på resor till Costa Rica som är ett drömresmål, så just nu gör det mig inte mycket om jag har rätt.

Jag somnade som en klubbad säl i god tid innan hemkomsten.

Vaknade när han kom hem, nästan och somnade om sen, trött!

Men som tur är så tar han sina uppgifter på allvar så det blev lite nuppa av ändå :D

Nu ska jag åka till jobbet *gäsp*

*KL*

Mitt första inlägg här...

Slutade med p-piller efter nyår och fick första mensen 4 januari. Borde alltså haft ÄL 18/1. Hade rätt mycket sex runt och på den dagen.

Sedan 1 vecka tillbaka har jag fått fler och fler gravidtecken.

Mår illa så fort jag blir hungrig.
Molande värk långt ner i magen.
Finnar på axlar och rygg.
Vaknade en morgon och hade ordentlig "träningsvärk" i brösten. Dom va även svullna. Nu är det mest bröstvårtorna som är ömma och mer på g! ;)
Även trött och hungrig som aldrig förr!
Har tagit Clear blue plus test idag på morgonen och det visar klart negativt. De gravidtecken jag känner av brukar aldrig uppkomma vid mens. Då får jag bara en jääävla mensvärk precis när den kommer.

Så vad är eran gissning? =D

Grattis till plusset lil-sis!:D

Kl

Mitt första med här.. Har en bebis på 4.5 månader. Har haft mens som vanligt 2 gånger, men är nu på dag 44 utan mens i sikte... Antar att det kan vara normalt så nära efter förlossning? Tog ett test för en vecka sedan men det var negativt, inga tecken som tyder på graviditet heller.

Svårt att låta bli att hoppas ändå. Vi vill enormt gärna ha en till så snart som möjligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 726
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 331
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd