En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill också lyfta glömmerallts röst på LenaH som följer Mammas teori som ju baserades på ett uttalande från LenaH där hon funderade på varför inte Q åts av ulvarna.

Med facit i hand så vet vi ju att både LenaH och Q var goda så tycker den här rösten och motiveringen skaver ganska mycket!
Fast var inte LenaHs fundering lite knepig, då? Det tyckte nog jag, om än inte skum nog för att få mig att rösta på henne.
 
Jag tycker också att Bollen__ är minst sagt skum. Hon skriver inte mycket som jag kan ta på men hennes röst på Mammas i sista minuten igår med en skakig teori sticker ut.
 
Fast var inte LenaHs fundering lite knepig, då? Det tyckte nog jag, om än inte skum nog för att få mig att rösta på henne.

Jag skrev ju att den var märklig ;)

Det hon skrev var "Jag känner väl lite som så att ulvarna borde käkat @quarter4ever igår.
Varför gjorde de inte det? Trodde de att hon var skyddad eller käkar man inte sina egna?
"

Jag kan tycka att det är lite rimligt att fundera över just det. "Alla" verkade ju tro att Q hade info efter röstningen mot Asko och att då fundera på varför man inte valde att försöka käka henne är väl inte helt fel tänker jag?
 
@Hedinn Jag tycker inte att jag godförklarat henne utan enbart att jag satt henne något åt det goda hållet, dessutom har jag utvecklat varför mer än du återger här ovan i följande inlägg:
Tack, har inte hunnit gå igenom allt ordentligt idag.

Du menar att jag använder ordet "godförklarat" lite för enkelt? :D Min poäng var oavsett att jag tyckte det kändes så ömsesidigt baserat på väldigt lite. Men återigen, det stämmer inte med en ond Mammas, i min bok.
 
Själv försöker jag gå genom saker men det går trögt. Jag mår inte så bra idag så det lär bli någon lysande tankeverksamhet. Dock reagerade jag på det här citatet:

Nja det kanske inte stämmer du får inte glömma bort bestality.

Men ja bara goda.

Det skrevs efter DL4, alltså rätt långt in i leken när rätt många spelare försvunnit och det inte alls var säkert att Bestiality inte hamnat i lyan. Själv hade jag helt glömt bort att den karaktären kunde få spioninfo utan trodde att det bara var bybor kvar som kunde få det, det var det inlägget som detta är svar på.

@glömmerallt , var detta en ren tankevurpa från din sida eller?
 
Jag skrev ju att den var märklig ;)

Det hon skrev var "Jag känner väl lite som så att ulvarna borde käkat @quarter4ever igår.
Varför gjorde de inte det? Trodde de att hon var skyddad eller käkar man inte sina egna?
"

Jag kan tycka att det är lite rimligt att fundera över just det. "Alla" verkade ju tro att Q hade info efter röstningen mot Asko och att då fundera på varför man inte valde att försöka käka henne är väl inte helt fel tänker jag?
Haha jag kan nästan lika gärna gå och lägga mig, känner jag. :p

Tack för förtydligandet. ;) Verkar vara nån förbannelse över den här leken, jag är sjuk och har använt all energi jag haft idag till lite jobb som behövde göras... Så huvudet är inte på topp.
 
Tack, har inte hunnit gå igenom allt ordentligt idag.

Du menar att jag använder ordet "godförklarat" lite för enkelt? :D Min poäng var oavsett att jag tyckte det kändes så ömsesidigt baserat på väldigt lite. Men återigen, det stämmer inte med en ond Mammas, i min bok.

Haha, ja lite så! :D Ok, jag förstår, jag motsäger dig inte så, ville mest inflika att jag inte godförklarat henne och att jag hade mer grund, om det var något missförstånd. :)
 
Själv försöker jag gå genom saker men det går trögt. Jag mår inte så bra idag så det lär bli någon lysande tankeverksamhet. Dock reagerade jag på det här citatet:



Det skrevs efter DL4, alltså rätt långt in i leken när rätt många spelare försvunnit och det inte alls var säkert att Bestiality inte hamnat i lyan. Själv hade jag helt glömt bort att den karaktären kunde få spioninfo utan trodde att det bara var bybor kvar som kunde få det, det var det inlägget som detta är svar på.

@glömmerallt , var detta en ren tankevurpa från din sida eller?

Jag fattade det som att Bestiality bara kan få spioninfo sålänge han är god, han får ingen ny info efter att han hamnat i lyan, så det han kan ta med in är ju det han fått innan. Men nu blev jag osäker? Jag kan gå tillbaka och försöka hitta Monstermoms inlägg...
 
Jag vill också lyfta glömmerallts röst på LenaH som följer Mammas teori som ju baserades på ett uttalande från LenaH där hon funderade på varför inte Q åts av ulvarna.

Med facit i hand så vet vi ju att både LenaH och Q var goda så tycker den här rösten och motiveringen skaver ganska mycket!

Såhär efteråt kan jag ju avslöja att en anledning till att jag följde mammas röst för jag tyckte hon hintade om att hon hade extra info, uppenbarligen hade hon inte det(nåja om hon är ond kan hon ju haft det).

Den andra anledningen var att jag tyckte övriga med röster verkade godare. Jag hade som sagt inte tid och kolla alla och valde därför mellan de som hade röster(röstade sent så det kändes relevantast att völja mellan dem så att min gjorde skillnad.). Övriga som hade röster innan jag la min röst var cirkus(som vi vet var god) Dentaku(tveksamt om jag han se den dock hon var inte med bland de jag valde mellan i vart fall tror jag), Tora och Vira. Ser inget ulvigt i dem nu heller, men visst kan jag ha fel. Har jag däremot rätt så gjorde övriga knappas bättre val än mig.
 
Jag fattade det som att Bestiality bara kan få spioninfo sålänge han är god, han får ingen ny info efter att han hamnat i lyan, så det han kan ta med in är ju det han fått innan. Men nu blev jag osäker? Jag kan gå tillbaka och försöka hitta Monstermoms inlägg...

Så har jag också fattat det
 
Jag fattade det som att Bestiality bara kan få spioninfo sålänge han är god, han får ingen ny info efter att han hamnat i lyan, så det han kan ta med in är ju det han fått innan. Men nu blev jag osäker? Jag kan gå tillbaka och försöka hitta Monstermoms inlägg...

Om det är så så är det ju en fullt rimlig förklaring.
 
Jag fattade det som att Bestiality bara kan få spioninfo sålänge han är god, han får ingen ny info efter att han hamnat i lyan, så det han kan ta med in är ju det han fått innan. Men nu blev jag osäker? Jag kan gå tillbaka och försöka hitta Monstermoms inlägg...

Samma här det står morrisdansare eller onda utanför lyan i beskrivningen. Om Bestality blir ond så hamnar hen ju i lyan? så fattade jag det som.

@Monstermom ?
 
Den andra anledningen var att jag tyckte övriga med röster verkade godare. Jag hade som sagt inte tid och kolla alla och valde därför mellan de som hade röster(röstade sent så det kändes relevantast att völja mellan dem så att min gjorde skillnad.). Övriga som hade röster innan jag la min röst var cirkus(som vi vet var god) Dentaku(tveksamt om jag han se den dock hon var inte med bland de jag valde mellan i vart fall tror jag), Tora och Vira. Ser inget ulvigt i dem nu heller, men visst kan jag ha fel. Har jag däremot rätt så gjorde övriga knappas bättre val än mig.

Så du valde mellan de som hade röster? FÖr att du som ond skulle kunna välja vilken god du ville ha ut!?
 
@Hedinn Jag tycker inte att jag godförklarat henne utan enbart att jag satt henne något åt det goda hållet, dessutom har jag utvecklat varför mer än du återger här ovan i följande inlägg:
Fast det du skriver i det inlägget är väl precis samma sak som tidigare? Vad säger du om mina motargument i tidigare inlägg, där jag tolkar lyftandet av bollen som något som minst lika gärna skulle kunna göras av en ond Gabby av flera skäl?

Suck, jag vet inte. Antingen så tänker vi väldigt olika, eller så vet du om Gabby är god eller ond och hittar på en motivering för sakens skull. Då är frågan bara om du och Gabby är ulvar tillsammans, om du är god och har extrainfo om henne dvs att båda är goda eller att du är ond och Gabby är god och du låtsas ha extrainfo. Eller något annat scenario som min hjärna är lite för trött för att plocka fram just nu :p.
 
Hmm, det är kanske inte helt klart?
Ulvarna får inte spioninfo, endast de onda utanför lyan!

Däremot är Bestiality Carter en av morrisdansarna också, och kan alltså möjligen ta med sig info in i lyan om han blir insläpad dit...
Morrisdansare (inklusive Bestiality Carter!), Enhörningen och Diamanda är de som kan få höra skvaller. Älvorna i lyan hör inget skvaller (om inte en insläpad Bestiality fått höra något tidigare som han tar med sig in), och inga goda roller utöver de som deltar i Morrisdansen.
Va? Nää... Vi tar det igen: de som kan få höra skvaller är
  1. Enhörningen (=ficktjuven)
  2. Diamanda (=beskyddtjuven)
  3. Morrisdansare (=bybor)
  4. Bestiality Carter (=bagare/offer)
Det är alla som kan få höra skvaller. Endast dessa. Ingen annan. Bland dessa lottas varje natt spioninfon ut, ingen får veta vem som vunnit nattens lotteri förutom den som faktiskt vann.
 
Så du valde mellan de som hade röster? FÖr att du som ond skulle kunna välja vilken god du ville ha ut!?

Jag valde att kolla upp de som övriga misstänkte/röstade på(det skrev jag då också) Eftersom jag inte hade tid att kolla upp alla. Och jag ville att min röst skulle göra skillnad.

Jag har lite svårt att förstå din reaktion:confused: det borde ha framgått ganska tydligt.
 
Lobelia smyger lite under radarn, men verkar medveten om det och vilja skriva mer. En person jag kommer att behöva kolla upp.

bollen__ har tidigare varit lite under radarn men har seglat upp på mitt medvetande sedan igår. Gabbys inlägg om henne är bra, det fick mig att få uppmärksamheten ditåt. Hennes röstinlägg igår är lite märkligt tycker jag, och inte för att det är mot mig.



Det jag tycker är märkligt är att den känns som "jag vet att dentaku är god så skriver det innan så jag inte är med och röstar ut en god", och det sticker ut mer än att teorin är lite svag (är alla som röstade på dentaku i lyan hade onda vunnit redan :p), men sedan tycker jag att teorierna mot dentaku bestod av mer än bollen återger också, och det höjer min medvetenhet om henne också.

Hittade ett annat inlägg jag fann intressant! Skrivet i tisdags 20:52 (andra rösten på asko kommer 21:41, så det är ett tag innan det är färdigt för asko)

Tycker att det här känns som ett subtilt sätt att få Qs misstankar mot Asko att inte väga så mycket?
Intressanta tankar från Mammas om bollen__. Verkar inte den enda som lyft det, men just det här inlägget var väldigt tydligt. Just biten om att hon vill påpeka att Dentaku verkar god och lägger en obetydlig röst när Dentaku i princip är given att åka känns ju lite väl "jag är inte med och röstar ut en god". Är man säker och god brukar man väl försöka lite hårdare än så...

Sen visst, antar jag att man bör se möjligheten att bollen__ är Borgmästare och stoppade lynchen, men det känns osannolikt med tanke på Dentakus reaktion när hon inte åkte.

Hedinn röstar på bollen__
 
Själv försöker jag gå genom saker men det går trögt. Jag mår inte så bra idag så det lär bli någon lysande tankeverksamhet. Dock reagerade jag på det här citatet:



Det skrevs efter DL4, alltså rätt långt in i leken när rätt många spelare försvunnit och det inte alls var säkert att Bestiality inte hamnat i lyan. Själv hade jag helt glömt bort att den karaktären kunde få spioninfo utan trodde att det bara var bybor kvar som kunde få det, det var det inlägget som detta är svar på.

@glömmerallt , var detta en ren tankevurpa från din sida eller?

Som jag skrev till gabby nyss så tolkade jag rollbeskrivningarna som att B bara kunde få spioninfo om hen var god.

Så absolut ingen tankevurpa möjligen att jag feltolkat rollerna.
 
*fnys* :cautious:

Jag tycker i alla fall att det är glasklart. :meh:

Bestiality kan få skvaller så länge han är utanför lyan, har han fått skvaller kan han ta med sig skvaller in. Han kan inte få nytt skvaller om/när han faktiskt kommer dit - vem sjutton springer och skvallrar med någon som sitter och dreglar vid Älvdrottningens fötter? :eek:

Glasklart, som sagt! :rage:

:p ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 384
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp