Dressyrsnack 17

Varför skulle du inte åka menar du? Motivationen?
Är det en B5? Tänker det kanske är kul att se om ni kan förbättra er sen första gången? 🙂
Eller är han ff lite för sömnig?
Ja mest min egen ork. och ja, han är lite sömnig 😅 Men det är så nära och smidigt så jag borde passa på :P
En B5, och jag tänker ju att jag ska få till någon mer i höst - och kanske bättre till helgen än i november..

Ja mest min egen ork. och ja, han är lite sömnig 😅 Men det är så nära och smidigt så jag borde passa på :P
En B5, och jag tänker ju att jag ska få till någon mer i höst - och kanske bättre till helgen än i november..
Åk med sig! 😁
Det är ju lyx med nära!! Fort dit, fort hem.

Novas tänder såg fina ut! Idag har hon gått med bett en stund, väldigt märkligt. Imorgon får vi sadel också😄

Fyraåringen har tagit stygnen och veterinären tyckte det såg jättefint ut! Inte riktigt dragit ihop sig helt, så en vecka till i liten hage med bandage, sen ska hon nog kunna röra sig utan risk att det går upp. Är ridsugen men lite orolig att hon är vild🙈

4E49B4C6-B49A-4036-B1E9-938CF1381573.jpeg

Planen var att tävla i morgon men är inne på att stryka mig. Stella är inne i en lite trist period. Lite bromsig och får inte riktigt fram henne till handen som jag vill. Ingen katastrof men inte där jag vill ha henne. Kan vara pälsfällning som spökar.
Resonerar jag rätt?
Bifogar bild på lätt kränkt dam i ny inför tävling pyjamas.
1000007827.webp

Jag hittade lite tävlingssug för Dio kändes jättefin igår när jag red igenom WE LA🩷. Och så behövde vi utfyllnad mellan två ekipage som skulle ha samma sadel så Zacke får gå sin kür också. Ska testa ny väg i galoppen för att se om jag hittar lite bättre flyt och harmoni där. Alltid intressant om gubbe ill vara med öht plus att jag verkligen aldrig rider dressyrpass med honom längre😅.

Planen var att tävla i morgon men är inne på att stryka mig. Stella är inne i en lite trist period. Lite bromsig och får inte riktigt fram henne till handen som jag vill. Ingen katastrof men inte där jag vill ha henne. Kan vara pälsfällning som spökar.
Resonerar jag rätt?
Bifogar bild på lätt kränkt dam i ny inför tävling pyjamas. Visa bifogad fil 153578
Smart pyjamas, värt att överväga till min skitgris så kanske man kan förbereda lite till tävling dagen innan!

Resonerar jag rätt?
Bifogar bild på lätt kränkt dam i ny inför tävling pyjamas. Visa bifogad fil 153578

Har samma känsla. Myran är också bromsig just nu. Inte alls lika framåt som vanligt. Vet checkade för 4 v sen så sannolikt är hon inte skadad 😝 hon fäller satan nu. Tänker att hon får vila en vecka nu så får vi se om hon känns bättre.

Nu har kiropraktorn varit ute och de känns positivt, hon kunde känna ngt på höger sida fram precis som jag tänkt utan att säga ngt. Min känsla är att hon sträckt sig i samband med olyckan 🤔

I alla fall så känns de kanon inför framtiden och vi fortsätter galoppera lite, skritta mkt på asfalt och trava lite.

Hur många minuter ska man upp i innan man vågar börja träna lite mer? Är ju skit nojjig för att göra för mkt. Hästen i sig är ju extremt arbetsvillig så hon kommer inte säga nej.

Båda mina gubbar kändes super idag! Dio gick på 69.6 och vi förlorade KM med 0.2%🙈. Gjorde en usel uppridning för han bromsade och då la jag för mycket ben på så han bytte och ställde sig sen snett.. Annars väldigt ridbar och mitt jobb med bakdelsvändningar i veckan gav resultat med 8 på båda. Överlag var han verkligen mjuk och ridbar🩷.

Zacke gick sin kür och kändes mer positiv än på länge. Definitivt bästa känslan i programmet! 66.1% ger hopp om att sätta SM-kvalet framöver.

Idag rev vi plåstret och debuterade LA:3. Hästen var så fantastiskt fin egentligen, men det blev lite väl mycket tryck i bakbenen i galoppen och då blev det lite svårt. Lite vingligt, studsigt, ostadigt och ett omslag i ena förvända. Ville inte sakta av till trav heller såklart. Således inga siffror att jubla över (62%) men OJ vad jag älskar min häst :heart Vi fick en väldigt fin slutkommentar av domaren också! Han är ju trots allt bara 5. Vi ska bara lära oss att använda energin till rätt saker, och jag ska försöka bli mer snabbtänkt inne på banan. Höll mig helt till min plan idag men borde kunnat stötta honom lite bättre i vissa moment om jag bara hade reagerat lite snabbare.

Idag var det tävlingsdags, härlig uppladdning med nackspärr i nästan två veckor - och vaknade med lite käck feber. Perfekt :meh: Men vi tog oss iväg och det blev allt lite revansch från sist, även om vi inte hamnade så bra till i listan 😅 Men 66,170% och en 8a(!) på serien...
Så nu var vi kvalade till MSVA - vilket dock ligger rätt mycket styrka bort, men kul att ha kvalat iallafall, så kanske vi kan rida det nästa höst 😄

fille.jpg

Idag var det tävlingsdags, härlig uppladdning med nackspärr i nästan två veckor - och vaknade med lite käck feber. Perfekt :meh: Men vi tog oss iväg och det blev allt lite revansch från sist, även om vi inte hamnade så bra till i listan 😅 Men 66,170% och en 8a(!) på serien...
Så nu var vi kvalade till MSVA - vilket dock ligger rätt mycket styrka bort, men kul att ha kvalat iallafall, så kanske vi kan rida det nästa höst 😄

Visa bifogad fil 153672
Jag tar åt mig ALL ära för det fina resultatet eftersom jag sa åt dig att åka. 😁
Skämt å sido! Verkligen Jättefina siffror! 😍 Grattis!! 🎉

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
620
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
818
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 544
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
12 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka