En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä nu blir jag både grinig och osäker.. Jag har ett vanligt kontorsjobb vilket ju innebär större delen av dagarna bakom skärmen, och nu idag så känns det som att jag har sträckt(?) mig från precis under naveln och ner mot..??? neråt helt enkelt..

Någon annan som haft en sån känsla??

Nä nu blir jag både grinig och osäker.. Jag har ett vanligt kontorsjobb vilket ju innebär större delen av dagarna bakom skärmen, och nu idag så känns det som att jag har sträckt(?) mig från precis under naveln och ner mot..??? neråt helt enkelt..

Någon annan som haft en sån känsla??
Kan inte Mvc ta ett blodprov för att se om du är gravid? Jag hade blivit galen av att undra.

Nu är äggplocket avklarat, 6 st ägg blev det. :) Det gick rätt bra, dock höll de på och misshandlade min vänstra äggstock som låg lite illa till, inte så skönt. Min man pallade inte riktigt att vara med under plocket, han blev rätt blek om nosen och fick lägga sig på golvet. :eek: Jag tyckte det var lite underhållande, tyckte jag borde varit den som skulle haft det svårt men det var tydligen vanligt. Nu blir det ET på lördag. :)

Jag var hos gyn igår, efter att ha tagit dubbel dos Letrozol den här cykeln. Fick en tydlig ökning på LH-stickor från i måndags men de blev aldrig riktigt positiva. Hade ont på höger sida i tisdags som jag misstänkte kunde vara ägglossning.
Ultraljudet blev ju då lite sent men det såg ut som att jag precis hade haft ägglossning så det verkar som att de funkade trots att testerna aldrig blev riktigt positiva.
Nu är det bara att vänta.

Humla - ÄL 13/9 BIM 26/9. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt sedan april 2015, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Thalbaz - Äggplock 15/9, ET 17/9, ett MF, 28 år, inga barn.

hemlig - tar paus i försöken fram till vi kan söka hjälp i januari -17.

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Jordgubb-lime (det gåååååår inte att skriva mitt nick utan - på ipaden:confused::rage:), första försöket, 29 år, BIM skulle kunna bli någonstans 8-9/10.

Nu är äggplocket avklarat, 6 st ägg blev det. :) Det gick rätt bra, dock höll de på och misshandlade min vänstra äggstock som låg lite illa till, inte så skönt. Min man pallade inte riktigt att vara med under plocket, han blev rätt blek om nosen och fick lägga sig på golvet. :eek: Jag tyckte det var lite underhållande, tyckte jag borde varit den som skulle haft det svårt men det var tydligen vanligt. Nu blir det ET på lördag. :)

Å samma med mig höger äggstock ville inte alls hade en Bm låg på min mage men de gick inte endå han kröp upp och inga ägg gick att plocka från den, dock 12 från den vänstra.
Hoppa på bra resultat nu

Jaha bra eh mens? Kom ett par droppar mörkt blod i samband med toa vid typ 11. Sen kom det inte mer och bröstvårtorna gör fortfarande ont och ingen mensvärk. Aja den kommer väl, bara vänta. Hoppas att den inte drar igång med full kraft till på söndag när jag ska sitta åtta timmar på ett tåg :meh: men det är väl precis det den gör.

Jaha bra eh mens? Kom ett par droppar mörkt blod i samband med toa vid typ 11. Sen kom det inte mer och bröstvårtorna gör fortfarande ont och ingen mensvärk. Aja den kommer väl, bara vänta. Hoppas att den inte drar igång med full kraft till på söndag när jag ska sitta åtta timmar på ett tåg :meh: men det är väl precis det den gör.

Var den väntad? Eller är snarare. Minns inte hur du skrivit i tråden riktigt men jag fick ju nidblödning eller vad det heter när ägget fastnade i livmodern, typ två dagar innan mens.

Var den väntad? Eller är snarare. Minns inte hur du skrivit i tråden riktigt men jag fick ju nidblödning eller vad det heter när ägget fastnade i livmodern, typ två dagar innan mens.

Jag vet inte exakt när jag hade ägglossning denna cykel men enligt beräknat skulle mensen kommit igår. Har som kortast 28 dagar och som längst 35. Är på cykeldag 34 nu. Så vi får väl se.

Första mensen efter missfallet verkar vara pa gang. Inte ofta det känns skönt att mensen kommer men jag är glad att kroppen är igang igen nu.

Blir bara lite tokig pa min man som tvekar om vi verkligen "klarar av" ett barn till. Hans mamma var inte direkt till min fördel när det kom upp sist vi träffade henne :banghead:

Humla - ÄL 13/9 BIM 26/9. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt sedan april 2015, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Thalbaz - IVF1, testdag 6/10, ett MF, 28 år, inga barn.

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Jordgubb-lime (det gåååååår inte att skriva mitt nick utan - på ipaden:confused::rage:), första försöket, 29 år, BIM skulle kunna bli någonstans 8-9/10.

Thalbaz - IVF1, testdag 6/10, ett MF, 28 år, inga barn.

Abort 2012

Håller tummarna!

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 706
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 732
· Visningar
239 094
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 935
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar