En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
(delvis kl)
Mensen har fortfarande inte kommit igång, det var lite ljust blod vid lunch sen så kom det inget mer fram till 18 då jag bytte tampong och nu var det lite brunt typ flytningar. Varken jag eller gubben tyckte det var roligt att inte veta när kroppen beter sig så jävla konstigt så testade jag men det var negativt så nu får det gärna dra igång för fullt.

Så tråkigt att cykeln skulle bli så lång då vi bokade in besöket på gyn specifik dag i cykeln. Mellan CD9-11 och nu blir det 7 istället, men men. Senast jag hade 35 dagars cykel var i januari annars har det vart mellan 28 och 32. Nu blev den 36 om man räknar det som kommit idag som mens. Plus att jag för första gången i mitt liv haft spottings. Så ptja, jag har lite att fråga om på måndag.
Vad tråkigt.men där kan ju vara en ändå. Jag testade ju negativt första gången och då måste jag varit i v 5, så vi håller tummarna att det kanske är en liten ändå :up::heart

Vad tråkigt.men där kan ju vara en ändå. Jag testade ju negativt första gången och då måste jag varit i v 5, så vi håller tummarna att det kanske är en liten ändå :up::heart

Vaknade imorse till blodbad och klumpar :D :grin: Så mja, det är ganska kört känns det som.
Men jag blev inte direkt ledsen, är så van. Mest förbannad över att mensen blev sen = fel CD till gynbesöket. Lite "roligt" för jag ska till receptionisten på kliniken att mina cykler var regelbundna och så säger kroppen "Fuck U i'm NOT! Mohahaha :devil:" Men men, nu ska vi få hjälp iallafall och förhoppningsvis generar det ett bebis i det långa loppet.

Mest av allt känner jag mig ledsen över att inte kunnat ge min sambo ett barn än. Det här har jag inte sagt till honom, vi vet ju inte vad det beror på. Men det är nog den jobbigaste känslan, skulden. Och jag borde verkligen gräva ner det nånstans för vi gör det här tillsammans, vi vill det här lika mycket och sorgen över att det inte blivit något än delar vi.

Inte riktat till dig, behövde mest skriva av mig.

Vaknade imorse till blodbad och klumpar :D :grin: Så mja, det är ganska kört känns det som.
Men jag blev inte direkt ledsen, är så van. Mest förbannad över att mensen blev sen = fel CD till gynbesöket. Lite "roligt" för jag ska till receptionisten på kliniken att mina cykler var regelbundna och så säger kroppen "Fuck U i'm NOT! Mohahaha :devil:" Men men, nu ska vi få hjälp iallafall och förhoppningsvis generar det ett bebis i det långa loppet.

Mest av allt känner jag mig ledsen över att inte kunnat ge min sambo ett barn än. Det här har jag inte sagt till honom, vi vet ju inte vad det beror på. Men det är nog den jobbigaste känslan, skulden. Och jag borde verkligen gräva ner det nånstans för vi gör det här tillsammans, vi vill det här lika mycket och sorgen över att det inte blivit något än delar vi.

Inte riktat till dig, behövde mest skriva av mig.
Jag skickar styrke kramar :heart

Till det andra, berätta detta för sambon, dela med dig av dina tankar och känslor, ni är ju ändå två om detta. Och jag tror verkligenog att man inte ska hålla sånt inom sig för det skapar bara en inre stress som kan på era kroppens mående. Er tid kommer komma och jag håller alla tummar, tår och tassar för att det ska gå bra för er med hjälpen :heart

Jag skickar styrke kramar :heart

Till det andra, berätta detta för sambon, dela med dig av dina tankar och känslor, ni är ju ändå två om detta. Och jag tror verkligenog att man inte ska hålla sånt inom sig för det skapar bara en inre stress som kan på era kroppens mående. Er tid kommer komma och jag håller alla tummar, tår och tassar för att det ska gå bra för er med hjälpen :heart

Ja, jag är medveten om det. Har lite svårt att sätta ord på det också. Men får försöka samla tankarna och försöka formulera fram vart skon klämmer.

Tack :heart Jag känner mig hoppfull inför utredningen och att vi kommer få en liten med tiden. Tror att mycket av mitt hopp kommer från just den här tråden. Att så många med allvarliga problem lyckats bli gravida.

Nu är egen-remissen för utredning inskickad... Räknar inte med att höra något förrän inom vårdgarantitiden på 3 månader som blir vid jul i så fall, blir "spännande" det här oavsett, äntligen kanske vi kan få hjälp med att reda ut varför det inte har blivit några barn än...

Någon som har tips på vad man kan säga till sin arbetsgivare när det blir dags att åka på diverse undersökningar/samtal m.m.? Jag är annars väldigt frisk av mig, aldrig sjuk och behöver aldrig åka iväg till läkare/vårdcentral eller någonting annat heller. Jag vet att man inte måste säga varför man vill vara ledig några timmar (vilket det kommer ta för varje besök vi gör då det är 1 timmes resväg dit enkel väg...) men det känns ändå att jag vill ha något att säga... Kanske bara säga att jag behöver vara ledig några timmar pga personliga skäl? Jag jobbar väldigt tätt med 2 kollegor också (sitter i samma rum) jag har samma funderingar där vad jag ska säga till dem...
så är det någon som har nåt tips på vad jag kan skylla på? Tandläkaren fungerar ju inte så jätteofta... Kanske nåt med hästarna? Eller hunden? känns bara så fel att ljuga om något som inte alls stämmer...

Nu är egen-remissen för utredning inskickad... Räknar inte med att höra något förrän inom vårdgarantitiden på 3 månader som blir vid jul i så fall, blir "spännande" det här oavsett, äntligen kanske vi kan få hjälp med att reda ut varför det inte har blivit några barn än...

Någon som har tips på vad man kan säga till sin arbetsgivare när det blir dags att åka på diverse undersökningar/samtal m.m.? Jag är annars väldigt frisk av mig, aldrig sjuk och behöver aldrig åka iväg till läkare/vårdcentral eller någonting annat heller. Jag vet att man inte måste säga varför man vill vara ledig några timmar (vilket det kommer ta för varje besök vi gör då det är 1 timmes resväg dit enkel väg...) men det känns ändå att jag vill ha något att säga... Kanske bara säga att jag behöver vara ledig några timmar pga personliga skäl? Jag jobbar väldigt tätt med 2 kollegor också (sitter i samma rum) jag har samma funderingar där vad jag ska säga till dem...
så är det någon som har nåt tips på vad jag kan skylla på? Tandläkaren fungerar ju inte så jätteofta... Kanske nåt med hästarna? Eller hunden? känns bara så fel att ljuga om något som inte alls stämmer...

Du säger att du ska träffa läkare. Det räcker så.

Håller med @lil-sis . Även om du sällan är sjuk behöver du inte säga annat än att det gäller läkarbesök. Frågar de vidare får du väl berätta vad det gäller eller säga att det är privat, helt enkelt.

Det blev 2 ägg till frysen till slut.

På min informationslapp med TD mm stod det något i stil med att jag skulle "testa med clearblues känsliga graviditetstest". Clearblue har ju ett extra känsligt test men det verkar ju inte finnas i apotekens e-sortiment i alla fall eller menar de bara att clearblue allmänt är känsligare än andra test? Känner mig lite förvirrad...

På min informationslapp med TD mm stod det något i stil med att jag skulle "testa med clearblues känsliga graviditetstest". Clearblue har ju ett extra känsligt test men det verkar ju inte finnas i apotekens e-sortiment i alla fall eller menar de bara att clearblue allmänt är känsligare än andra test? Känner mig lite förvirrad...

Jag tror du kan testa med vilket test som helst. Jag beställde hem ett test som tydligen används av läkare och som ger utslag tidigt. Man samlade upp och droppade ner 3 droppar i en liten bricka och det räckte för att visa tydligt + två dagar innan bim.

Detta kostade knappt hälften mot Apotekets tester och jag fick 5 st.

Sen får man göra som man vill så klart, tror dock att det finns en del samarbete i vissa rekommendationer men jag är dåligt påläst :)

RFSU har ett tidigt test. Men TD brukar ju vara med viss marginal så vilket som helst fungerar.

Jag berättade för närmsta kollegan, lyckades lösa de till de andra märkligt nog? Tandläkaren och läkarbesök på sjukhuset de ifrågasatte ingen.

Ja jag vet inte kanske! Vågar man de? Känns ju som man måste vara så försiktig med det?

Jaja de är inte riktigt aktuellt just nu men

Ja jag vet inte kanske! Vågar man de? Känns ju som man måste vara så försiktig med det?

Jaja de är inte riktigt aktuellt just nu men

Vet inte riktigt hur hanteringen går till kring det där. Men jag tror inte det är omöjligt och jag hade iallafall känt att det vore värt att fråga :) har inte så mycket erfarenhet av ET på människa. Men på kor däremot :angel:

Vi gick genom landstinget och det är ingen väntetid här, tar även emot utomläns patienter.

FET kräver inte så stor insats från kliniken så den väntetiden bör ju inte vara så lång.
Nä jag tyckte inte de, men de hade läkarbrist och vi skulle inte räkna med att komma inom vårdgarantin tyvärr

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 712
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 732
· Visningar
239 183
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 945
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar