En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag valde att kolla upp de som övriga misstänkte/röstade på(det skrev jag då också) Eftersom jag inte hade tid att kolla upp alla. Och jag ville att min röst skulle göra skillnad.

Jag har lite svårt att förstå din reaktion:confused: det borde ha framgått ganska tydligt.

Det jag reagerar på är att jag upplever att du, Mammas och några till har glidit genom hela leken utan att misstänkas nästan alls. Jag tycker det är viktigt att lyfta alla spelare och kolla vad de skrivit och hur de argumenterar.

Om LenaH kan röstas ut för att hon funderar på varför Q inte blev äten så tycker jag inte det är konstigt att reagera på sin kommentar om att du valde mellan de som hade röster. Jag tycker det känns som en konstig anledning att rösta på någon.

Jag köper att du ville göra skillnad med din röst men jag köper fortfarande inte teorin som låg bakom rösten :)
 
Det jag reagerar på är att jag upplever att du, Mammas och några till har glidit genom hela leken utan att misstänkas nästan alls. Jag tycker det är viktigt att lyfta alla spelare och kolla vad de skrivit och hur de argumenterar.

Om LenaH kan röstas ut för att hon funderar på varför Q inte blev äten så tycker jag inte det är konstigt att reagera på sin kommentar om att du valde mellan de som hade röster. Jag tycker det känns som en konstig anledning att rösta på någon.

Jag köper att du ville göra skillnad med din röst men jag köper fortfarande inte teorin som låg bakom rösten :)
Fast det tycker nog jag känns vettigt? Hon trodde väl mindre på de andra med flera rösters ondska än LenaH? Hade hon då röstat på någon utan röst hade hon ju inte påverkat alls.

Jag kan också rösta på någon jag inte nödvändigtvis tror är ond, om någon jag inte tror är ond riskerar att åka.
 
Jag tycker inläggen du citerar är just klara.

Vad i dem tycker du inte är tydligt?

Det stod aldrig i klartext att "han kan inte få skvaller efter att ha blivit indragen", men speciellt andra inlägget skulle jag inte kunna tolka på något annat sätt. I de andra två framgår det inte lika tydligt så har man missat det i mitten kanske det blev lite förvirrande.
 
Så har vi då @bollen__

Jag tycker gårdagens röst på Mammas är jättekonstig. Känns som en ond som i panik inte vill bidra till att rösta ut en god för att få alibi.

Tycker att Gaby har lyft vettiga saker runt Bollen också
 
Det jag reagerar på är att jag upplever att du, Mammas och några till har glidit genom hela leken utan att misstänkas nästan alls. Jag tycker det är viktigt att lyfta alla spelare och kolla vad de skrivit och hur de argumenterar.

Om LenaH kan röstas ut för att hon funderar på varför Q inte blev äten så tycker jag inte det är konstigt att reagera på sin kommentar om att du valde mellan de som hade röster. Jag tycker det känns som en konstig anledning att rösta på någon.

Jag köper att du ville göra skillnad med din röst men jag köper fortfarande inte teorin som låg bakom rösten :)

Fast jag kan ju inte hjälpa att folk inte misstänker mig.

Mammas har väl fått några röster? Så lite misstankar mot sig borde hon haft. Jag har teoriat både till hennes fördel och nackdel.

Jag ser inte det konstiga i att inte hinna kolla upp alla och jag behövde ju börja någonstans och att då börja någonstans och då valde jag att börja kolla upp sådant som andra reagerat på och funnit misstänkt.

När det gäller Lenas inlägg om Q så reagerade jag på det själv också. Och som jag nämnde tyckte jag att lena verkade försöka sprida misstankar mot Q. Så jag hade förmodligen kollat upp henne även om jag struntat i vad andra tyckte.
 
Nu är jag tillbaka från stallet! Har hänt en del, lite reaktioner på båda håll angående mig och Mammas som var de som stuckit ut hakan mest med längre teoriinlägg idag, inte så konstigt.
Lobelia reagerar mest på Mammas inlägg, inget konstigt i sig att ifrågasätta men det får mig samtidigt att undra om det är ett försök från lyan att misstänkliggöra en Mammas som kanske har träffat lite för rätt i sin analys. Men det kan också vara en god som är uppriktigt misstänksam.

Vira har om jag minns rätt sedan tidigare uttryckt misstankar mot mig så det är inte så konstigt att hon tolkar situationen på det sättet hon gör om hon går in med inställningen att jag redan ligger åt det onda hållet. Jag skulle bara vilja bemöta att min röst på bollen__ skulle vara någon slags alibiröst eftersom den kom när Dentaku redan låg "risigt" till. Min röst kom som 5e röst och det fanns alltså all möjlighet att vända trenden efter att jag röstat. När jag bestämde mig för att rösta och började skriva motivering var det dessutom ganska mycket mer tid kvar och jag hade tänkt att inlägget skulle komma ut mycket snabbare, men sedan flöt jag iväg i min motivering och det tog längre tid... :banghead:. Jag ville främst få upp ett alternativ eftersom jag hade känslan av att det var mest gnabb mellan goda och vi behövde börja "think outside the box" och då var bollen__ den jag lagt tid på under dagen, som jag hade vissa misstankar om och som jag kunde formulera en trovärdig teori om. (Nu verkar Mammas nästan ha lagt in ännu mer i det jag hittade om bollen__ än jag gjorde, kanske för att hon är mer erfaren än jag och såg saker jag missat? Eller kan hon ha fått någon slags info? Möjligheten finns såklart också att hon försöker luras men jag lutar inte åt det hållet just nu.)
Angående Dentaku verkar det ju som att hon eventuellt kan ha dragit på sig misstankar med vilje (tror det var cirkus som kommenterade detta, jag kan leta fram citat om någon skulle vilja det), men jag var uppriktigt rädd att vi faktiskt höll på att göra samma misstag igen och rösta ut en god bara för att den utmärkt sig.

Glömmerallt gör en intressant kommentar om att Hedinn röstat mycket på Dentaku, Hedinn är ju också på min mer misstänkte lista nu så jag skall också ta en närmare titt på detta!
Angående att rösten på bollen_ skulle kunnat vara alibiröst så tänkte jag att diskussionerna innan pekat ganska ensidigt på Dentaku som jag minns det(?), och att det då var ganska safe att lägga en röst på bollen_ om ni nu satt i lyan tillsammans eftersom bollen_ inte gjort så mycket väsen av sig. Dock är det sant att du röstade ganska tidigt, så det kanske skulle vara onödigt riskabelt om det nu var en alibiröst? Särskilt som du precis som du säger bör ha skrivit på inlägget ett tag innan du postade ... Fast å andra sidan hade väl inte bollen så mycket misstankar alls på sig vid tillfället=osannolikt att tillräckligt många skulle följa? Äsch jag vet inte. En risk är att du, Mammas och bollen_ sitter i lyan och tänker er att offra bollen_ för alibi. Men jag vet inte, det kanske skulle vara dumt även om det stämde att ni var ulvar alla tre?

Suck, det är sådana här dagar man vill flytta fram DL, det blir ju inte bättre av att jag har varit i stallet typ hela dagen och inte riktigt hunnit med :meh:.
 
Fast jag kan ju inte hjälpa att folk inte misstänker mig.

Mammas har väl fått några röster? Så lite misstankar mot sig borde hon haft. Jag har teoriat både till hennes fördel och nackdel.

Jag ser inte det konstiga i att inte hinna kolla upp alla och jag behövde ju börja någonstans och att då börja någonstans och då valde jag att börja kolla upp sådant som andra reagerat på och funnit misstänkt.

När det gäller Lenas inlägg om Q så reagerade jag på det själv också. Och som jag nämnde tyckte jag att lena verkade försöka sprida misstankar mot Q. Så jag hade förmodligen kollat upp henne även om jag struntat i vad andra tyckte.

Mammas har fått två röster. Dels av Snurrfian i första lynchen och så nu senast av Bollen__
 
Fast det du skriver i det inlägget är väl precis samma sak som tidigare? Vad säger du om mina motargument i tidigare inlägg, där jag tolkar lyftandet av bollen som något som minst lika gärna skulle kunna göras av en ond Gabby av flera skäl?

Suck, jag vet inte. Antingen så tänker vi väldigt olika, eller så vet du om Gabby är god eller ond och hittar på en motivering för sakens skull. Då är frågan bara om du och Gabby är ulvar tillsammans, om du är god och har extrainfo om henne dvs att båda är goda eller att du är ond och Gabby är god och du låtsas ha extrainfo. Eller något annat scenario som min hjärna är lite för trött för att plocka fram just nu :p.

Jag tycker att det är rätt stor skillnad på de här två uttalandena:

Jag gissar att du menar gabby_ossi och inte tora? Helt ärligt ser jag inget i henne som talar för att hon är ond, när jag dessutom misstänker bollen och hon är den person som först lyfter fram henne så ser jag inte varför hon skulle göra det om hon var ond. Men det är givetvis under förutsättning att bollen verkligen är ond, har jag fel i det kommer jag givetvis att omvärdera min uppfattning om gabby. Precis som jag omvärderar alla uppfattningar jag har så fort jag får mer information.

Gabby_Ossi har varit lite osynlig men efter gårdagen lutar hon över åt det goda hållet för mig. Framförallt det hon hittat om bollen.

Här är inlägget du vill ha mina reflektioner på, visst?

Alltså, nu blir jag jättenojig när Mammas i stort sett godförklarar Gabby på basis av att Gabby tog fram info om bollen_ igår. Det Gabby gjorde var att citera en massa inlägg och säga exakt vad som skrevs utan att lägga in några egna åsikter, för att sedan rösta på bollen_ med motiveringen att bollen_ hållit sig i skymundan och inte utmärkt sig på något sätt. Denna röst kom också när det verkade vara rätt uppenbart att Dentaku låg risigt till, vilket skulle ge ett uppenbart tillfälle för en alibiröst eller en jag-vill-inte-rösta-på-goda-Dentaku-röst om Gabby är ulv. Att hon plockade fram bollens inlägg sådär skulle också lika gärna kunna vara att hon ville teoria mot en ulvkollega men utan att säga något dåligt om denne, alternativt att skriva om en god spelare men utan att ge sig in i någon synlig diskussion. Detta behöver inte betyda att Gabby är ulv, men oavsett om bollen är god eller ulv så tycker jag att Gabbys inlägg snarare lägger henne åt ulv-hållet än åt god-hållet. Vilket får mig att undra varför Mammas drar den precis motsatta slutsatsen av samma inlägg.

Ska även tillägga att bollen är en spelare som jag inte alls har hunnit gå igenom - jag tror att jag får prioritera det idag med tanke på hur läget ser ut.

Jag tror som sagt att bollen är ond, och om hon är det ser jag inte varför en ond gabby skulle välja att lyfta upp en anonym fellow ond som klarat sig med bra, och försöka få ut henne när det annars är en person vi har som hyfsat säkert god som ligger uppe för lynch i dentaku. Jag ser helt enkelt inte samma saker som du gör i gabbys agerande, jag uppfattar det som väldigt märkligt om gabby vore ond (då som sagt under förutsättning att bollen verkligen är ond).
 
Jag har försökt titta lite mer på Hedinn som jag började misstänka efter att ha gått igenom början igen, men ser nu att det börjat trilla in röster på bollen__. Jag röstade ju på bollen__ igår och det har inte kommit fram något som fått mig att misstänka henne mindre, snarare tvärt om. Mammas och Lobelia bl.a. letade fram lite fler exempel på saker som när det sätts ihop med resten blir skumma. Och jag tycker fortfarande inte att bollen__ letar ulvar utan hon mest ifrågasätter de som misstänker henne. Detta sammantaget gör att jag gärna vill syna bollen__.

Gabby_Ossi röstar på bollen__
 
Sedan är det självklart att inte hinna kolla upp alla. Jag har jättedålig koll på tex Lobelia och Hedinn.

Och det är inte ditt fel @glömmerallt att vi andra inte misstänker dig, men när det blir allt fler kvar så blir det ju lättare och lättare att hinna med :)
 
Det stod aldrig i klartext att "han kan inte få skvaller efter att ha blivit indragen", men speciellt andra inlägget skulle jag inte kunna tolka på något annat sätt. I de andra två framgår det inte lika tydligt så har man missat det i mitten kanske det blev lite förvirrande.


Alltså om man läser rollbeskrivningen till B så står det tydligt att hen ingår i lyan om en blir ond och om jag läser under spioninfon så står det att den bara kan gå till morrisdansare och onda utanför lyan.

Utanför lyan och i lyan är ju motsatser.

Däremot förstår jag ju om folk blir förrvirrad av alla roller, jag rör också ihop dem lätt. :)
 
Jag måste rösta nu och jag röstar på Bollen eftersom jag tycker att hon inte tycks vara så aktiv i jakten på onda samt att jag tycker hennes sista minuten-röst på Mammas igår sticker ut på ett misstänkt sätt.

Dessutom röstar hon sent i alla lyncher vilket för mig blir lite misstänkt när det ständigt händer i kombination med att inte synas så mycket. Det blir ett sätt att kunna lägga sin röst på ett smart ställe där den inte sticker ut för mycket och därför ingen kommer misstänka henne.

Mirtai röstar på Bollen__
 
Jag tycker att det är rätt stor skillnad på de här två uttalandena:





Här är inlägget du vill ha mina reflektioner på, visst?



Jag tror som sagt att bollen är ond, och om hon är det ser jag inte varför en ond gabby skulle välja att lyfta upp en anonym fellow ond som klarat sig med bra, och försöka få ut henne när det annars är en person vi har som hyfsat säkert god som ligger uppe för lynch i dentaku. Jag ser helt enkelt inte samma saker som du gör i gabbys agerande, jag uppfattar det som väldigt märkligt om gabby vore ond (då som sagt under förutsättning att bollen verkligen är ond).
Japp det var det, tack för utveckling! Ja uppenbarligen ser vi helt olika saker, och då måste jag bara försöka pussla och grubbla på varför :p.
 
Fast det tycker nog jag känns vettigt? Hon trodde väl mindre på de andra med flera rösters ondska än LenaH? Hade hon då röstat på någon utan röst hade hon ju inte påverkat alls.

Jag kan också rösta på någon jag inte nödvändigtvis tror är ond, om någon jag inte tror är ond riskerar att åka.

Ja precis.

I det här fallet vill jag dock påpeka att jag faktiskt misstänkte Lena. Så det var snarare mer misstänkt än övriga med röter än att hon var midre god än övriga med röster.

Hade jag troott starkt på att övriga var goda hade jag skrivit ut det tydligare och försökt försvara dem mer.
 
Okej, jag har i så fall missat att hon varit uppe mer än att alla konstaterar att hon är "jävla Mammas" som vanligt :p och att ingen vet var man har henne
Jag har funderat henne tidigare i och med att jag tyckte att hon var på Snurrfian på ett okarakteristiskt sätt - dock så pekade GA(?) ut att det skulle kunnat bero på extrainfo varefter jag släppte det :).
 
Okej, jag har i så fall missat att hon varit uppe mer än att alla konstaterar att hon är "jävla Mammas" som vanligt :p och att ingen vet var man har henne

Hon har inte varit uppe jättemycket men lite mer eller lika jämfört med flera som är kvar tycker jag.

Men det är ju en känsla jag har och den kan ju bero på att Mammas är en av dem jag känner att jag kollat mest på av de som är kvar. Jag har "vänt och vridit" mer på henne än de flesta andra som är kvar.
 
Angående Mammas så har jag kollat igenom Mirtais inlägg och det finns en del saker jag själv reagerat på, t.ex. att hon drog igång röstningen på Lena_H. Men jag tror faktiskt att det var ett ärligt misstag, det var ju en viss grupp (som förmodligen till allra största del bestod av goda) som utmärkte sig och på så sätt var lättare att hitta misstänkta saker med. Det var ju innan det lyftes upp att ulvarna förmodligen haft som taktik att ligga lågt och inte dra på sig misstankar... Så på det stora hela tror jag ändå att Mammas lutar åt det goda hållet. Det kan ju vara tidsbrist som gör att hon inte skrivit så mycket som hon "brukar" (jag har ju aldrig läst något från Mammas innan så jag vet inte om hon har något mönster) förrän nu på helgen.

I vilket fall som tror jag att hon har rätt i fråga om bollen__. Jag håller såklart öppet för att det kan vara en lyakupp också men nu har jag fokus på denna utröstningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 384
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp