En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har funderat henne tidigare i och med att jag tyckte att hon var på Snurrfian på ett okarakteristiskt sätt - dock så pekade GA(?) ut att det skulle kunnat bero på extrainfo varefter jag släppte det :).

Det stämmer att jag tog upp det.

Nog för att jag tycker "nybörjarna" är mycket läskigare än Mammas:p men hon är någon jag brukar försöka ha koll på från början. Mycket för att jag tycker hon kommer med kloka synpunkter när hon är god och hon brukar också resonera lite annrlunda än mig om en del vilket kan öppna ögonen för saker jag missat.
 
Alltså om man läser rollbeskrivningen till B så står det tydligt att hen ingår i lyan om en blir ond och om jag läser under spioninfon så står det att den bara kan gå till morrisdansare och onda utanför lyan.

Utanför lyan och i lyan är ju motsatser.

Däremot förstår jag ju om folk blir förrvirrad av alla roller, jag rör också ihop dem lätt. :)

Ja okej det har du rätt i, tittade bara på de senare inläggen nu. Men jag var ju ganska säker på att det var så det låg till fram tills att jag började fundera på det så jag tyckte väl inte det var svårt att förstå utifrån den informationen som getts egentligen :p
 
All den här fokuseringen och röstandet som det blivit på bollen nu tycker jag känns lite för mycket som gårdagens mot dentaku för att jag ska känna mig bekväm med det. Å andra sidan toppar hon väl min misstänkta lista så det är ju inte konstigt att många misstänker henne.

Blä
 
Jag tvekar lite och det börjar dra ihop sig. Som flera noterat inklusive mig så är bollens__ sista röst på Mammas helkonstig, bollen är också ganska inaktiv och har röriga spretiga inlägg.

Matmissbrukaren är helt inaktiv och att hon undgått misstanke kan helt och hållet bero på det. Jag förstått i och för sig varför men det är skumt att inte kunna ha något att gå på.

För stunden ser jag bollen som mer misstänkt så Lobelia röstar på Bollen__
 
Jag orkar inte tänka men har förnyat röstlistorna lite för att se om jag kan få ut något av det. Eller om någon annan kan.

Röstlista DL1
15.33 Lobelia1 röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:03 Artline röstar på koppen
21:12 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko
21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai
21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai
21,56 Tora röstar på Hedinn
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00Mammas röstar på quarter4ever


Röstlista DL2
19,44 quarter4ever röstar på Asko
20.03 Sasse röstar på quarter4ever
21.41 LenaH röstar på Asko
21.41 cirkus röstar på Snurrfian
21.46 Snurrfian röstar på Asko
21.48 Vira röstar på Asko
21.49 Sedna röstar på Asko
21.49 Hedinn röstar på Asko
21.50 Dentaku röstar på cirkus
21.50 Mammas röstar på snurrfian
21.52 Mirtai röstar på Snurrfian
21.53Artline röstar snurrfian.
21.53 Lobelia röstar på Asko
21.54 Pilot röstar på cirkus
21.55 glömmerallt röstar på Asko
21.56 bollen__ röstar på Snurrfian
21.56 Gabby_Ossi röstar på Asko
21,59 Tora röstar på Asko
22.00 Asko röstar på Q4E


Röstlista DL3
18.40 Lobelia röstar på Snurrfian
20.08 mammas röstar på snurrfian
21.44 Dentaku röstar på Artline
21.45 Snurrfian röstar på quarter4ever
21.47 Vira röstar på cirkus

21.50 Artline röstar på snurrfian (ogiltlig)
21.52 Hedinn röstar på Dentaku
21.54 LenaH röstar på Tora
21.54 Mirtai röstar på Tora
21.56 Sedna röstar på Tora
21.56 Tora röstar på Cirkus
21.58 glömmerallt röstar på snurrfian
21.59 bollen__ röstar på Tora
21.59 Cirkus röstar på Tora
22.00 quarter4ever röstar på snurrfian

Röstlista DL4


14.29 Mammas röstar på LenaH
19.18 Vira röstar på cirkus
21.41 Mirtai röstar på Tora

21.44 LenaH röstar på Tora
21.48 cirkus röstar på Vira
21.49. Matmissbrukaren röstar på cirkus
21.52
Gabby_Ossi röstar på LenaH
21.52 Dentaku röstar på cirkus
21.53 Hedinn röstar på Dentaku
21.55 Sedna röstar på Vira
21.55 glömmerallt röstar på LenaH
21.57 LenaH ändrar röst till Vira
21.58 Tora röstar på LenaH
21.58 Lobelia röstar på Tora
21.59 bollen__ röstar på LenaH
 
All den här fokuseringen och röstandet som det blivit på bollen nu tycker jag känns lite för mycket som gårdagens mot dentaku för att jag ska känna mig bekväm med det. Å andra sidan toppar hon väl min misstänkta lista så det är ju inte konstigt att många misstänker henne.

Blä
Jag håller med dig, jag tvekade en lång stund där, det känns farligt med alla drev och jag verkar att ha hakat på det mesta :(
 
Jag tvekar lite och det börjar dra ihop sig. Som flera noterat inklusive mig så är bollens__ sista röst på Mammas helkonstig, bollen är också ganska inaktiv och har röriga spretiga inlägg.

Matmissbrukaren är helt inaktiv och att hon undgått misstanke kan helt och hållet bero på det. Jag förstått i och för sig varför men det är skumt att inte kunna ha något att gå på.

För stunden ser jag bollen som mer misstänkt så Lobelia röstar på Bollen__

Ska man vara petig med reglerna så ska väl röster vara i fetstil :)
 
@Dentaku lägger till gårdagens lynch.

Lynch 5
19:15 Mirtai röstar på Dentaku
19:16: cirkus röstar på Dentaku
21:10 mammas röstar på Dentaku
21:24 Lobelia röstar på Dentaku
21:47 gabby_ossi röstar på Bollen__
21:53 Hedinn röstar på Dentaku
21:56 Tora röstar på Bollen__
21:57 Vira röstar på Dentaku
22:00 Matmissbrukaren röstar på Dentaku
22:00 Dentaku röstar på Gabby_Ossi
22:00 glömmerallt röstar på Gabby_ossi
22:00 bollen__ röstar på Mammas
 
All den här fokuseringen och röstandet som det blivit på bollen nu tycker jag känns lite för mycket som gårdagens mot dentaku för att jag ska känna mig bekväm med det. Å andra sidan toppar hon väl min misstänkta lista så det är ju inte konstigt att många misstänker henne.

Blä
Ja alltså, nu är det väl så många som har röstat på bollen att det nästan måste gömma sig ulvar där? Så frågan är om bollen är god och ulvarna sitter där och myser, eller om ulvarna har bestämt sig för att offra ulv-bollen. Och om det i så fall var ett beslut som fattades tidigt eller sent.
 
Ja alltså, nu är det väl så många som har röstat på bollen att det nästan måste gömma sig ulvar där? Så frågan är om bollen är god och ulvarna sitter där och myser, eller om ulvarna har bestämt sig för att offra ulv-bollen. Och om det i så fall var ett beslut som fattades tidigt eller sent.
Jag blir nojig.
 
Ja alltså, nu är det väl så många som har röstat på bollen att det nästan måste gömma sig ulvar där? Så frågan är om bollen är god och ulvarna sitter där och myser, eller om ulvarna har bestämt sig för att offra ulv-bollen. Och om det i så fall var ett beslut som fattades tidigt eller sent.

Det jag framför allt saknar är teorier mot andra(jag vet att det saknas från mig också) blir mycket uteslutningsmetoder och liknade snarare än konkreta saker.
 
Det jag framför allt saknar är teorier mot andra(jag vet att det saknas från mig också) blir mycket uteslutningsmetoder och liknade snarare än konkreta saker.
Jo jag håller med. Jag har en sak på dig som gör dig god i mina ögon och några kanske. Det är för lite men det samma gäller för flera. Och så har jag ett gärna som har konstiga röster, inaktivitet eller att jag bara inte har tillräckligt på.

På det har jag följt drev gång på gång och de har inte varit direkt bra resultat alla gånger.
 
Ulvarna kommer ju få en av sina röster slumpis borträknade så de kanske inser att de har dålig chans att fösvara bollen och därför offrar?
Eller så vill de få oss nojiga så att vi panikändrar :cautious:
Eller så är jag helt fel ute, men det vill jag inte tänka på nu :banghead:
 
Jag blir bara mer och mer rådvill. Jag håller fortfarande bollen_ som misstänkt. Röstade på denne igår just för att hon smugit med utan att riktigt utmärka sig. Just enligt min fundering om att Ulvarna inte behöver göra så mycket för dom goda gör det mesta jobbet åt dom.

Tänkte rösta på bollen_ idag igen med samma teori som grund. Men nu blir jag så osäker. Gillar inte att det börjar bli ett drev. Det gör mig alltid misstänksam. Dock hade ju drevet rätt när det kommer till tex Asko. Men, men......

Jag är också en av dom som brukar rösta sent. Men det har sin naturliga förklaring i att alla barnen brukar ha somnat vid nio och det är i princip den enda stunden när jag får sitta lite i lugn och ro och tänka och kolla upp saker som skrivits i tråden.

I början trodde jag att jag skulle kunna lägga in en röst tidigt men då fattade jag inte hur mycket som händer den sista timmen innan Dl. Visst har man läst andra ulvlekar men då tänker man aldrig på när inläggen läggs utan man läser bara lite allt eftersom.

Sen känner jag att en nackdel för mig är att jag har ingen riktigt pejl på hur ulvarna fungerar. Tex att dom offrar en av dom egna då och då. Fast det är klart ju färre ulvar det är med i en lek ju svårare är det att hitta just den. En eller två ulvar gömmer sig lättare i en grupp av 10. Då kan dom bara glida med och låta de goda sköta allt jobbet och bara kasta lite eld på brasan då och då. Men samtidigt så vinner inte ulvarna förrän de är fler än de goda. Om man bara är en eller två ulvar kvar så gör det ju svårare att vinna då man måste i princip få bort alla goda.

Är man fler ulvar så behöver man inte få bort så många goda.

Svår det där när man inte riktigt vet hur det brukar fungera.

Jag tror dock fortfarande att ulvarna försöker om det går hålla lite låg profil. För hur smidigt är det inte att få lynchen att stå emellan flera goda. Så säker det kan bli för en ulv.

Svårt, svårt!

Glömde ju rösta.

Valet står mellan bollen och en till.

Idag gör nog min röst ingen större skillnad så

Tora röstar på bollen_
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 384
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp