Du måste byta ras. Då blir det en...?

Då vet jag vilken den är tror jag.
AA blir mattes intialer va? Och så har hon en brun dobbishane, och har iaf haft en brun äldre tik? (Vet inte om hon lever längre.)

Stämmer bra! Tror att hon bara har en brun hane utöver pembroke-tiken.

Om jag skulle måsta byta ras skulle det bli en Riesen utan tvekan. Det kanske det blir ändå en vacker dag. Eller en dvärgschnauzer om jag skulle vara tvungen att ha en liten hund och inte längre brydde mig om att köra drag.

Alternativt om jag skulle flytta ut på landet och ha hundgårdar, så skulle jag vara sugen på grönlandshund.

Du kanske kan få @dobbis mops, hon verkar passa in på beskrivningen "helgalen trubbnos" :idea:

Hah, sant! :) Har några boxerkompisar som har en mindre variant av trubbnos vid sidan om, men jag måste nog erkänna att jag fått bättre intryck av bostonterrier (om jag nu inte blandar ihop dem med fralla igen) än mops. Träningskompisens dotter har en mops och den är väldigt ... ljudlig med sina åsikter. Älskar hur tysta boxrarna för det mesta är.

Om jag får välja nån av raserna som ingår i min Scandi-hound så byter jag till kh vorsteh eller Greyster :up: :laugh:
Måste jag välja nåt helt annat blir det kanske en setter av nåt slag då kanske :cautious:

Eller kanske en bc den dagen vi har djur att valla.

Min plan är borderterrier den dag jag inte längre kan överleva att en cc hoppar upp i knät... Hemska tanke! :D
(Igår på kurs fick jag en entusiastisk men förvirrad beauceron i knät lite hoppsan-hejsan sådär. Tur lårbenshalsarna hänger med än. :laugh:)

Är det värre än bara knätyngd som räknas så får det väl bli en pappis istället, men jag vill ju inte bli gammal och trött! :o

Beauceroner fattar sällan att de är lite för stora för att vara knähundar... :D

Jättesvårt, just nu känner jag verkligen hur rätt korthårscollien är för mig. :love:

Men om jag skulle titta på en annan ras skulle den stora frågan nog vara om jag orkade med snäppet mer energi och aktivitetskrav. Då skulle det förmodligen stå mellan kelpie och schäfer. Annars ligger ju långhårscollien nära till hands men samtidigt har jag verkligen svårt att tänka mig att ha en långhårig hund. Lapsk vallhund är jag väldigt förtjust i men lite rädd för att få en tokskällig individ. Chodsky pez är en bubblare i båda fallen.
Om jag ville ha mer av en sällskapshund är det som ligger närmast till hand just nu en strävhårig galgo eller en bedlingtonterrier.

Jag är lite extra kär idag - igen :love: då min ena valpköpare kom hit och gick morgonpromenad i skogen med sin heelervalp.....och sin beauceronhane. HAn är så himla mysig. Men lätt klantig ibland med sina långa ben - typ kalv. Man får passa sina knän när han vänder sig om och vill pussas :D

Ja, jag tror inte deras nerver växer bakom axlarna förrän någon gång runt fem års ålder eller så? (Om någonsin...) Innan dess tror jag inte de vet om att det är något där bakom som hänger med. :laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 174
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka