En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade oskyddat sex igår :nailbiting:

Var ska man tala om det om inte på buke? :p

Tror inte det är någon risk för graviditet, ägglossning tidigast om typ 5 dagar.

Vi vet nog inte ens om vi på allvar ska försöka bli gravida. Vi har en son på 3.5 år som är underbar på alla vis. Men nu har han precis blivit blöjfri, ska vi börja om då? Vi som har sagt att vi är jättenöjda med ett barn till allt och alla.

Förra gången tog det ett drygt år, och två missfall, innan det blev en graviditet som höll i sig. Jag hatade att vara gravid, kände mig invaderad av en främling, inte mysigt alls. Lilla rara barnet sov inte mer än två timmar i sträck till långt efter att han fyllt två år. Jag tyckte inte om att amma, tyckte jag luktade svett, sur mjölk och kräks hela tiden

Det tog nästan två år innan jag fick tillbaka min stabilitet i ridningen. Små hemorrojder och vad jag tror är ett litet framfall är fortfarande kvar som men av graviditeten.

Jag vet att jag vill ha ett barn till, men jag är verkligen inte säker på om jag är beredd att betala "priset" för det.

• Gilla
Reactions: Ray

Tror inte det är någon risk för graviditet, ägglossning tidigast om typ 5 dagar.

Vi vet nog inte ens om vi på allvar ska försöka bli gravida. Vi har en son på 3.5 år som är underbar på alla vis. Men nu har han precis blivit blöjfri, ska vi börja om då? Vi som har sagt att vi är jättenöjda med ett barn till allt och alla.

Förra gången tog det ett drygt år, och två missfall, innan det blev en graviditet som höll i sig. Jag hatade att vara gravid, kände mig invaderad av en främling, inte mysigt alls. Lilla rara barnet sov inte mer än två timmar i sträck till långt efter att han fyllt två år. Jag tyckte inte om att amma, tyckte jag luktade svett, sur mjölk och kräks hela tiden

Det tog nästan två år innan jag fick tillbaka min stabilitet i ridningen. Små hemorrojder och vad jag tror är ett litet framfall är fortfarande kvar som men av graviditeten.

Jag vet att jag vill ha ett barn till, men jag är verkligen inte säker på om jag är beredd att betala "priset" för det.
Såklart på buke och i den här tråden :D
Och ÄL om 5 dagar kan innebära graviditet, om simmarna är duktiga.

Haha säg inte de, hade oskyddat sex 6 dagar innan ägglossning och är nu i v 22 ;)

Första försöket för barn nummer två gjordes i förra veckan. Känner nu (BIM -4) en konstig känsla i livmodertrakten, ungefär samma känsla som vid ägglossning. Någon som känt liknande känsla så här tidigt i en eventuell graviditet eller är det bara jag som är skengravid? Kan inte minnas att det kändes såhär förra gången.

(Om någon skulle veta vem jag är irl så var snäll och hall det för dig själv)

Igår började jag må illa och allt luktar mycket och illa... I förmiddags kunde jag inte hålla mig längre och tog ett test, gravid!!! Lite i chock, trodde inte att det skulle gå på första försöket. Känns orättvist med tanke på hur tufft många i den här tråden haft det, håller alla trummar och tår för att ni också får ta ett positivt test!

@*Gotlandsrusset* och @hemlig haha vad skrämmande optimistiska ni är!

Med tanke på att vi inte blev gravida över en natt förra gången, och att jag nu är 4 år äldre, så tror jag risken är minimal.

Får se om vi hinner med någon mer gång den här veckan. Jag jobbar natt så vi kommer att gå om varandra och knappt ses.

Sen tycker vi nog båda att detta känns väldigt läskigt så vi kommer nog inte att våga vara så noga med att pricka ägglossning. Snarare tvärtom. Vi skulle bli glada om det hände, men är för fega för att satsa stenhårt. Jag kanske inte ens kvalificerar att få skriva i tråden så ambivalent jag är.

Tyckte att listan hamnat lite långt bak och ser ut att behöva uppdateras:)

Humla - PCOS, nytt försök med Letrozol i september, försökt sedan april 2015, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Thalbaz - Första besök för IVF 16/8, ett MF, 28 år, inga barn.

TeamLundVer - Tredje försöket ÄL 24/8, BIM 7/9 (enligt app), 33 år, 1 barn.

hemlig - tar paus i försöken fram till vi kan söka hjälp i januari -17.

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Jordgubb-lime (det gåååååår inte att skriva mitt nick utan - på ipaden:confused::rage:), första försöket, 29 år, BIM skulle kunna bli någonstans 8-9/10.

Humla - PCOS, nytt försök med Letrozol i september, försökt sedan april 2015, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Thalbaz - Första besök för IVF 16/8, ett MF, 28 år, inga barn.

hemlig - tar paus i försöken fram till vi kan söka hjälp i januari -17.

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Jordgubb-lime (det gåååååår inte att skriva mitt nick utan - på ipaden:confused::rage:), första försöket, 29 år, BIM skulle kunna bli någonstans 8-9/10.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 705
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 732
· Visningar
239 040
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 935
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V