Varit iväg på en paydanride nu ikväll. Var väl inte jättelyckat men vi genomförde det hela...
Började med att jag var tvungen att välja ett något svårare (nåja LB:2) program eftersom annars hade jag inte hunnit efter jobbet, maken skulle också hinna hem o ta ungarna så det blev lite körigt.
Borstar henne lite på ryggen innan vi ska iväg och då står det en stråle ut där bak vilket betyder tokbrunstig häst. Tänkte bara att jaja, haft så många ston och det är ingen större skillnad att rida dem när de är brunstiga mot annars. Men det kan tydligen variera.
När jag kommit fram så var det bara ca 15 min till vi skulle rida, fick i princip slänga på sadeln och hastigt rida fram.
Inne på banan så var hon överlag duktig, sparkade mot skänkeln en gång och galoppfattningen efter blev då misslyckad, fel galopp. Och jag red fel väg en gång. Fick låga poäng 58 % men det var inte bättre än så helt enkelt.
Får hoppas det går bättre nästa gång, tycker ändå hon skötte sig väldigt bra med dessa omständigheter. Lastar ju och åker helt själv med henne och hon är riden ordentligt sedan November.