Elstöd utbetalning

Ni som fått in elstödet, kom det in ganska direkt efter midnatt eller efter 12, 1-tiden (som t.ex. bankgiroutbetalningar gör)?

Jag bor i zon 4 och skulle jubla över en insättning....
Jag tror inte jag kan se klockslag men jag kollade omkring kl 10 idag och då var pengarna på kontot. Igår när jag kollade stod det inget.
Har mitt konto anmält i Swedbanks kontoregister. Har man inte det så tar det längre, läste jag.
 
Fått både brev och avisering i Kivra och idag kom pengarna in på mitt konto. Blev ju några tusenlappar så det är ju tacksamt även fast vi kanske känner att vi hade klarat oss bra utan dom också. Känns kaxigt att säga så men vi har inga superhöga elkostnader pga eldar med ved som enda uppvärmning.
 
Undrar vad det beror på i vilken ordning det betalas ut? Ort man bor på? Elbolag man tillhör? Enbart slumpen?
Andra myndighetsutbetalningar går väl ofta efter vilken dag i månaden man är född så kanske är nåt sånt. Alltså att utbetalningsdatum är ”programmerat” efter ens födelsedag.

T.ex. sjukersättning, de som är födda dag 1-15 får utbetalt den 17e och de som är födda dag 16-31 får utbetalt den 18e.
 
Fick Mail från mitt nätbolag:
1CE2B702-3963-4881-9608-1D2480226AEB.jpeg
 
Andra myndighetsutbetalningar går väl ofta efter vilken dag i månaden man är född så kanske är nåt sånt. Alltså att utbetalningsdatum är ”programmerat” efter ens födelsedag.

T.ex. sjukersättning, de som är födda dag 1-15 får utbetalt den 17e och de som är födda dag 16-31 får utbetalt den 18e.
Kan ju vara så. Jag fyller den 18e... När fyller ni som redan har fått elstödet?
 
Mitt kom också idag. Kollade runt kl 10 och då låg det på kontot. Vet inte vilket klockslag det kom in. Fick brev från FK via Kivra för några dagar sedan.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Kropp & Själ Hej Buke. Har funderat på att skriva den här tråden länge, och kanske borde jag också ha gjort det för längesen, men nu känner jag...
Svar
7
· Visningar
2 726
Senast: Valptass
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 253
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp