Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror jag hoppar in här, iaf ett tag, tror jag.. Jag släppte p-pillerna i januari i år och har börjat försöka på allvar sen juni men har alltid haft något som kommit emellan vid ägglossning. Antingen var jag sjuk, eller så var sambon sjuk eller så jobbade vi så mycket så vi somnade i middagstallrikarna.
Men nu är det något som är vajsing. Vanligtvis så får jag min mens i månadsskiftet och som allra senast den 2:e i månaden, men så fick jag min mens den 6 aug förra månaden och den höll i i ca tre dagar ( har vanligtvis fyra), och nu har jag inte fått någon alls. Så jag är nu två veckor sen. Det har hänt att min mens flyttat sig när jag gick på piller men det rättade alltid till sig till månaden efter.
Jag tog ett ((tre))) grav test i fredags och dem visade negativt. Men jag har små symptom av något slag. Molvärk, håravfall ( hade jag med förra barnet också), hungrig konstant och måste kissa hela tiden.
Nu fick jag höra från tre olika personer att gravtest kan visa neg rätt långt in i graviditeten, men att det även kan vara att stress och oror kan göra den liksom uteblir.
Råd, tips, idéer??
Och det ska göra att?? Ska det inte vara så koncentrerat som möjligt när men testar??Man ska kunna spä ut kisset med lite vatten. Tror jag läst @lil-sis skriva om det?
Och det ska göra att?? Ska det inte vara så koncentrerat som möjligt när men testar??
Om du har gått "för långt" så blir hcg till slut omätbart för testerna. Men om de blir blanka vetisjutton.
Oavsett så skadar det inte att testa att spä typ 50/50 och se vad som händer
Får göra det. Tänkte vänta en vecka innan jag testar igen så får ta det torsdag morgon. ( vi åker till Tyskland sen så vill testa innan vi åker) För om jag inte är helt fel ute så är jag antingen 6 eller 10 v gången om förr mensen kanske inte vare n mens.Om du har gått "för långt" så blir hcg till slut omätbart för testerna. Men om de blir blanka vetisjutton.
Du menar att det kan bli för mycket hormon? Intressant
Japp. Men jag vet inte om de blir blanka eller bara svagare.
Jag har testat i v17 och då var pluset så starkt det bara kan bli och dök upp så fort minsta lilla droppe kiss kom på stickan, men hormonnivån kanske pendlar/stabiliserar sig senare i graviditeten?
Hmm, då är där nog tomt inne.Jag har testat i v17 och då var pluset så starkt det bara kan bli och dök upp så fort minsta lilla droppe kiss kom på stickan, men hormonnivån kanske pendlar/stabiliserar sig senare i graviditeten?
Nä, de blir inte blanka. Bara svagare än fullt utslag. Iaf var det så för mig. Men efter att man spätt ut med lite vatten så blev de tokstarka igen.Om du har gått "för långt" så blir hcg till slut omätbart för testerna. Men om de blir blanka vetisjutton.
Nä, de blir inte blanka. Bara svagare än fullt utslag. Iaf var det så för mig. Men efter att man spätt ut med lite vatten så blev de tokstarka igen.
Jo man tycker det men de ballar ur ist. Grejen är bara att ingen inom vården verkar känna till det. Jag har frågat rätt mga. Själv fick jag reda på det via googling när jag själv trodde det var kört efter att ha fått ett test som var mkt svagare än det förra. Var helt säker på MA. Blev ganska förvånad när det blev tokstarkt trots rejält med vatten.Vad häftigt, detta hade jag ingen aning om. Tycker testet borde visa starkt ju mer hormon de finns så detta är ju intressant
Thalbaz - Äggplock 15/9, ET 17/9, ett MF, 28 år, inga barn.
Tack!Å du är ju snart där! Spännande!! Lycka till!
Jag hade bokat tid till gyn. Det kan ju trots allt vara något helt annat också.Fick åka hem från jobbet igår pga helt sjuka magsmärtor och huvudvärk från helvetet.. Men fortfarande ingen mens Ska köpa nya grav test idag och göra det i morgon bitti ( både ett med ren urin och en med spätt). Men jag börjar mer och mer misstänka att min ägglossning helt enkelt hoppade över en månad, men det förklarar ju inte den sjuka "mensvärken" jag har..
Imorse när jag vaknade så var jag sjukt kissnödig ( inget ovanligt) men jag såg ut som om jag var gravid i 7 månaden eller ngt
Har pratat med min svägerska som är sjuksköterska och hon sa att jag ska avvakta lite till, just för att min mens har flyttat sig själv innan ett par gånger, och se om den dyker upp. Om den inte kommer senast när jag beräknar den till nästa mens så ska jag boka tid. Tyckte det lät klokt.Jag hade bokat tid till gyn. Det kan ju trots allt vara något helt annat också.