En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Följer er lite i tysthet, ser att ni diskuterar vikt jag fick i februari en fantastisk kille vi icsi Vi sökte hos gynekologen här i stan han gjorde undersökning och blodprover på mig samt skickade sambon att lämna spermaprov, vilket visade få simmare med dålig fart i. Samt sa till mig att jag kommer behöva väga under bmi 35 för att komma vidare. På Fertilitetskliniken gjordes fler prover och man konstaterade att icsi behöver göras pga av manlig faktor, och önskade en vikt på närmare 30 för mig och vi fick komma tillbaka efter 6 månader då låg jag på bmi 32, 4 månader senare var jag gravid.

De känns väldigt tufft att få beskedet att man måste ner i vikt men de är en stor påfrestning För kroppen att vara gravid, hormonerna gjorde att jag gick upp 10 kg innan plusset kände mig fruktansvärt stor på slutet och är såhär i efterhand glad att jag inte fick påbörja ivfen där jag började vår resa! Då hade min kropp avlidit nu red jag, lassade Hö och promenerade regelbundet

Nu är vi dock sugna på en till rellativt snart och jag har lyckas fått bort de 15 kg jag fick under graviditeten men de 10 hormonkiona sitter som berget och de ser gärna att jag går ner mer innan vi komme tillbaka så där är vi nu, läser här inne och drömmer lite samtidigt som jag jobbar på motivationen att gå ner i vikt! Har satt en målvikt på 4 kg ner när jag är där planerar vi att ställa oss på kö för syskonförsök!

Hag beundrar er här inne vilka kämpar ni är :)

Följer er lite i tysthet, ser att ni diskuterar vikt jag fick i februari en fantastisk kille vi icsi Vi sökte hos gynekologen här i stan han gjorde undersökning och blodprover på mig samt skickade sambon att lämna spermaprov, vilket visade få simmare med dålig fart i. Samt sa till mig att jag kommer behöva väga under bmi 35 för att komma vidare. På Fertilitetskliniken gjordes fler prover och man konstaterade att icsi behöver göras pga av manlig faktor, och önskade en vikt på närmare 30 för mig och vi fick komma tillbaka efter 6 månader då låg jag på bmi 32, 4 månader senare var jag gravid.

De känns väldigt tufft att få beskedet att man måste ner i vikt men de är en stor påfrestning För kroppen att vara gravid, hormonerna gjorde att jag gick upp 10 kg innan plusset kände mig fruktansvärt stor på slutet och är såhär i efterhand glad att jag inte fick påbörja ivfen där jag började vår resa! Då hade min kropp avlidit nu red jag, lassade Hö och promenerade regelbundet

Nu är vi dock sugna på en till rellativt snart och jag har lyckas fått bort de 15 kg jag fick under graviditeten men de 10 hormonkiona sitter som berget och de ser gärna att jag går ner mer innan vi komme tillbaka så där är vi nu, läser här inne och drömmer lite samtidigt som jag jobbar på motivationen att gå ner i vikt! Har satt en målvikt på 4 kg ner när jag är där planerar vi att ställa oss på kö för syskonförsök!

Hag beundrar er här inne vilka kämpar ni är :)

Betalar ditt landsting för syskonförsök?

Vet ni vad?! På måndag har maken en tid på sexologiska.:D
Jag behöver "bara" prata med en barnmorska som kan skriva en remiss så är jag också välkommen dit. :)
ÄNTLIGEN !! :bump::banana:
Det är ju ingen fertilitetsklinik, men maken får lämna spermaprov och jag kanske kan få kolla så allt står rätt till med mig också?

Klockrent positivt ägglossningstest ikväll.. punktligt som vanligt. Så även om jag är fet som ister så funkar då ägglossningen.. :grin:

Vet ni vad?! På måndag har maken en tid på sexologiska.:D
Jag behöver "bara" prata med en barnmorska som kan skriva en remiss så är jag också välkommen dit. :)
ÄNTLIGEN !! :bump::banana:
Det är ju ingen fertilitetsklinik, men maken får lämna spermaprov och jag kanske kan få kolla så allt står rätt till med mig också?

Klockrent positivt ägglossningstest ikväll.. punktligt som vanligt. Så även om jag är fet som ister så funkar då ägglossningen.. :grin:
Tyvärr kan man få positiva ÄL-test utan att det släpper nåt ägg, som jag förstått.
Men hoppas såklart att så inte är fallet.
Härligt att ni fått tid!

Just nu superhemlig. Jag är så bebissjuk så jag nästan spricker. Skulle inte ha fler men det har smugit sig på och mannen som alltid sagt att en räcker låter på ett annat sätt och har varit väldigt oförsiktig i sängen så nu är det BIM-2. Utebliven PMS har fått upp mina förhoppningar. Tiden har väl aldrig gått så sakta som nu! De senaste dagarna har jag blivit sådär extremtrött på eftermiddagarna. Det kommer bli ett hårt fall om det blir rött i helgen.

Senast ändrad:
Första försöket för barn nummer två gjordes i förra veckan. Känner nu (BIM -4) en konstig känsla i livmodertrakten, ungefär samma känsla som vid ägglossning. Någon som känt liknande känsla så här tidigt i en eventuell graviditet eller är det bara jag som är skengravid? Kan inte minnas att det kändes såhär förra gången.

(Om någon skulle veta vem jag är irl så var snäll och hall det för dig själv)

Då var test inhandlat och mitt humör hr gått från topp till botten. Helt plötsligt kommer tankar som "jag är säkert inte gravid" "jag bara inbillar mig" "varför lägger jag ut pengar på något sånt här onödigt?"

Känner mig helt nerslagen i skorna och då har jag inte ens testat. :confused::(

Första försöket för barn nummer två gjordes i förra veckan. Känner nu (BIM -4) en konstig känsla i livmodertrakten, ungefär samma känsla som vid ägglossning. Någon som känt liknande känsla så här tidigt i en eventuell graviditet eller är det bara jag som är skengravid? Kan inte minnas att det kändes såhär förra gången.

(Om någon skulle veta vem jag är irl så var snäll och hall det för dig själv)
Jag kände precis som du beskriver båda graviditeterna. Är i v6 nu:up::love:

Då var test inhandlat och mitt humör hr gått från topp till botten. Helt plötsligt kommer tankar som "jag är säkert inte gravid" "jag bara inbillar mig" "varför lägger jag ut pengar på något sånt här onödigt?"

Det är väl din hjärna som försöker förbereda dig så OM det inte är plus så är du redan förberedd.

Oj, så har man känt många gånger. Det bästa är att bara testa och sen ta tag i känslorna av resultatet. För mig kom alltid mensen dagen efter negativt test, ibland kändes det som kroppen bara jävlades.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 705
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 732
· Visningar
239 040
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 935
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V