Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sassiball Det kan nog vara så att Sveland tagit till sig av kritiken och förenklat de olika typerna av försäkringar. Juno har bara stått i Sveland sen hösten -13. (Surade ihop litegrann på Dina som jag hade innan i samband med ett ärende för Barbie då det var helt j-la omöjligt att få tag i ett ombud som unde ge klara besked, så då bytte jag:o)

@sassiball Det kan nog vara så att Sveland tagit till sig av kritiken och förenklat de olika typerna av försäkringar. Juno har bara stått i Sveland sen hösten -13. (Surade ihop litegrann på Dina som jag hade innan i samband med ett ärende för Barbie då det var helt j-la omöjligt att få tag i ett ombud som unde ge klara besked, så då bytte jag:o)
Ok. Jag har en låg enkel försäkring till ponnyn i Sveland, men den täcker inte hältor så den vågar jag inte ha till halvblodet. Den är jag annars nöjd med, i alla fall så länge ponnyn inte är halt :p

Läste lite nu om Sveland Favorit och det är tydligen den jag har till halvblodet. En livdel som man väljer till en viss summa och så en summa i användbarhet. Går inte att ha bara liv för då får man inget om man dömer ut pga hältor. Man kan inte heller bara ha användbarhet för den gäller inte om hästen plötsligt måste avlivas. Fast personligen tycker jag ju att det verkar svårt att använda en häst som man har avlivat så egentligen borde just användbarhetsdelen vara som gamla A1.

Grattis, en sån snygg häst !

Tack :D:love:

Han körde "rocka sockorna" på vägen till kliniken , dock inte på vägen hem :p :D

wpid-2015-04-20-16-48-08-jpg.jpeg

Angående försäkring så vart det mycket trevligt att försäkra pre jämfört med halvblod. Nu bytte jag iofs bolag jämfört med det jag haft tidigare, men högre livvärde och även högre veterinärvård och betydligt lägre månadskostnad :)

:laugh::laugh::laugh: garvar ihjäl mig, du är så vansinnigt rolig @sassiball!!
Ska du behålla honom som hingst @Catrool ? Jag är inte särskilt förtjust i PRE, men din var väldigt tjusig!

Tack kul att du gillar honom :)
Vi får se, planen är att visa honom som hingst om allt går bra. Vi får sedan se hur han beteer sig på träning/tävling och i vardagen. Han är väldigt trevlig i hanteringen av vad jag sett hittills de två gånger jag provridit och beteede sig ypperligt på kliniken trots tre ston som väntade när han sprang upp :)

Tack kul att du gillar honom :)
Vi får se, planen är att visa honom som hingst om allt går bra. Vi får sedan se hur han beteer sig på träning/tävling och i vardagen. Han är väldigt trevlig i hanteringen av vad jag sett hittills de två gånger jag provridit och beteede sig ypperligt på kliniken trots tre ston som väntade när han sprang upp :)
Jag har ridit två PRE-hingstar tidigare o de var verkligen otroligt behagliga. Inte alls lika hysteriska som halvblodshingstar.:angel:

Varit iväg på en paydanride nu ikväll. Var väl inte jättelyckat men vi genomförde det hela...
Började med att jag var tvungen att välja ett något svårare (nåja LB:2) program eftersom annars hade jag inte hunnit efter jobbet, maken skulle också hinna hem o ta ungarna så det blev lite körigt.
Borstar henne lite på ryggen innan vi ska iväg och då står det en stråle ut där bak vilket betyder tokbrunstig häst. Tänkte bara att jaja, haft så många ston och det är ingen större skillnad att rida dem när de är brunstiga mot annars. Men det kan tydligen variera.
När jag kommit fram så var det bara ca 15 min till vi skulle rida, fick i princip slänga på sadeln och hastigt rida fram.

Inne på banan så var hon överlag duktig, sparkade mot skänkeln en gång och galoppfattningen efter blev då misslyckad, fel galopp. Och jag red fel väg en gång. Fick låga poäng 58 % men det var inte bättre än så helt enkelt.

Får hoppas det går bättre nästa gång, tycker ändå hon skötte sig väldigt bra med dessa omständigheter. Lastar ju och åker helt själv med henne och hon är riden ordentligt sedan November.

Varit iväg på en paydanride nu ikväll. Var väl inte jättelyckat men vi genomförde det hela...
Började med att jag var tvungen att välja ett något svårare (nåja LB:2) program eftersom annars hade jag inte hunnit efter jobbet, maken skulle också hinna hem o ta ungarna så det blev lite körigt.
Borstar henne lite på ryggen innan vi ska iväg och då står det en stråle ut där bak vilket betyder tokbrunstig häst. Tänkte bara att jaja, haft så många ston och det är ingen större skillnad att rida dem när de är brunstiga mot annars. Men det kan tydligen variera.
När jag kommit fram så var det bara ca 15 min till vi skulle rida, fick i princip slänga på sadeln och hastigt rida fram.

Inne på banan så var hon överlag duktig, sparkade mot skänkeln en gång och galoppfattningen efter blev då misslyckad, fel galopp. Och jag red fel väg en gång. Fick låga poäng 58 % men det var inte bättre än så helt enkelt.

Får hoppas det går bättre nästa gång, tycker ändå hon skötte sig väldigt bra med dessa omständigheter. Lastar ju och åker helt själv med henne och hon är riden ordentligt sedan November.
Den dagen jag kan lasta (med hjälp) och åka iväg och träna lr tävla utan att vara orolig att hästen inte kommer gå in i släpet, kommer jag vara nöjd :), och om jag dessutom skulle kunna göra det själv skulle det vara helt underbart :love: och jag skulle älska min häst för all framtid (vilket jag iof så klart redan gör :p men ändå ;)).
Jag menar bara, att DET ska du vara nöjd och stolt över!
Annars tycker jag att det är ett bra resultat att lyckas så bra på de premisser som du hade. Procenten är inget att gå efter egentligen, då alla domare dömer olika. Du ska bara jämföra procenten med de andra i klassen, om du vill jämföra.
Har du någon mer inbokad?

Håller med @Martina_m och procenten är inte så dålig alls med tanke på missarna du räknar upp? Utan dem hade du ju passerat 60 :)

Superfin :love:!
Vad härligt att du hittade en ny häst så snabbt, eller vad man ska säga :cautious:.
Hur hög är han?

Ja jag var rätt säker på vad jag ville ha och har haft kontakt med denna under en lite längre tid med tanke att ev köpa som "kompliment" till F som lixom hela tiden är dålig, så när F blev utdömd för en månad sedan så gick det rätt fort :) Provred två gånger bara för att, egentligen hade jag bestämt mig när jag klev ur bilen där första gången ;)

Han är ca 163 inte mätt på ett tag, tänkte jag skulle mäta snart och se :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 941
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 103
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 641
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar