En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Nej inga plus här.

Däremot håller en äggblåsa på höger äggstock på att brista :crazy: :nailbiting:

Ägglossningsstickorna ger ju också två streck :p

Satan i gatan vad ont det gör nu igen, undrar om mina äggblåsor har blivit större på sista tiden?

Borde ringt gyn och frågat om han hade tid att kolla idag :D

Men inte så hoppfull eftersom det är på höger sida som jag inte har ngn äggledare.

Kanske mer intensiva nu med tanke på att du kanske börjar få ordning på Dvitamin bristen och sköldkörtelproblematiken.

Kl

Kul med nya i tråden!

Alla nya och gamla: Nu vill vi se lite + i tråden!!!

Hallå! Vi gör ju så gott vi kan! ;)

kl
Ni kunniga, hur länge visas + efter missfall?
Har antingen mens som kör om eller det andra, får se hur mycket blodbad det blir.

För mig tog det två veckor. Men det kan ta 2-4 veckor.

Okej, då skulle jag hinna och köpa ett om jag verkligen vill veta. Är osäker, är en sorg trots att man inte vill/kan få barn för stunden.

Jag sörjde/sörjer mitt barn (för mig var det ett barn) väldigt mycket. Tror att det blev så hårt för mig var att jag var tvungen att ta tabletter för att avsluta missfallet. Dvs jag var tvungen att bestämma att nu är det över och inte min kropp.

Jag har aldrig testat så länge faktiskt, jag har vetat när jag fått mf, (vid första var jag ju in och kolla efteråt och det var tomt) så nu vill jag bara att det är över, och går inte och kissar på stickor för att se plusset försvinna.

Verkligen helt försåtligt! Känner att vad det än är så jag iallafall glad att ha min tvååring som spottar mig i ansiktet<3

Du vet inte om du hade GBS förra graviditeten? Det kan ledda till missfall, tror det är vad som spökar för mig faktiskt (svinlätt att bli gravid-får missfall)

För mig har set tagit ett år art bli gravid, som blev ett mf, och sen ett år till som slutade i mf...

Gbs har inte något att göra med hur fort man blir gravid natta hur lätt man får missfall. Men de borde kollat de när du fick första barnet. Gbs står för grupp b streptockoker, man ska få antibiotika under förlossningen om mamman bär på det. Men verkar vara lite olika hur bm ser på det.

Jag lider verkligen med dig, visst man har redan en men att förlora det livet i magen är fruktansvärt

Ok! Dåligt insatt faktiskt. Dom nämnde då ingenting om det då jag var gravid med dottern, eller under fl, så jag antar att jag inte har det då.

Någon gång är det min tur igen, får jag hoppas! Bara att vänta. Tålamod är ju bra att ha även senare menar jag, lär säkert vara mer välbehövligt desto fler som springer runt och skriker, så det är väl bra att jag får öva lite extra.... ;)

Nä blev inget nuppa inatt :cry:

Jag verkar äntligen ha löst problemet med sömn innan jobbet men nu är jag typ medvetslös istället :p

För alla är intresserade så kan jag meddela att jag både nuppat och sovit gott. :D

Nuppande och bra sömn brukar gå hand i hand :D

Här var det blodbad!
Är i alla fall glad att jag har en menskopp nu för tiden :D

Bebisfabriken har således stängt för semester och öppnar igen i maj (eller sent i april).
Och jag är glad att jag inte kommer ha någon anledning att inte träna och att jag kommer kunna äta mina svettpiller i några månader framöver.

Ja, jag äter Oxybutynin Mylan för att svettas mindre i armhålorna. Svettkörtlarna just där är rätt hyperaktiva, vilket gör att jag ofta (dagligen) svettas genom kläderna och det är inte direkt living the dream, så att säga. Älskar verkligen hur puberteten skojade till det för mig :banghead:
Och jag har att välja mellan piller eller regelbunden botox = valde piller.

De är dock inte kompatibla med bebisfabriken:

Klinisk erfarenhet från gravida kvinnor är begränsad. I djurförsök har oxybutynin visat sig ge hjärtmissbildningar och en ökad incidens av skelettanomalier. Tills ytterligare erfarenheter föreligger, bör Oxybutynin Mylan ej ges under graviditet annat än efter särskilt övervägande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 724
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 331
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar