denna grabb är 7 årJa, jag tror inte deras nerver växer bakom axlarna förrän någon gång runt fem års ålder eller så? (Om någonsin...) Innan dess tror jag inte de vet om att det är något där bakom som hänger med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
denna grabb är 7 årJa, jag tror inte deras nerver växer bakom axlarna förrän någon gång runt fem års ålder eller så? (Om någonsin...) Innan dess tror jag inte de vet om att det är något där bakom som hänger med.
Börjar växa, skulle det stått.denna grabb är 7 år
Börjar växa, skulle det stått.
Ja, jag tror inte deras nerver växer bakom axlarna förrän någon gång runt fem års ålder eller så? (Om någonsin...) Innan dess tror jag inte de vet om att det är något där bakom som hänger med.
Jag tror det är kombinationen av att de är ganska sena med att bli vuxna (vissa blir det aldrig känns det som), hyfsat stora och långbenta och så ganska livliga (i alla fall mina dårar) som gör att de känns så... stökiga... ibland. Sen är de ju ganska viga för sin storlek och det är inte alla som väntar sig att få en beauceron som hoppar rakt upp i ansiktshöjd. Mina har nog egentligen hyfsad koll på sina bakben, vi jobbar med bakbenskontroll och sånt och då är de duktiga men när de blir glada och uppspelta så bryr de sig liksom inte om vad/vem de trampar på helt enkelt.
Har läst nånstans att de ev. är besläktade med Briard längre tillbaka? Oavsett är de ju en lite liknande ras (förutom utseendet då).. vilket känns logiskt när jag hör dina beskrivningar.. :P Ansiktshöjd är ju ingen fara, jag är över 1,80 och min "lille" sätter gärna upp tassarna på mina axlar, inga problem