Här rullar det på, vi har haft en lite gnisslig period ett tag men nu börjar det ta sig igen. Jag tror det varit pälssättningen som bråkat men Fille har varit arg, arg när jag borstat (enda som duger är att klia på halsen och manken med den hårda man-borsten), arg på skänklarna osv. Börjar släppa nu igen och igår fick jag väldig snurr på honom, vi har börjat smyga in byten så smått - väldigt nyss, började på förra träningen, men igår fick han till något ganska bra och sen blev det drag i bakbenen
traven blev grymt fin så det var roligt
Kommer nog få lägga lite jobb på detta för att byta galopp ligger inte ”för” honom, han byter inte ens efter hinder vid hoppning utan håller den galopp han har - så det blir lite jobb med att få honom att förstå att man faktiskt kan byta galopp.
Idag var vi ute i skogen och sprattlade runt, ett hus man går förbi har skaffat hönor som har sin utegård precis innanför häcken = spöken i häcken. På hemvägen började tuppen gala som en tok när vi närmade oss så där var spännande att ta sig förbi men det gick