Kör en liten update i den här tråden efter det att min sambo och jag nu har varit på hundutställningarna i Tvååker.
Vi började dagen med att se på Malamutes, mest för att jag tycker att det är den vackraste hundrasen som finns
Sambons spontana reaktion var "De är alldeles för stora". Men det spelar ingen roll eftersom malamutes inte alls är den typ av hund vi funderat på ändå. En gång i min ljusa framtid blir det kanske en sådan, men det är låångt borta just nu.
Efter det sprang vi och tittade på alla prickar, otroligt vackra och sambon blev faktiskt lite intresserad av att veta lite mer om dem. Observera att jag har en sambo som inte gillar utställningar och han gick nog mest runt och led hela dagen...
Därefter strösade vi mest runt och kollade på diverse raser. Sambon fick upp intresset för lagotto, trots att både jag och hans syster har tjatat om lagottos väldigt länge. Han frågade tom var närmsta kennel ligger
Tror dock främst att han tänkte på hans föräldrar som funderar på att skaffa en ny hund efter deras kerry som dog förra året.
Slutligen kom vi till dagens höjdpunkt, Eurasierna. Sambon har ju träffat eurasier förut så det var inte direkt något speciellt med den här gången. Vi konstaterade mest att vi nog är rätt säkra på vilken kennel vi skulle vilja ha valp från. Vi gillar deras typer av hundar och de var även den första uppfödaren vi åkte till. Vi fick ett toppen intryck av uppfödaren och vi föll för båda hennes tikar.
Nu är det väl bara att vänta på att rätt tid i livet faller in..............