En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Så spännande när det iaf är något insatt!!

*kl

Jag tar väl och adopterar en unge så ska ni få se på plus sen, det är ju nästan en garanti för att man ska bli på smällen.

Vi blir ju inte mer gravida för att det är svårt för fler ;)

Så spännande när det iaf är något insatt!!

*kl

Jag tar väl och adopterar en unge så ska ni få se på plus sen, det är ju nästan en garanti för att man ska bli på smällen.

Vad tänker alla här inne om adoption? Är det nåt ni redan diskuterat eller tar det om man kommer till det?

Inte alls. Jag tror inte det är aktuellt heller. Men det är ju lätt att säga nu.

Eftersom vi kan bli gravida (har haft utomkveds i nov) inte aktuellt. Kan däremot tänka mig att donera själv. (Och ja jag väljer att skriva vi eftersom det är bi ihop som räknas just nu, dvs att båda är fertila).

Jag tror jag är för tidigt i processen för att ha tänkt så mycket på det men som det känns nu så är det eget barn som är grejjen.

Om bebis blir tillverkad i april så blir det väl snarare än sen 2014-bebis (troligtvis december?)? Eller?

kl

Jag följer er alla med spänning! Så roligt att vi har fått några plus här inne! Grattis till er alla! Och så spännande att få följa "eskimån"!! Hoppas den väljer att stanna.

Själv längtar jag så efter att sätta igång med bebisverkstaden. Det ska bli så roligt och spännande. Förra graviditeten var oplanerad så då missade jag allt det som ni går igenom nu, symptomletande och planering. Men precis som alla andra så vill jag inte heller vara kvar i det stadiet allt för länge, men jag ser ändå fram emot den där känslan av förväntan och spänning - har det tagit sig eller inte? Låter knäppt kanske men så är det :)

Eftersom vi kan bli gravida (har haft utomkveds i nov) inte aktuellt. Kan däremot tänka mig att donera själv. (Och ja jag väljer att skriva vi eftersom det är bi ihop som räknas just nu, dvs att båda är fertila).

Jag tror jag är för tidigt i processen för att ha tänkt så mycket på det men som det känns nu så är det eget barn som är grejjen.

Jag som alltid ser det värsta i allt tänkte på sånt redan från början ;) jag blev gravid när jag var 17 o åt p-piller, då gick det minsann utan större problem, nu när man vill bli med barn är det skitsvårt ju. Lagen om all jävlighet antar jag :yuck:

Jag var också gravid som sjuttonåring. Med kondom. Abort på min artonårsdag.

Sambon har tre barn sedan innan så det fanns liksom ingen anledning att tro att det skulle vara några problem. Jag är normalt också hängslen och livrem i mitt tänk men det här med barn tog så lång tid att bestämma redan från början att jag inte hunnit vidare i tänket ;) Har bytt sambo sedan första beslutet också :p

Inte alls, det är ju roligt till att börja med :D

Jag var också gravid som sjuttonåring. Med kondom. Abort på min artonårsdag.

Sambon har tre barn sedan innan så det fanns liksom ingen anledning att tro att det skulle vara några problem. Jag är normalt också hängslen och livrem i mitt tänk men det här med barn tog så lång tid att bestämma redan från början att jag inte hunnit vidare i tänket ;) Har bytt sambo sedan första beslutet också :p

Haha, jag bytte också sambo under åren ;) inte hjälpte det heller men nu är vi iaf på G!

Grattis!!

Anna_Lillen - hoppas det tar sig nu.

Om bebis blir tillverkad i april så blir det väl snarare än sen 2014-bebis (troligtvis december?)? Eller?

Njäe... det är väl mars-barnen som föds i december?... Ja, sen beror det ju lite på NÄR i mars/april man har mens och äl också.

Om man räknar på senaste mensens första dag och sätter den till 1 april så är bf 5 januari. Då blir man ju gravid på äl i april så du räknar helt rätt.

Sen får man ju hålla tummarna att bebis inte väljer att titta ut för tidigt ;)

Sen får man ju hålla tummarna att bebis inte väljer att titta ut för tidigt ;)

Ja det var ju det också...!
Jag föddes tre veckor för tidigt, dottern kom i vecka 38, min kompis fick en dotter i vecka 27.

De är ju lite svåra att bestämma över de där små barnen :)

Just nu försöker jag tänka att om vi inte blir gravida på egen hand vill jag pausa och fundera på hur mycket jag är beredd att gå igenom för att få barn. I dagsläget känns ingenting annat än att det tar sig naturligt aktuellt, men när man väl inser att det inte blir på egen hand kanske känslan är helt annorlunda. Adoption tror jag dock inte kommer att bli aktuellt, no matter what.

Problemet med adoption är ju att det är så krångligt och dyrt. Finns ju en tråd hör på Buke. De fick ju hem sin lilla dotter precis i dagarna. Har då tagit fem år.

Jag hade dock emotionellt lätt kunnat adoptera.

Kl

Min äldsta var planerad till 9/1. Blev 29/12. Man han är lika söt för det :D

Ja, dels verkar det vara en jättetuff process innan man har sitt barn, och jag är också rädd för den rotlöshet och identitetssökande som jag förstått att en hel del adopterade går igenom. Det känns som en stor utmaning att adoptera, helt enkelt, och jag vet inte hur mycket jag är beredd att satsa på att få barn.

Jag har en fråga till er andra som här inne: dricker ni alkohol medan ni försöker bli gravida, eller hur resonerar ni kring det?

Jag känner likadant. Jag hade lätt adopterat om det inte var så himla krångligt, dyrt och långsamt.

Och nej, jag dricker eller äter inget "dåligt" under tiden mellan äl och mens även om det inte spelar någon roll. Jag tar det säkra före det osäkra. :D

Efter mensen tar jag ibland ett glas vin med maten.

Vad menar du med "även om det inte spelar någon roll"? Jag förstår inte riktigt vad som inte spelar roll.

Ja, det här med adoption är en svår fråga, likaså hormonbehandlingar, donationer och dylikt.. hur mycket ska man offra för att få det där barnet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 325
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar