Elstöd utbetalning

Besked i Kivra, Får 7500 kr vilket är ett trevligt tillskott. Kan dock inte låta bli att fundera på om det kunde använts på ett bättre sätt. Till dem som verkligen behöver.
Jag håller med. Vi får tillbaka halva våran elkostnad (betalat typ 500:- mån). Lika mycket ambivalens som när alla anställda i regionen fick 3000:- extra för gott jobb under pandemin och jag bara suttit och forskat med undantag för några veckor på sommaren.. det gick till välgörenhet, men då hade vi inte samma inflation och räntekostnader, så de här kanske bara får gå in på nöjeskontot. Även om jag skäms lite för det.
 
Jag håller med. Vi får tillbaka halva våran elkostnad (betalat typ 500:- mån). Lika mycket ambivalens som när alla anställda i regionen fick 3000:- extra för gott jobb under pandemin och jag bara suttit och forskat med undantag för några veckor på sommaren.. det gick till välgörenhet, men då hade vi inte samma inflation och räntekostnader, så de här kanske bara får gå in på nöjeskontot. Även om jag skäms lite för det.

Jag får tillbaka mer pengar än vad jag betalat för förbrukningen, har bundet, lågt pris.
Därför skänker jag stödet till Ukraina, känns som det enda rätta.
 
Inte fått något besked ännu, så får se när det kommer. Har ingen jätte förbrukning men räknat på att jag borde få någon 1000 lapp tillbaka iallfall.
 
Fick från Kivra nyss, får 11630 kr.
Det tar jag tacksamt emot.
Hade dock bundet förra året så då var det lugnt, värre var det i dec -22, elavtalet gick ut november -22 😬
 
Lite OT men...
Gick in på Swedbank för att säkerställa att de fortfarande hade mitt konto för utbetalningar. Det hade de.

Efter det får jag upp val om serviceportal när jag loggar in på min förenings konto. Morr.
Nä, jag är inte kund annat än som firmatecknare för min förening. Min privata ekonomi har inget med dem att göra (aktivt val) :meh:
 
Om man ignorerar matbutiken så vart min shopping igår helt på el stödet. Kändes bra då jag köpte en ny kniv och en stekpanna bland annat å lite smått.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 659
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Kropp & Själ Hej Buke. Har funderat på att skriva den här tråden länge, och kanske borde jag också ha gjort det för längesen, men nu känner jag...
Svar
7
· Visningar
2 726
Senast: Valptass
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 254
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp