Jag vet hur det känns. Jag var ju i precis samma situation. Han gick med på allt men det var nog jag som styrde och ställde, bokade och fixade. Och då gjorde vi ju ändå IVF. Hade jag kunnat backa bandet hade jag varit lite tuffare och verkligen pratat ut. Vill han på riktigt? Eller vill ha för att normen säger att man brukar skaffa barn?
Jag fick kalla kårar då jag såg att @nagelbitarn hade gillat mitt inlägg. Hon om någon borde ju veta...
Ta inte på dig det. Du har inte gjort fel. Hur ska man veta om det någon säger inte är sanningen och kommer från hjärtat utan att hen säger det hen tror man vill höra? Du är långt ifrån ensam om att inse att det inte var som du trodde och dessutom ändrar sig människor under tidens gång. Mitt äldsta barn var drygt tre och andra drygt ett när det kom fram att han nog kanske inte ville ha barn. Så dags att komma på det då! Då var det ändå han som tjatade mest om ännu ett barn och han var en fantastisk pappa de första åren men ifrån att tjata om en till till att finnas där för sina barn är det ibland väldigt långt. Man måste ju ändå någonstans lita på att det människor säger är vad de vill. Man kan inte fråga samma fråga miljoner gånger och vänta på att någon eventuellt kanske kommer ändra sig eller våga säga sanningen i framtiden. Vi måste leva här och nu och ta beslut utefter det vi vet idag.