En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

*kl*
Idag känns allt...blä! Har rätt kraftig molvärk, brösten gör ont o är iväg en överallt, känslorna är utanpå kroppen o inget känns bra. Har drömt en massa konstigt inatt o känslan o sinnesstämningen från drömmarna sitter liksom kvar. En vecka kvar...

Så, nu har jag fått gnälla lite ;) nu ska jag fortsätta städa för att få tiden att gå!

Knapplånar lite :)

Försöker hålla mig från den här tråden så mycket som möjligt. Har ändå beräknad ägglossning så sällan att det är mycket dötid emellan där det känns som att det bästa bara är att koppla bort från bebisverkstan.

Hade ju tidigare problem med att mensen försvann vid jul men till slut kom den på dag 78.. Nu den här veckan ska jag till en privat gynekolog som jag fått tag i. Vid besöket kommer jag vara på dag 19, äl är beräknat till dag 23 enligt mensappen min.

Vad kommer man kunna se på ett ev VUL? Kan man se om äl är på gång eller om den kanske till och med redan varit?

Vad ska man begära för någon hjälp? Har som sagt problem med endometrios och långa menscykler (oftast mellan ungefär 35-40 dagar).

Har du testat naturligt progesteron? Hjälpte mig väldigt mkt med både att få jämnare mensintervaller o tydligare äl :) har ju också endometrios men min är även bättre om jag äter "endo-kost" o lite tillskott!

Har du testat naturligt progesteron? Hjälpte mig väldigt mkt med både att få jämnare mensintervaller o tydligare äl :) har ju också endometrios men min är även bättre om jag äter "endo-kost" o lite tillskott!

Naturligt progesteron? Endokost? Förklara gärna närmare :) Just nu gör jag inget speciellt alls förutom att jag äter mina multivitaminer.

Naturligt progesteron? Endokost? Förklara gärna närmare :) Just nu gör jag inget speciellt alls förutom att jag äter mina multivitaminer.

Googla båda så får du upp massor av bra sidor :) att utesluta sånt som mjöl, rött kött osv gjorde att jag slapp ha ont i 25 dagar o skitont i 5 ;) jag tar även nattljusolja, magnesium, zink o gurkmeja som tillskott för att hjälpa det lite extra!

Lite kl

Om ni har sånna här tankar runt alkohol, hur gör ni med brie, serrano, torsk och så vidarei? Dessa födoämnen kan ju ge mycket större konsekvenser än ett glas rött till fredagsmiddagen....

Mvh Miks

Torsk går alldeles utmärkt att äta gravid :) det som spelar roll är var man fiskat fisken.

Serrano är också helt ok om man fryser den 3 dygn innan :D (eller tillagar den i ugn osv)

Man kan se äggblåsor på ul, ja. Sen kan man se de största och gissa sig till vilken som håller på att släppa.

Jag kommer att släppa ett på vänster sida, fick jag veta :D

Kul att veta :D

Fick du reda på något mer?

Inget fel på mig inte. Hur han än letade. Fin livmoder, fina slemhinnor, många fina äggblåsor i olika storlek. Inga tecken på (gammal eller ny) inflammation eller infektion. Sköldkörtel ok. Frisk på alla sätt.

Han tyckte att jag skulle sluta tänka på kroppen som en maskin med on-off knapp. Det funkar inte så, tydligen (jag bara VA?:D)

Lita på naturens gång nu en stund, flicka lilla :p

Torsk går alldeles utmärkt att äta gravid :) det som spelar roll är var man fiskat fisken.

Serrano är också helt ok om man fryser den 3 dygn innan :D (eller tillagar den i ugn osv)

Jag är ju uppenbarligen inte uppdaterad hör jag :D

Det enda jag kommer ihåg var att man inte skulle slicka på fingrarna när man hållit i kattbajs.... eh good to know, ur många aspekter!!! ;)

Mvh Miks

Hur många är många äggblåsor?

Fick du svar på sköldkörtelnvärdena med en gång? Och vad var det för siffror.

Jag är ju uppenbarligen inte uppdaterad hör jag :D

Det enda jag kommer ihåg var att man inte skulle slicka på fingrarna när man hållit i kattbajs.... eh good to know, ur många aspekter!!! ;)

Mvh Miks

Vissa saker hade jag inte gjort även utan "förbud". :D

*kl*

När det gäller alkohol och annat så följer jag vad min läkare ordinerade.
Äta bra och nyttigt, ingen alkohol, ingen rökning, inget coffeine, och att äta mina vitaminer varje dag.
Jag har nog aldrig vart så nyttig förr :)

I övrigt så kom mensen igår kväll, och det var inte speciellt roligt. Kramper liknande det jag hade vid mf och blödde väldigt kraftigt.
Doktorn skrev ut 1 smärtstillande, och något som skulle vara smärtstillande och minska så att jag inte blödde så mycket..
Efter att ha läst biverkningarna, så såg jag något om att man inte ska ta dom ifall man försöker bli gravid. Efter att ha ringt doktorn igen, så var det alltså så att jag inte fick äta dom. Efter att jag betalt och allt..

Jag är trött och yr, och allmänt ledsen..
Vill bara att allt ska bli bra igen...

Så trist!

Man måste verkligen läsa alla bipacksedlar!

*kl

Nu har vi iaf försökt med en båtbebis :p Haft älflytningar hela helgen men inget utslag på stickorna. Glömde kolla igår innan vi åkte dock. Om man ska följa kalendern borde det inte vara Äl förrän i helgen.

Fy f-n för folk som ska truga på andra alkohol. Men det brukar oftast vara folk som skäms över hur mycket de dricker...

Ingen aning om siffror, men helt normala. De var normala senast också.

Hur många blåsor? Normal mängd. Inte räknade jag inte. Några små, och ett par större på var sida. Störst var den på vänster. Gyn tyckte iaf att det såg perfekt ut.

Jag blev nyfiken bara för i mina papper stod det 3-6 foliklar i olika storlekar på varje sida så jag undrade om det var lite eller normalt (sammanlagt mellan 6-12 st). Hade ett moget ägg på 20 mm (eller hur mycket det nu än var) på vänster sida. Ägglossande samma kväll så jag har sett ägget som gjorde jag blev gravid :D

Jag undrar om mitt AMH värde möjligtvis kan vara felaktigt (var ju problem med det i somras). Kliniken fick ringa till labbet för svaret hade kommit på villovägar.

Generellt kan man säga att de med så lågt AMH som mig har mycket svårt att bli gravida. Jag blev ju gravid på det första oskyddade samlaget (om någon säger till dig att chansen att bli gravid är på runt 1% och det i princip är äggdonation som gäller så känns det inte riktigt såååå nödvändigt att skydda sig). Dess för innan hade jag mens två gånger efter avslutad amning innan jag blev gravid. Inga problem innan dess heller.

Så antingen är jag exeptionellt på ett helt otroligt sätt eller så visar testerna fel. O_o

Det gäller att ha koll på biverkningarna. Kan bli väldigt tokigt annars.

*kl*
Idag känns allt...blä! Har rätt kraftig molvärk, brösten gör ont o är iväg en överallt, känslorna är utanpå kroppen o inget känns bra. Har drömt en massa konstigt inatt o känslan o sinnesstämningen från drömmarna sitter liksom kvar. En vecka kvar...

Så, nu har jag fått gnälla lite ;) nu ska jag fortsätta städa för att få tiden att gå!

Håller verkligen tummarna!

Så trist!

Man måste verkligen läsa alla bipacksedlar!

*kl

Nu har vi iaf försökt med en båtbebis :p Haft älflytningar hela helgen men inget utslag på stickorna. Glömde kolla igår innan vi åkte dock. Om man ska följa kalendern borde det inte vara Äl förrän i helgen.

Skall se om vi får en ny "Så tillverkar du bebis på snabbaste sätt". Det är faktiskt bara att åka iväg på en kryssning så vipps blir du gravid :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 724
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 328
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar