En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag hade tagit bort äggledaren som är kvar och gått över till IVF med din historia. Sudier har ju visat att äggledare kan förstöra miljön i livmodern.

KL

Oj vad mycket som har hänt! Både roligt och sorgligt.

Här händer inte mycket, jag går på toa var tioende minut ungefär, precis som när jag var gravid men i övrigt känner jag ingenting.
Testade negativt förra veckan. Och fortfarande ingen mens heller...
Har även vart lite öm i livmodern.
Doktorn sa iaf att allt var ok, och ingen infektion eller så. Han sa att de kan ha att göra med att jag fortfarande är öm efter missfallet, eller att det är min kropp som förbereder sig för mens, jag hoppas på det sista. Får jag min mens så vet jag iaf att allt är ok igen.

Så bara att vänta igen nu då..

Vänta, vänta, vänta. Suck ibland känns det som om vänta är allt en graviditet består av.

Jag hade tagit bort äggledaren som är kvar och gått över till IVF med din historia. Sudier har ju visat att äggledare kan förstöra miljön i livmodern.

Om den är skadad så kan det vara en lösning. Men det var väl bara spekulationer från lil-sis sida (om jag nu förstod det rätt, inga garantier för min fattningsförmåga är korrekt :o)

Maria Äl=oklart BIM 19-21/1
Rhinos äl= 6/1 enl app. BIM 19/1
Ego Äl = oklart. BIM ca 24/1.
Miks ÄL 11/1 BIM 26/1 (38 dagars cykel denna månad)
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1

Februari

Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
em-pirre Äl 31/1 BIM 15/2
lil-sis äl 2/2 BIM 16/2
TLV äl 7/2 BIM 21/2 (enligt app)

För min del kom "mensen" igår. Dock var/ är den oerhört märklig vilket fortsätter stödja min teori om tidigt missfall. De känningar jag hade i livmodern försvann ju samma dag som jag (enligt mig) skulle fått mens. Lite orolig över att jag kanske har för kort lutealfas, vad gör man åt det om det skulle vara så?

Det går oftast lätt att ändra den med medecinering. Under 10 dagar eller över 18 dagar brukar räknas som avvikande.

Tror inte du behöver oroa dig för det. Men prova använda älstickor denna gång så borde du snabbt få ett svar.

Skulle inte förvåna mig alls om det är ett tidigt missfall.

Min mens kom imorse. Jag trodde nästan att jag var gravid, tyckte det kändes annorlunda denna månaden. Skulle precis ta ett test när mensen kom.

Ja hoppet är det inget fel på tydligen eftersom man hoppas och tror varje månad typ, det är väl nu under mensen det sviktar...det och humöret;)

Grattis föresten Tora, blev jätteglad när jag läste att allt såg bra ut på ul:)

Lika tråkigt var det att läsa vad som hände dig Emor.

Över berg och djupa dalar....

Nej vi vet inte, som sagt. Om det var klarlagt att den är skadad så vore ju läget ett annat.

Suck! Tänk att något som i grund och botten är ganska okomplicerat kan vara så otroligt svårt.

Egentligen skall man ju bara nuppa lite oskyddat rätt vecka i månaden. Det låter ju ganska så enkelt, tycker jag i alla fall. :crazy:

Min mens kom imorse. Jag trodde nästan att jag var gravid, tyckte det kändes annorlunda denna månaden. Skulle precis ta ett test när mensen kom.

Ja hoppet är det inget fel på tydligen eftersom man hoppas och tror varje månad typ, det är väl nu under mensen det sviktar...det och humöret;)

Vad trist med mens! Den där känslan "att nu kanske" är så.... blandad. Sen när mensen kommer så brukar jag känna mej dum som ens hoppades :(

Lite kl!
Jag var tvungen att läsa ikapp! Vad roligt Tora att allt ser bra ut! Så himla häftigt! Och efter allt som hänt det senaste halvåret också!

Emor - Verkligen tråkigt! Vad ledsen jag blev när jag läste om ditt missfall!

Stor kram till er alla!

Mvh Miks

Den hade vett att komma innan du testa i alla fall. Fast det bästa hade varit om den hållit sig borta i nio månader pga inneboende i magen!

Nu har jag läst på lite vad gäller Ackis. Sist jag stod på vågen hade jag 17kg ner till deras övre gräns :crazy:
Sen måste man vara mantalsskriven på samma adress och det är vi inte. Hur fånigt är inte det förresten?!

Får väga mig imorgon bitti och sen är det väl "svält" som gäller...

Men då är det inget privat alternativ antar jag?

Glöm det, läste för snabbt!

Du och din sambo är inte skrivna på samma adress antar jag? Och inte något annat jag trodde först.

Nej vi är inte skrivna på samma adress. När vi väl lyckats köpa loss gården så kan han skriva sig här.

Privat är för tillfället inte ett alternativ rent ekonomiskt. De har precis börjat få in jobb efter typ ett år utan. Så alla kronor vi lyckas dra in som vi inte behöver till annat måste läggas på hög till gården.

Det är liksom allting på en gång. Det var ju onekligen tur att jag bestämde mig för att inte börja plugga nu :eek:

Remiss till IVF är inga problem att få av min gynekolog, han var så positiv så, haha! "Och skulle nästa graviditet fastna i den andra äggledaren så opererar vi bara bort den också och sen blir det IVF men det inga svårigheter" :rofl:

Då är det bara att nuppa på. Fördelen med det är att du dels har en chans att bli gravid och dels bränner en massa kalorier. Snacka om att vara effektiv :D

Vad trist med mens! Den där känslan "att nu kanske" är så.... blandad. Sen när mensen kommer så brukar jag känna mej dum som ens hoppades :(

Lite kl!
Jag var tvungen att läsa ikapp! Vad roligt Tora att allt ser bra ut! Så himla häftigt! Och efter allt som hänt det senaste halvåret också!

Emor - Verkligen tråkigt! Vad ledsen jag blev när jag läste om ditt missfall!

Stor kram till er alla!

Mvh Miks

Ja visst känner man sig dum! Det är ju onödigt men jag brukar också känna så.

Den hade vett att komma innan du testa i alla fall. Fast det bästa hade varit om den hållit sig borta i nio månader pga inneboende i magen!

Det hade onekligen varit trevligt med en liten inneboende. Kanske blir det valp här hemma snart, då kommer väl tiden rulla på snabbt vilket känns skönt! För blir det ingen bebis så går ju månaderna och rätt var det är så har jag kört mina kurer och tagit mina blodprov sen så får vi mer hjälp och blir remitterade till fertilitetsklinik där vävnadsprov och spermier tas ut. Nu är det ju lite mer "dötid". Försöker tänka som så att under detta 1,5 året vi försökt så kan det faktiskt vara så att jag bara haft äl 1 gång. Och då är det ju inte lustigt att jag inte blivit gravid.

Nej en någon sånär regelbunden ägglossning är väl en av dom mest nödvändigaste förutsättningar för att bli gravid på egen hand. :crazy:

Jag hoppas ni får hjälp snart. Känns som om ni redan har suttit av väntetiden helt i onödan.

Kl
I morse vaknade jag och var helt galet yr! Jag har haft virus på balansnerven förut och det kändes likadant. Mannen är bortrest hela helgen så jag såg framför mig att ta hand om hela gården och en vild 2-åring samtidigt som jag inte ens kunde sätta mig upp :( Det blev bättre efter ett tag men jag är fortfarande yr och känner mig bakis.
Min mens borde komma nu i dagarna och jag har känt att den är på gång med lite molvärk. Nu när jag mådde som jag gjorde i morse så tog jag ett test och det var positivt!! Jag trodde verkligen inte det! Jag har inte känt något alls, med sonen hade jag alla tecken jag kunde ha och var stensäker när jag testade.
Nu vill jag bara att mannen kommer hem, jag vill ju prata med honom om det här :D Han har fått ett mms med plusset i alla fall ;)

Jag hoppas verkligen att alla ni andra tappra kämpar här i tråden snart får ett efterlängtat plus också :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 321
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar