En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

KL

Snabb update:

Vi låg ju lite på latsidan under gymveckan, och BIM är på fredag.
Känner ingenting förutom vanligt PMS-godissug och jäkligt ömma bröst, men det kan ha att göra med att jag faktiskt var på *det riktiga* gymmet under helgen och att jag har träningsvärk. :D

Efter helgen semesterstänger vår bebisfabrik ett tag och öppnar igen i maj.

Fy f-n för folk som ska truga på andra alkohol.

Ja det är faktiskt vidrigt.
Jag väljer ofta att köra bil hem för att det är enklast för mig och väljer då bort alkohol.
Och det verkar provocera massor.

Skall se om vi får en ny "Så tillverkar du bebis på snabbaste sätt". Det är faktiskt bara att åka iväg på en kryssning så vipps blir du gravid :D

Ja alltså att börja skriva i tråden har jag ju redan avklarat även om det inte gick så fort som för en del andra ;)

Nästa steg är att bli kallad till viktoperation. Jag har bett om en läkartid på min nya vårdcentral och får vänta en hel månad (...) och har därför skrivit en egenremiss under tiden. De brukar avvisa sådana fast de inte får men det tar lite tid och så känner jag att jag har gjort vad jag kan i väntan på läkartiden.

De försökte övertala mig till att träffa dietisten först men det är ju liksom förbi det för flera år sedan...

Pratade med sambon om det här med mantalsskrivning och IVF och det är inga problem till hösten sen (det är ju ändå inte aktuellt före december i år).

Jag har intressant nog tappat suget att kissa på stickor :eek:

Men ska försöka komma ihåg resten av veckan. Har haft lite värk på både höger och vänster sida idag, mest på vänster, så kroppen kanske försöker pressa ut ett tredje ägg på raken från samma stackars äggstock som väl borde få träningsvärk snart :meh:

Jag har skippat stickorna helt nu. Har bra koll på älvecka, och nuppar på enligt den.
Jag blev nyfiken bara för i mina papper stod det 3-6 foliklar i olika storlekar på varje sida så jag undrade om det var lite eller normalt (sammanlagt mellan 6-12 st). Hade ett moget ägg på 20 mm (eller hur mycket det nu än var) på vänster sida. Ägglossande samma kväll så jag har sett ägget som gjorde jag blev gravid :D

Jag undrar om mitt AMH värde möjligtvis kan vara felaktigt (var ju problem med det i somras). Kliniken fick ringa till labbet för svaret hade kommit på villovägar.

Generellt kan man säga att de med så lågt AMH som mig har mycket svårt att bli gravida. Jag blev ju gravid på det första oskyddade samlaget (om någon säger till dig att chansen att bli gravid är på runt 1% och det i princip är äggdonation som gäller så känns det inte riktigt såååå nödvändigt att skydda sig). Dess för innan hade jag mens två gånger efter avslutad amning innan jag blev gravid. Inga problem innan dess heller.

Så antingen är jag exeptionellt på ett helt otroligt sätt eller så visar testerna fel. O_o

Ja det är intressant. Jag vet faktiskt inte vad som är normal mängd, men gyn tyckte det såg perfekt ut och pratade om "många fina blåsor" medan han visade på ul. Jag räknade inte riktigt, men det fanns ialla fall flera synliga.

Tänk om ditt test visat fel! Du bara måstte kolla upp det igen efter graviditeten. Kanske du kan få tio barn till?:nailbiting:

Hoppas att jag tog den sista listan nu!

Mens på dag 40.... Jag deppar ihop och återkommer när jag tagit tag i mej själv...

Mvh Miks

Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1

Februari

Anna_Lillen ÄL 17/1, satte in eskimån 20/1 o fick testdag 3/2
Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
em-pirre Äl 31/1 BIM 15/2
lil-sis äl 2/2 BIM 16/2
Rhinos äl enl app 5/2 BIM 19/2
TLV äl 7/2 BIM 21/2 (enligt app)
Maria ?
Miks ÄL 17/2 BIM 4/3

Åh så drygt att behöva vänta så länge på tja ingenting :banghead:

Sjukt drygt! De flesta har ju liksom hunnit haft både ÄL och BIM innan jag har ÄL nästa gång. Bu för skitkropp som inte hajar grejen! 40 dagar liksom, det är som ett dåligt skämt!

Mvh Miks

Man blir så ledsen. Dessutom en massa dagar i "onödan" som dessutom går åt till att vänta och hoppas och kanske tro...:(

Bryt ihop och kom igen. Nya tag

Det är lite som att vänta på att håret ska växa ut när man har råkat få det för kort klippt.

Förutom att håret faktiskt alltid växer ut igen.

Borde försöka sova nu, hästarna har vatten i massor och jag ska iväg tidigt till jobbet, har fyllt på vätskor i bilen, hundarna är matade och jag tror jag har rena skjortor.

Inget ustlag på ÄLsticka ikväll heller men det är lika bra det, sambon sover inte hemma inatt, de är söder om Sthlm och jobbar (vi bor norr om Uppsala = långt.)

*kl*
Idag gör det än mer ont o det känns som mensen ska komma när som :arghh:

Ha det så trevligt! :D

Här tror jag vi ska premiärnuppa efter mf, som äntligen tog slut. Då är det bara väntan på äl som återstår, bäst att öva lite så man kommer ihåg hur man gör menar jag :angel:

God natt :) Jag ska nuppa lite nu.

:d

Ha det så trevligt :D

*kl*
Idag gör det än mer ont o det känns som mensen ska komma när som :arghh:

Vet du, den enda gången jag varit gravid planerat än så länge så trodde jag att jag skulle få mens. Jag gick runt med binda hela dagen på BIM. Men när det inte kommit något i slutet av arbetsdagen så köpte jag ett test ändå och kollade morgonen efter. Och det var plus! Sen hade jag molvärk i magen nästan hela tiden fram tills de opererade bort mitt X. Livmodern värkte alltså trots att den var tom...

Ha det så trevligt! :D

Här tror jag vi ska premiärnuppa efter mf, som äntligen tog slut. Då är det bara väntan på äl som återstår, bäst att öva lite så man kommer ihåg hur man gör menar jag :angel:

Ja man måste ju liksom ha vanan inne så man lyckas när det väl är dags att skjuta skarpt :p

Jag hoppas på plus, har två lika starka streck på äl testet o efter lite googla de kan man vara både gravid o påväg att få mens då. Brösten gör tokont fortfarande iaf, det onda i tuttarna brukar liksom rinna neråt o ut så sålänge dom gör ont får jag väl hoppas ;) vågar inte ta ett test, vet inte hur många gånger jag blivit besviken....

Jag har noll och intet på äl-test innan mens ;)

Men vänta lite har du två starka streck på ältest på BIM?

Jag har aldrig fått starka streck när jag skall ha mens. Visst teststrecket kan synas någotsånär tydligt men inte mer än så.

Så är det älpositivt tydligt så är mer än bara mens på g.

BIM för eskimån är på måndag.

Men jag tror mer på plus än mens :D

Men vänta lite har du två starka streck på ältest på BIM?

Jag har aldrig fått starka streck när jag skall ha mens. Visst teststrecket kan synas någotsånär tydligt men inte mer än så.

Jag har alltid svaga streck. Vid ägglossning starkt, sen går det ner för att bli näst intill positivt innan mens. Jag litar inte på ägglossningstest som graviditetstest.

Mvh Miks

Jo men svaga streck har man i princip alltid.

Men med hCG i blodet så får jag tydliga utslag på ältester, alltså två lika starka streck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 724
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 328
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd