En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nähäpp. Mensen kom till och med en dag för tidigt. Skit också. Dessutom kläcker karln ur sig att det var väl tur. Det blir väl inga fler här.

Jag tror jag hoppar in här, iaf ett tag, tror jag.. Jag släppte p-pillerna i januari i år och har börjat försöka på allvar sen juni men har alltid haft något som kommit emellan vid ägglossning. Antingen var jag sjuk, eller så var sambon sjuk eller så jobbade vi så mycket så vi somnade i middagstallrikarna.

Men nu är det något som är vajsing. Vanligtvis så får jag min mens i månadsskiftet och som allra senast den 2:e i månaden, men så fick jag min mens den 6 aug förra månaden och den höll i i ca tre dagar ( har vanligtvis fyra), och nu har jag inte fått någon alls. Så jag är nu två veckor sen. Det har hänt att min mens flyttat sig när jag gick på piller men det rättade alltid till sig till månaden efter.

Jag tog ett ((tre))) grav test i fredags och dem visade negativt. Men jag har små symptom av något slag. Molvärk, håravfall ( hade jag med förra barnet också), hungrig konstant och måste kissa hela tiden.

Nu fick jag höra från tre olika personer att gravtest kan visa neg rätt långt in i graviditeten, men att det även kan vara att stress och oror kan göra den liksom uteblir.

Råd, tips, idéer??

Jag tror jag hoppar in här, iaf ett tag, tror jag.. Jag släppte p-pillerna i januari i år och har börjat försöka på allvar sen juni men har alltid haft något som kommit emellan vid ägglossning. Antingen var jag sjuk, eller så var sambon sjuk eller så jobbade vi så mycket så vi somnade i middagstallrikarna.

Men nu är det något som är vajsing. Vanligtvis så får jag min mens i månadsskiftet och som allra senast den 2:e i månaden, men så fick jag min mens den 6 aug förra månaden och den höll i i ca tre dagar ( har vanligtvis fyra), och nu har jag inte fått någon alls. Så jag är nu två veckor sen. Det har hänt att min mens flyttat sig när jag gick på piller men det rättade alltid till sig till månaden efter.

Jag tog ett ((tre))) grav test i fredags och dem visade negativt. Men jag har små symptom av något slag. Molvärk, håravfall ( hade jag med förra barnet också), hungrig konstant och måste kissa hela tiden.

Nu fick jag höra från tre olika personer att gravtest kan visa neg rätt långt in i graviditeten, men att det även kan vara att stress och oror kan göra den liksom uteblir.

Råd, tips, idéer??

Man ska kunna spä ut kisset med lite vatten. Tror jag läst @lil-sis skriva om det?

Om du har gått "för långt" så blir hcg till slut omätbart för testerna. Men om de blir blanka vetisjutton.

Oavsett så skadar det inte att testa att spä typ 50/50 och se vad som händer :)
Får göra det. Tänkte vänta en vecka innan jag testar igen så får ta det torsdag morgon. ( vi åker till Tyskland sen så vill testa innan vi åker) För om jag inte är helt fel ute så är jag antingen 6 eller 10 v gången om förr mensen kanske inte vare n mens.

Humla - PCOS, nytt försök med Letrozol i september, försökt sedan april 2015, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Thalbaz - Äggplock 15/9, ET 17/9, ett MF, 28 år, inga barn.

hemlig - tar paus i försöken fram till vi kan söka hjälp i januari -17.

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Jordgubb-lime (det gåååååår inte att skriva mitt nick utan - på ipaden:confused::rage:), första försöket, 29 år, BIM skulle kunna bli någonstans 8-9/10.

Japp. Men jag vet inte om de blir blanka eller bara svagare.

Jag har testat i v17 och då var pluset så starkt det bara kan bli och dök upp så fort minsta lilla droppe kiss kom på stickan, men hormonnivån kanske pendlar/stabiliserar sig senare i graviditeten?

Jag har testat i v17 och då var pluset så starkt det bara kan bli och dök upp så fort minsta lilla droppe kiss kom på stickan, men hormonnivån kanske pendlar/stabiliserar sig senare i graviditeten?

Ja den sjunker efter ett tag. Men exakt när det sker och vilka nivåer man ligger på är ju trots allt ganska individuellt äve m om det finns ett "normalspann".

Hmm, då är där nog tomt inne.

Hade sjuk mensvärk hela dagen igår men ingen mens dök upp. Duschade nu på morgonen och spolade varmt vatten på magen ett tag för att se om det "släpper" Så vi får se om där dyker upp någon mens...

Jag som verkligen hoppades där va en liten inne :(

Om du har gått "för långt" så blir hcg till slut omätbart för testerna. Men om de blir blanka vetisjutton.

Oavsett så skadar det inte att testa att spä typ 50/50 och se vad som händer :)
Nä, de blir inte blanka. Bara svagare än fullt utslag. Iaf var det så för mig. Men efter att man spätt ut med lite vatten så blev de tokstarka igen.

Vad häftigt, detta hade jag ingen aning om. Tycker testet borde visa starkt ju mer hormon de finns så detta är ju intressant :)
Jo man tycker det men de ballar ur ist. Grejen är bara att ingen inom vården verkar känna till det. Jag har frågat rätt mga. Själv fick jag reda på det via googling när jag själv trodde det var kört efter att ha fått ett test som var mkt svagare än det förra. Var helt säker på MA. Blev ganska förvånad när det blev tokstarkt trots rejält med vatten.

Fick åka hem från jobbet igår pga helt sjuka magsmärtor och huvudvärk från helvetet.. Men fortfarande ingen mens :confused: Ska köpa nya grav test idag och göra det i morgon bitti ( både ett med ren urin och en med spätt). Men jag börjar mer och mer misstänka att min ägglossning helt enkelt hoppade över en månad, men det förklarar ju inte den sjuka "mensvärken" jag har.. :(

Imorse när jag vaknade så var jag sjukt kissnödig ( inget ovanligt) men jag såg ut som om jag var gravid i 7 månaden eller ngt :eek:

Fick åka hem från jobbet igår pga helt sjuka magsmärtor och huvudvärk från helvetet.. Men fortfarande ingen mens :confused: Ska köpa nya grav test idag och göra det i morgon bitti ( både ett med ren urin och en med spätt). Men jag börjar mer och mer misstänka att min ägglossning helt enkelt hoppade över en månad, men det förklarar ju inte den sjuka "mensvärken" jag har.. :(

Imorse när jag vaknade så var jag sjukt kissnödig ( inget ovanligt) men jag såg ut som om jag var gravid i 7 månaden eller ngt :eek:
Jag hade bokat tid till gyn. Det kan ju trots allt vara något helt annat också.

Jag hade bokat tid till gyn. Det kan ju trots allt vara något helt annat också.
Har pratat med min svägerska som är sjuksköterska och hon sa att jag ska avvakta lite till, just för att min mens har flyttat sig själv innan ett par gånger, och se om den dyker upp. Om den inte kommer senast när jag beräknar den till nästa mens så ska jag boka tid. Tyckte det lät klokt.

Jag hoppas dock ff att det är en liten knodd som bara inte vill berätta att den finns än :angel::laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 706
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 732
· Visningar
239 094
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 935
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar