Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sitter och funderar på om jag skulle gå och bli medryttare av något slag. Jag red ju ett sto i våras, men det bestämdes att hon skulle betäckas och då kändes det trist att fortsätta även om hon är jättefin! Blir ju himla svårt med en stor mage och dålig kondis sedan innan.
Nu när min ungponny har vuxit lite så känns det väl som om jag skulle kunna rida henne i framtiden. Hon är två år och 138 cm i manken och 140 cm till baken, så liten D-ponny lär hon kanske bli. Jag är 169 cm och väger runt 56 kg. Visst borde det gå?
Men jag är ju lite ringrostig. Så det vore kanske bra att komma igång och rida lite igen? Men skulle någon ens vilja ha någon som inte ridit ordentligt på länge som medryttare? Jag har ärligt talat ingen aning.
Tänkte höra med er som filmar er till vardags (ridningen), hur löser ni detta? Ber ni någon annan att filma?
Sitter lite i samma sits. Rider bara dagtid, sällan någon annan i närheten som har möjlighet.Funderar också på om man ska kunna sätta upp mobilen någonstans på filmning oh försöka rida runt så man syns. Men fanns bättre lösning är det välkommet!
Sitter lite i samma sits. Rider bara dagtid, sällan någon annan i närheten som har möjlighet.
Funderar lite på att sätta upp någon sorts anordning som gör att det går att filma ändå. Har provat att sätta upp mobilen mot något. Men brukar få en sådan vinkel så att det enbart filmar i taken (mestadels..)
Brukar se ut såhär:
Vilket inte är så roligt... Dålig kvalité blir det och mest ridhustak..
Ni borde investera i varsin Gorillapod! https://www.google.se/search?q=gori...a=X&ei=ybTvU_y4LOLnyQOTsoKQBQ&ved=0CAgQ_AUoAQ
Går det att sätta på ridhus-sargen? Smart lösning! Inte speciellt dyr hellerNi borde investera i varsin Gorillapod! https://www.google.se/search?q=gori...a=X&ei=ybTvU_y4LOLnyQOTsoKQBQ&ved=0CAgQ_AUoAQ
Det finns väl faktiskt? Har sett reklam i ridsport. Kostar sådär en 25000:-Haha. Jag som hoppades att de var någon målsökande sak som automatiskt följde en också.. :P
Det ska nog inte vara några problem alls! Och man ska kunna använda den till olika sorters kameror. Jag är lite sugen till min systemkamera som jag planerar lära mig använda bättre.Går det att sätta på ridhus-sargen? Smart lösning! Inte speciellt dyr heller
Det finns väl faktiskt? Har sett reklam i ridsport. Kostar sådär en 25000:-
Haha.. Det kan hända även med någon som filmar kan jag berätta. Min käre mor filmade mig för en herrans massa år sen. Och gapade "du rider ur biiiild!".
Jepp.. rör på filmkameran liksom..
Finns för 250 Euro + moms i månaden Mycket "billigare"...Det finns väl faktiskt? Har sett reklam i ridsport. Kostar sådär en 25000:-
Vet om att det finns "filmme". Men det kostar skjortan + brallorna!
Jag kan komma och fota nån gång senare i höst! Ska gå en fotokurs faktiskt Måste ju komma ut och träffa folk när jag varken kommer ha häst eller bästa kompisen kvar (hon flyttar till Göteborg)Eller så anställer jag en privatfotograf.. Eller tar x antal lektioner.. Eller så skiter jag i allt och drar på en resa för pengarna. :P
När jag bad min mamma filma och fota ett ridpass så fick jag 8 ridbilder varav två i skritt på lång tygel och tre filmer på 4,5 och 2 sekunder vardera.