Du måste byta ras. Då blir det en...?

Om jag inte skulle ha wachtel eller jaktlabbe skulle jag kunna tänka mig en käck (jagande) borderterrier eller en jaktcocker :D De andra retrieverraserna har aldrig riktigt lockat, och en bra borderterrier kan jag använda som en wachtel. Fast jag kan ha många fler, eftersom de är mycket mindre :angel: Jag hade faktiskt kunnat tänka mig en riktigt bra gråwachtel också, det skulle passa våra marker bra.

Skulle jag köpa mig en hund att träna med skulle det nog bli en kelpie.

Jaktcockrar är så jäkla läckra!

Hitta en vettig pekingese känns omöjligt så jag kommer få byta ras.
Lutar åt mops från samma kennel som brorsans vildsvin :love:

Här lutar det åt en vit herde. Men får jag inte välja en sån med tanke på att jag haft Ixi, så skulle det bli en flat eller en springer spaniel. Vad som helst skulle duga egentligen så länge den är lite mer träningsvillig än tibben :D

Har en löwchen på 6 månader.
För att ersätta den rasen, som vi valde utifrån barnfamiljsperspektiv kanske det skulle bli en bichon; frisé eller havanaise.
Kromfohrländer och dansk-svensk gårdshund kanske också kunde vara alternativ.

Vore barnen äldre o jag kunde ägna mer tid åt hund kan det hända jag hade tittat närmare på andra raser jag varit intresserad av genom åren; pumi, portugisisk vattenhund, korthårig collie.

När jag blir tant ska jag ha en amris, det är sen gammalt :D

Ska jag vara realistisk så just nu med bebis hemma skulle jag nog titta på whippet eller bostonterrier. Jag vet, jag vet vitt skilda raser i typ men jag har ett gott öga till båda (de senare i sunda exemplar då). Särskilt sen en familjemedlem började titta på whippar, de har nåt i sig som tilltalar mig. Fast det är helt emot min personlighet att inte ha arbetande raser.. men man ska vara realistisk också. Den tiden kommer snart igen.

Ponera att du måste byta ras. Din ras finns inte mer. Vad är ditt andrahandsval? Eller du kanske tom har lekt med tanken att byta till en annan.

Men vad väljer du och varför?

Jag vill inte ha någon annan. Måste jag byta har jag ju turen att Phalene finns. Så det skulle nog bli en sådan. ;)
De har ju i princip samma egenskaper som min nuvarande ras, minus stående öron.

Har Papillon idag.

Det kan vi lära honom. Heter han möjligtvis fluffis eller Gosis? Det vore ett plus!

Jag älskar dem! Som gremlins, skitsöta och dödliga! Enda gången jag blivit biten är av en tibetansk spaniel (jag tog loss den från min schäferblandnings svans).
Tyvärr heter han Gizmo, efter just Gremlins :p

Det kan vi lära honom. Heter han möjligtvis fluffis eller Gosis? Det vore ett plus!

Jag älskar dem! Som gremlins, skitsöta och dödliga! Enda gången jag blivit biten är av en tibetansk spaniel (jag tog loss den från min schäferblandnings svans).

OT men flera gånger när jag åkt tåg med hunden har där suttit tibetanska spaniels i djurvagnen. Samtliga hittills har legat på sätet och sett lite småbuttra ut, samt gett ifrån sig världens hätskaste skall om någon kommer eller går (Frank hatar dem :angel:). Jag tänker numera alltid på dina beskrivningar av tibbar när jag träffar dem och har liksom omedvetet sällat mig till klubben som tycker att de är himla charmiga små liv :D.

Tyvärr heter han Gizmo, efter just Gremlins :p
128787622657660569.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 176
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur