En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömmerallt röstar på Hedinn

Hon har förutom rösten på asko som jag tycker känns som en typiskt alibiröst bara röstat på sådanna jag tror är goda.

Känns också som hon glidit med väldigt mycket och inte utmärkt sig bortsett från att hon varit något insnöad på dentaku vilket i sig är skumt.

Känns också som att hon blivit "lyft" som skum många gånger men rösterna tenderar trots det att trilla iväg på någon annan.
 
Näääe, jag måste väl också bestämma mig. Och jag har svårt att tro att Mammas skulle gå på bollen så här mycket utan någon sorts skäl (god med info om ond/alibiulvande) - eh ja, såvida det inte är så pass få goda kvar i leken att de kan vinna om de får ut en god nu och sedan lyckas med käket och det här är någon avancerad kupp. Men jag får ändå se det som troligare i sammanhanget att bollen är ulv - av det jag har sett när jag har kollat tillbaka har hon kommit med en del konstiga uttalanden bla panikrösten på Mammas igår - vilket i och för sig också skulle kunna förklaras av rätt ny spelare med tidsbrist. Men i alla fall, med anledning av ovanstående:

Vira röstar på bollen
 
Jag gillar verkligen inte när alla röster går åt samma håll men jag hoppas att det den här gången är de goda som vet vad de pysslar med. Dessutom så tycker jag att bollen__ glidit med i spelet utan att dra till sig uppmärksamhet plus att en titt på hur hennes röster lagts och när gör mig misstänksam.

Dentaku röstar på bollen__
 
Röstlista dag 6:
20:19 mammas röstar på bollen__
21:02 Hedinn röstar på bollen__
21:19 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:24 Mirtai röstar på Bollen__
21:35 Lobelia röstar på Bollen__
21:53 Glömmerallt röstar på Hedinn
21:54 Vira röstar på bollen
21:57 Dentaku röstar på bollen__
 
Ja alltså, nu är det väl så många som har röstat på bollen att det nästan måste gömma sig ulvar där? Så frågan är om bollen är god och ulvarna sitter där och myser, eller om ulvarna har bestämt sig för att offra ulv-bollen. Och om det i så fall var ett beslut som fattades tidigt eller sent.

Det som talar för att onda bestämt sig för att offra en ond bollen alternativet är ju frånvaron av försvar. Både från bollen och övriga.
 
Alltså jag kommer vägra leka kommande lekar om det inte finns regler mot att rösta på sig själv jag är så trött på det här. regeln har funnits för och jag saknar den ruskigt mycket.
Samma här. Är personen ond (vilket den väl i princip alltid är i ett sånt läge) kan det ge en hel del med röst och motivering för fortsatta teorier, trist när man förlorar sånt.
 
Jag har uppdaterat ett inlägg jag skrev för en liten stund sedan. Glömde ju skriva med det viktigaste av allt. Vem jag röstade på :eek:
 
Röstlista dag 6:
20:19 mammas röstar på bollen__
21:02 Hedinn röstar på bollen__
21:19 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:24 Mirtai röstar på Bollen__
21:35 Lobelia röstar på Bollen__
21:52 Tora röstar på bollen_
21:53 Glömmerallt röstar på Hedinn
21:54 Vira röstar på bollen
21:57 Dentaku röstar på bollen__

Tora la in rösten efter att jag läst inlägget, nu är hennes med också. MM missade (har hon varit inne och teoriat idag, eller saknas både teorier och röst, inte bara röst?).
 
Det som talar för att onda bestämt sig för att offra en ond bollen alternativet är ju frånvaron av försvar. Både från bollen och övriga.
Exakt. Då går det inte att utläsa något från röstningen annat än att ulvarna valde att offra en av sina egna. (om den utröstade är en ulv)
Är det en god som åker ut så säger det ju inte heller något. Då passade bara de onda att åka med och få bort en god utan att avslöja något om sig själva. I princip så vinner dom på det vad som än händer. (borstett från att de blir en ulv färre).
 
Uppdatering!

Drottningen såg nöjt ut över sin nya (och gamla) värld. Äntligen! Äntligen var hon fri, och kunde återta sin rättmätiga plats som Drottning över hela den här världen! Allt skulle bli som det en gång var, människorna skulle darra av skräck och inte ens våga tänka hennes namn, allt hon såg tillhörde henne och det fanns ingen ände på möjligheterna! :grin:

Irriterat gnuggade hon på en fläck Enhörningsblod. Det allra första hon skulle göra var i alla fall att se till att få lite nya kläder! Det var då förjäkligt att den där Enhörningen fortfarande inte lärt sig veta hut, fast hon huggit huvudet av den fortsatte den att irritera! Finns det ingen måtta på hur allt kan gå emot en Fantastisk Drottning?! :arghh:

Den Fantastiska Drottningen var så absorberad av fläcken att hon inte riktigt såg sig för - varför skulle hon, det var faktiskt andras uppgift att hålla sig ur vägen för henne! O_o - och hon märkte inte att dansarna i bakgrunden inte längre var fullt så långt i bakgrunden. Hon märkte inte att de kom ännu närmare heller. Men hon märkte det definitivt när hon stod mitt i dansen, med träskor och käppar vinandes omkring sig... Hon väjde för en svingande käpp, hoppade graciöst över ett par stora träskor - men hamnade mitt i en lerpöl (hur vågade någon sätta en lerpöl precis där!? :rage::rage::rage:), halkade till och landade... Hon landade mitt på en humla (var kom den ifrån, varför hade ingen varnat henne för humlor?!?! Tex genom att ropa "Titta, en humla!!!"??!? :rage::rage::rage:), som stack henne det kräket! :arghh:

Drottningen flög upp av smärtan, fick en smäll av en vinande käpp, och föll igen. Den här gången landade hon lite värre... Man kan undra om det hade hjälpt om någon ropat "Titta, en uppstickande järnstång som kan vara väldigt farlig att landa på!!!"? Men det var det ingen som sagt, så det får vi aldrig veta. :(

Bollen var Älvornas Drottning


Natt-DL kl 10!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 384
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp