En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får hoppa in i den här tråden igen. Vi har ju kämpat i 1.5år och hade precis börjat fertilitetsutredningen när jag blev gravid, och det var ju en obeskrivlig lycka. Dessvärre fick jag reda på att jag fått missfall i v.12 (ma) och det blev ett utdraget, traumatiskt och oerhört smärtsamt förlopp som till slut slutade med ambulans och sjukhus där jag efter många plågsamma timmar fick hjälp. Har fått noll och ingen information/stöd med något men tänker nu kontakta det privatgyn som hjälpte oss med fertilitetsutredningen. Vill absolut försöka igen men både jag och min man är jätterädda att det här ska hända igen då det verkligen har varit traumatiskt. Så hoppas på att få stöd och hjälp där ifrån så vi vågar försöka igen. För barn SKA vi banne mig ha och nu vet vi alla fall att jag kan bli gravid :)

Får hoppa in i den här tråden igen. Vi har ju kämpat i 1.5år och hade precis börjat fertilitetsutredningen när jag blev gravid, och det var ju en obeskrivlig lycka. Dessvärre fick jag reda på att jag fått missfall i v.12 (ma) och det blev ett utdraget, traumatiskt och oerhört smärtsamt förlopp som till slut slutade med ambulans och sjukhus där jag efter många plågsamma timmar fick hjälp. Har fått noll och ingen information/stöd med något men tänker nu kontakta det privatgyn som hjälpte oss med fertilitetsutredningen. Vill absolut försöka igen men både jag och min man är jätterädda att det här ska hända igen då det verkligen har varit traumatiskt. Så hoppas på att få stöd och hjälp där ifrån så vi vågar försöka igen. För barn SKA vi banne mig ha och nu vet vi alla fall att jag kan bli gravid :)
Usch vad hemskt det låter. Jag håller alla tummar och tår för att ni lyckas.:heart:heart:heart:heart

Förutom det där med ambulans och sjukhus så låter det som vår första graviditet, MA i v.12. Stöd, information? Vad är det? "Det är sånt som händer" var vad läkaren som fastställde MA't sa.

Hoppas det går bättre för er i framtiden.

Förutom det där med ambulans och sjukhus så låter det som vår första graviditet, MA i v.12. Stöd, information? Vad är det? "Det är sånt som händer" var vad läkaren som fastställde MA't sa.

Hoppas det går bättre för er i framtiden.

Japp, exakt samma här. Efter ambulans/sjukhus och allt det där och jag äntligen skulle få åka hem med en helt slutkörd kropp fullproppad med morfin så hade jag mängder av frågor. Fick bara till svar "du kan väl vila nån dag men sen kan du åka och jobba som vanligt" :confused: kan säga att jag fortfarande är sängliggande största delen av dagen och min vanliga läkare på vårdcentralen sjukskrev mig 3 veckor...

Japp, exakt samma här. Efter ambulans/sjukhus och allt det där och jag äntligen skulle få åka hem med en helt slutkörd kropp fullproppad med morfin så hade jag mängder av frågor. Fick bara till svar "du kan väl vila nån dag men sen kan du åka och jobba som vanligt" :confused: kan säga att jag fortfarande är sängliggande största delen av dagen och min vanliga läkare på vårdcentralen sjukskrev mig 3 veckor...
Jag frågade läkaren på gyn om sjukskrivning, hon ansåg att det inte behövdes. Min husläkare höll inte med.... Visserligen har jag haft återkommande depressioner förut, men det där MA't utlöste en ny period som håller i sig än, fortfarande sjukskriven på deltid - ett år senare.

Jag frågade läkaren på gyn om sjukskrivning, hon ansåg att det inte behövdes. Min husläkare höll inte med.... Visserligen har jag haft återkommande depressioner förut, men det där MA't utlöste en ny period som håller i sig än, fortfarande sjukskriven på deltid - ett år senare.

"Skönt att höra"(tycker ju så klart att det är skit att du mår dåligt) att det inte bara är jag som tagit det här så hårt.. Känns verkligen som att det nedvärderas och "det händer många", det spelar ingen roll för mig, för mig är det här fruktansvärt och en stor sorg :cry:

Men usch, stackare! :(
Jag förstår inte att det finns så många läkare som har missat hela bemötande-biten. Jag jobbat inom vården och ser så många fantastiska läkare som är så duktiga i mötena med patienten, jag har svårt att förstå varför en del väljer det yrket när de inte kan/vill arbeta med och möta människor.
Håller tummarna för er!

Usch så tråkigt.
Det är naturligtvis din inställning jag gillar och inte vad som hänt.

Är ju låååååångt till måndag ;)
Hoppas att de ser en "inneboende" då iaf!
(delvis kl)
Mensen har fortfarande inte kommit igång, det var lite ljust blod vid lunch sen så kom det inget mer fram till 18 då jag bytte tampong och nu var det lite brunt typ flytningar. Varken jag eller gubben tyckte det var roligt att inte veta när kroppen beter sig så jävla konstigt så testade jag men det var negativt så nu får det gärna dra igång för fullt.

Så tråkigt att cykeln skulle bli så lång då vi bokade in besöket på gyn specifik dag i cykeln. Mellan CD9-11 och nu blir det 7 istället, men men. Senast jag hade 35 dagars cykel var i januari annars har det vart mellan 28 och 32. Nu blev den 36 om man räknar det som kommit idag som mens. Plus att jag för första gången i mitt liv haft spottings. Så ptja, jag har lite att fråga om på måndag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 708
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 732
· Visningar
239 137
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 935
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023