Du måste byta ras. Då blir det en...?

Om welsh corgi cardigan går upp i rök får jag väl byta till welsh corgi pembroke. :D

Jag tror att jag skulle skaffa mig en brukshund istället. Australian cattledog har jag varit inne på, men skulle även kunna tänka mig beauceron, chodsky pes osv.

Jag har inte fallit för pembroke typ alls. Skumt.
Hellre en västgöte i så fall.

Det valet gjorde jag för länge sedan. Redan före wwws födelse så var BC min ras, men livet förändras o jag kunde inte erbjuda en BC ett tillräckligt bra liv, så jag bytte ras till en Pyrshep.

Min ras är ju Boston Terrrier men Fransk bulldog ligger mig varmt om hjärtat. De är ju ganska lika. Har ganska snäva peferenser och det finns inte så många raser som passar in.

Sen tycker jag väldigt mycket om Saluki men jag tror inte den rasen passar mig alls.

Och jag är svag för Kinesisk nakenhund men jag orkar nog inte med den rasen tror jag.

Utseendemässigt har jag alltid viljat ha en irländsk setter, älskar deras färg!
Sen kommer jag ju aldrig att ha nåt annat än pumi, det vet @Voff :)
Möjligen en liten kul pyrre då

Utseendemässigt har jag alltid viljat ha en irländsk setter, älskar deras färg!
Sen kommer jag ju aldrig att ha nåt annat än pumi, det vet @Voff :)
Möjligen en liten kul pyrre då

Du skulle ju inte ha hund alls har jag för mig :angel:

Jag velar mellan raser hela tiden så jag har ingen aning. Hundar brukar trilla in i mitt liv så jag vet inte vad det blir nästa gång. En hund från Hundstallet eller liknande kanske.

Min plan är borderterrier den dag jag inte längre kan överleva att en cc hoppar upp i knät... Hemska tanke! :D
(Igår på kurs fick jag en entusiastisk men förvirrad beauceron i knät lite hoppsan-hejsan sådär. Tur lårbenshalsarna hänger med än. :laugh:)

Är det värre än bara knätyngd som räknas så får det väl bli en pappis istället, men jag vill ju inte bli gammal och trött! :o

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 174
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023