Elstöd utbetalning

Nån som vet om man får ersättning om man bor i hyresrätt och betalar elen separat d.v.s. vi har ett eget elavtal (ingår inte i hyran)?
 
Besked i Kivra, Får 7500 kr vilket är ett trevligt tillskott. Kan dock inte låta bli att fundera på om det kunde använts på ett bättre sätt. Till dem som verkligen behöver.
Jag är på vippen att skämta om detta ("här är mitt nummer har du swish?" typ av skämt) men förstår din poäng. Tror det är en trevlig peng för många, välbehövlig rent av för en del, men också obehövlig för vissa faktiskt. På samma gång som jag gissar att elräkningar nog är det som oftast hamnat hos kf det senaste halvåret kanske?
 
Pengarna på kontot i morse. Fick mail både Kivra och FK. Fick sedan pling i både mobil och platta att jag hade brev i Kivra och direkt från FK om beslut. Efter det pling i mobil, platta och mail att det betalats ut. Tur att allt sker elektroniskt och en mindre skog inte behövde dö för min skull.
 
Du kan ju alltid skänka dem till välgörenhet?
Det tänkte jag göra. Får 366 kr och fnissade och tänkte att det var ju ingenting. Inte haft speciellt höga elkostnader heller så jag tycker egentligen inte att jag behöver pengarna.

Sen la jag mig i min varma och mysiga säng och tog fram min läsplatta och kände mig tacksam över att jag ändå har det så pass bra... och insåg hur jävla korkad jag är om jag tänker att 366 kr är ingenting. Välgörenhet it is!
 
Jag är på vippen att skämta om detta ("här är mitt nummer har du swish?" typ av skämt) men förstår din poäng. Tror det är en trevlig peng för många, välbehövlig rent av för en del, men också obehövlig för vissa faktiskt. På samma gång som jag gissar att elräkningar nog är det som oftast hamnat hos kf det senaste halvåret kanske?
Räknade med det faktiskt 😉 jag är väl som gemene man är mest, alltid glad för lite extra pengar och kommer använda dem för eget bruk nu när de väl är på kontot. Det är också därför jag gärna lämnar till staten att fördela dessa pengar men hade önskst en mer behovsstyrd fördelning kanske.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Kropp & Själ Hej Buke. Har funderat på att skriva den här tråden länge, och kanske borde jag också ha gjort det för längesen, men nu känner jag...
Svar
7
· Visningar
2 726
Senast: Valptass
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 253
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp