Vallentuna är bättre där.Ett alternativ om du skulle köpa ditt boende vore nog att titta på Upplands Väsby, rimligt avstånd att ta sig till Täby och lägre priser.
Närmare Täby och billigare än Upplands Väsby.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vallentuna är bättre där.Ett alternativ om du skulle köpa ditt boende vore nog att titta på Upplands Väsby, rimligt avstånd att ta sig till Täby och lägre priser.
Men om jag inte kan spara nått extra nu, hur ska jag då få ihop 250.000 till kontanta?Ja så fungerar det.
Om man vill ha det bättre i framtiden så måste man spara nu.
Det är trixet för att få det bra ekonomiskt.
Du skall ju spara den summa som du sedan skulle använda till den egna hästen.Men om jag inte kan spara nått extra nu, hur ska jag då få ihop 250.000 till kontanta?
Där kan man hitta bostäder att hyra på hästgård.i Vallentuna dök det upp väldigt få,
Man får inte glömma att köpa innebär en hel del risk. Kollade lite på Hemnet och prisläget i Stockholm verkar ganska upptrissat. Med begränsade ekonomiska resurser är det inte kul att sitta med miljonlån i ett läge när räntan går upp och priserna faller.Men om jag inte kan spara nått extra nu, hur ska jag då få ihop 250.000 till kontanta?
Där kan man hitta bostäder att hyra på hästgård.
Då så blir det ju i alla fall nära till stallet.
Det är inte så mycket eget när lånen överstiger marknadsvärdet.Jag skulle ha roligare med miljonlån på eget hus än att bo hos en värd som har miljonlån och tar 8500 i månaden för en lägenhet. Vad händer med den hyran när värdens lån också går upp?
Låter som ett mycket bra förslag tycker jag.Där kan man hitta bostäder att hyra på hästgård.
Då så blir det ju i alla fall nära till stallet.
Grejen är den, att du kan säkert spara undan pengar nu - du lägger bara pengar på fel saker Du måste gå igenom alla dina utgifter och rensa upp.Men om jag inte kan spara nått extra nu, hur ska jag då få ihop 250.000 till kontanta?
Så här tänker jag.Tänkte på det också:-)
Jag tycker nog att priserna har stannat upp en del nu och min gissning är att det kommer att vara bra köpläge om ett par, tre år.är det inte kul att sitta med miljonlån i ett läge när räntan går upp och priserna faller.
Men om jag inte kan spara nått extra nu, hur ska jag då få ihop 250.000 till kontanta?
Det finns en fördel med att ha lånen på sig själv i stället för hos en hyresvärd eller i bostadsrättsföreningen och det är skatteavdraget.Det är inte så mycket eget när lånen överstiger marknadsvärdet.
Vad är det för "små pengar funktion"?
Lät ju jättesmart! Ju mer man drar kortet ju snabbare växer sparkontot, nästan pedagogiskt ju
Tur att de som äger hyreshusen du förespråkar, inte resonerar så då.Det är inte så mycket eget när lånen överstiger marknadsvärdet.
Jag kan inte spara 6000 nu. Jag klarar inte att leva på 2500/månad liksom?Men du kan ju spara 6000kr/mån nu. Det är ganska mycket.
Man blir inte rik av att slösa, du måste spara.
Att börja spara nu för att kunna köpa något du vill ha om 3 eller 5 eller 10år låter helt rimligt i mina ögon.
Lägger du om ekonomin kan du säkert knåpa ihop 8000 till sparande och byter du till ett billigare boende som finns om du kan lämna just täby skulle du säkert kunna spara 10000kr/mån om du bara vill.
Det i sig skulle vara mycket drivande och motiverande för mig, men jag älskar att spara och räkna pengar också