En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just det är väldigt lätt att missa eftersom det inte är med i det kursiverade utan bara i den mer berättande beskrivningen. Monstermom förlarade det mer utförligt i senare inlägg eftersom det var just otydligt
Har missat det också. :down:O_o

Alltså finns det hjälp att få för sånt här?????
 
Meddelande från LL!

Magrat är väldigt upptagen med att fundera på sitt nära förestående bröllop, så hon har inte tid med något Älv-nonsens. Och det får man ju förstå. :D

Älvor gillar också bröllop (draaaaaaaama! :cool:), så de stannar upp en stund och drömmer sig bort de med. :up:

Matmissbrukaren (tidigare Sasse) var Magrat Garlick, ängel. Hon/de kickas från leken pga missade röstningar. Förlusten kompenseras genom stoppat käk inatt.


 
Meddelande från LL!

Magrat är väldigt upptagen med att fundera på sitt nära förestående bröllop, så hon har inte tid med något Älv-nonsens. Och det får man ju förstå. :D

Älvor gillar också bröllop (draaaaaaaama! :cool:), så de stannar upp en stund och drömmer sig bort de med. :up:

Matmissbrukaren (tidigare Sasse) var Magrat Garlick, ängel. Hon/de kickas från leken pga missade röstningar. Förlusten kompenseras genom stoppat käk inatt.

Ah, men det var väl väldigt passande att hon avslutar med att skydda oss från käkandet.
 
Nu kollar jag på Sednas lista igen med lite mer fakta. Jag var med men eftersom jag vet att jag är god fokuserar jag på övriga.

Sasse/MM - god
bollen__ - ond

återstår Gabby_Ossi och Hedinn och jag känner att det kan vara värt att kolla lite extra på dem. Eftersom cirkus ville lägga till Mirtai så uteslutar jag inte henne heller.

Men som vanligt är alla misstänkta tills motsatsen bevisas...
 
Nu kollar jag på Sednas lista igen med lite mer fakta. Jag var med men eftersom jag vet att jag är god fokuserar jag på övriga.

Sasse/MM - god
bollen__ - ond

återstår Gabby_Ossi och Hedinn och jag känner att det kan vara värt att kolla lite extra på dem. Eftersom cirkus ville lägga till Mirtai så uteslutar jag inte henne heller.

Men som vanligt är alla misstänkta tills motsatsen bevisas...
Jag är lite inne på Mirtai också. Inte riktigt så anonym som bollen_ men också mest glidit med utan att direkt utmärka sig.

Hon var dessutom tillsammans med LenaH den första att rösta på mig i den röstningen. Då jag tittade på den röstningslistan så hade jag så bråttom att jag inte såg att Mirtai röstade samtidigt som LenaH. LenaH hamnade dock först så det var det jag gick på.

Cirkus röstade på mig bara för att jag röstade på henne.

Då har vi kvar två goda röster på mig dvs Sedna och LenaH. Och två stycken är precis vad jag hade tyckt var normalt med tanke på det lilla som fanns för folk att haka upp sig på när det kom till mig.

Dessutom har Mitrai röstat på bara goda tills nu. När det i princip var förlorad sak att rösta på någon annan så röstade hon på bollen_. Lika bra då att alibirösta och inte ge den goda sidan något att spekulera om.

(förvisso har Mirtrai röstat på Snuffian men det enda ulvarna visste om henne var att hon var god)
 
Idag har vi fått lite oplanerade gäster så min tid är tyvärr ytters begränsad.

Att jag "återanvänt" mina svar beror mycket på tidsbrist. Det är inte lätt för mig att hinna svara på allt. Om då flera personer frågar så gott som samma sak eller i princip samma fråga så hinner jag inte ge ett unikt svar för varje enskild fråga. Speciellt inte när det börjar närma sig deadline.

Vilka är det som är kvar egentligen?
Tora
Lobelia
Matmissbrukaren
Dentaku
glömmerallt
Vira
Gabby_Ossi
Mammas
bollen_
Mirtai
Hedinn

Stämmer det? Har jag glömt någon?

Tora
Lobelia

Dentaku
glömmerallt
Vira
Gabby_Ossi
Mammas

Mirtai
Hedinn

Och så var dom bara 9..................
 
Jag är lite inne på Mirtai också. Inte riktigt så anonym som bollen_ men också mest glidit med utan att direkt utmärka sig.

Hon var dessutom tillsammans med LenaH den första att rösta på mig i den röstningen. Då jag tittade på den röstningslistan så hade jag så bråttom att jag inte såg att Mirtai röstade samtidigt som LenaH. LenaH hamnade dock först så det var det jag gick på.

Cirkus röstade på mig bara för att jag röstade på henne.

Då har vi kvar två goda röster på mig dvs Sedna och LenaH. Och två stycken är precis vad jag hade tyckt var normalt med tanke på det lilla som fanns för folk att haka upp sig på när det kom till mig.

Dessutom har Mitrai röstat på bara goda tills nu. När det i princip var förlorad sak att rösta på någon annan så röstade hon på bollen_. Lika bra då att alibirösta och inte ge den goda sidan något att spekulera om.

(förvisso har Mirtrai röstat på Snuffian men det enda ulvarna visste om henne var att hon var god)

Du jag vet inte om du har rätt eller inte om Mirtai men du tycks vara fixerad kring vem som röstat på just dig. Skulle vi göra en liknade analyser utifrån alla här så skulle lyan vara knökfull :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp