Dressyrsnack 17

Nu har kiropraktorn varit ute och de känns positivt, hon kunde känna ngt på höger sida fram precis som jag tänkt utan att säga ngt. Min känsla är att hon sträckt sig i samband med olyckan 🤔

I alla fall så känns de kanon inför framtiden och vi fortsätter galoppera lite, skritta mkt på asfalt och trava lite.

Hur många minuter ska man upp i innan man vågar börja träna lite mer? Är ju skit nojjig för att göra för mkt. Hästen i sig är ju extremt arbetsvillig så hon kommer inte säga nej.
 
Båda mina gubbar kändes super idag! Dio gick på 69.6 och vi förlorade KM med 0.2%🙈. Gjorde en usel uppridning för han bromsade och då la jag för mycket ben på så han bytte och ställde sig sen snett.. Annars väldigt ridbar och mitt jobb med bakdelsvändningar i veckan gav resultat med 8 på båda. Överlag var han verkligen mjuk och ridbar🩷.

Zacke gick sin kür och kändes mer positiv än på länge. Definitivt bästa känslan i programmet! 66.1% ger hopp om att sätta SM-kvalet framöver.
 

Liknande trådar

Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
625
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
Svar
6
· Visningar
422
Senast: Corax
·
  • Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april.
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
186
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp