Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
SÅ SÖT! Älskar öronen 😍

Ja ❤️
IMG_20220117_114547.webp

Har plötsligt stövelbrist 😅 Lämnade in en stövel för ett par veckor sedan för att fixa en söm som hade släppt, inte alls bråttom pga har ett par andra så har lite "glömt bort" att höra om stövlarna är klara osv. Stövlarna som har jobbat hemma har varnat ganska länge om att dragkedjorna behöver bytas (jag har haft stövlarna i 7 år så kanske inte så konstigt) och igår sa den ena upp sig helt, med dragkedjan uppe.... Blev en svettig stund innan jag kom ur dem kan jag säga. Så, nu måste jag lämna in dem med :p

Ridmässigt känns det som att vi är i en utvecklingsfas, det händer nya saker hela tiden - men är i gengäld lite ostadigare och fladdrigare. Håller på att lära sig skänkelvikningar och det har varit lite svårt att förstå för honom - nu börjar han fatta och gör vissa sträckor jättefint, och sen kan han plötsligt bestämma sig för att bara gå åt sidan, och går inte att avbryta. Lite såhär att "du har ju bett om detta, nu BLIR det detta" och så går han rakt åt sidan vilket är jättejobbigt och så tycker han att det är mitt fel att det är jobbigt. Hade en vecka när han inte fattade vänster galopp, som varit den starka galoppen, utan ville bara galoppera i höger galopp - som var jättefin. Nu galopperar vi i båda galopperna igen och de är relativt jämna. Jag tränar mycket på övergångar, både mellan gångarter och inom gångarten. Verkligen basjobb, men jag känner ju hur viktigt det är och vilken effekt det får.

Här är gullehästen ❤️
Född 2017 e Total Hope
Ska bli så roligt att följa henne och se vad som blir av henne.
Vet inte riktigt varför jag fastnat för just denna, ser ju mest ut som en vanlig brun häst men det är något med henne som jag verkligen gillar 😍
Visa bifogad fil 84443

Han stod på tre ben i boxen en morgon. Fraktur i hasen 😭

Men fy fan så tråkigt. Molnet? Ska du bli dressyrtant nu eller blir det ft även på den nya?

Herregud. Har inte läst denna tråden på flera månader insåg jag nu.

Men fy fan så tråkigt. Molnet? Ska du bli dressyrtant nu eller blir det ft även på den nya?

Herregud. Har inte läst denna tråden på flera månader insåg jag nu.

Ja, finaste Molnet 😭

Det är Nina L som ska se om det kan bli en ny dressyrstjärna 😁
Jag bara borstar den.
Uppfödaren har en drös med hästar och vill jag kan jag låna en häst av henne.
Får se lite hur jag känner framöver. Just nu är jag nöjd med att bara greja i stallet.

Idag har jag ridit 😁
Var med på träning med ett av jättedjuren, valack som tävlar tom intermediare med vinst och placering. Roligt att få rida en så välutbildad och fin häst, väldigt stor skillnad mot min lilla räserhäst 😅
Kommer ha träningsvärk överallt i morgon 😂
Kan dock konstatera att jag föredrar de små och lite heta djuren framför de stora och långsamma 😁

Jag puttrar på med gubbsen. Bytena börjar kännas allt bättre med Zacke även om de inte är 100% än. Serier har varit det som hjälpt oss mest. De tvingar mig att hitta rytmen och tajma hjälpen samtidigt som Zacke måste vara snabb i bakbenen. Nu är han så pass snabb bak att han oftare blir före bak än efter vilket jag bara tycker är positivt! Dio blir också allt bättre även om jag för stunden inte siktar på tävling med honom. Zacke ska ut en MsvB1 vecka 9. Målet är förstås det heliga kvalet.
Screenshot_20220202-194447_OneDrive.webp

Vi rullar också på.
Red två dagar för FB i helgen och det gick så bra!!
Vi red igenom MSVB:1 som är årets tilltänkta program och vi fick så mycket beröm!!
Hoppas på att kunna vara med på helgens programridning men sonen testades positivt i morse så vi får väl se...
Det är i alla fall sååå kul att vara igång igen och slippa oroa sig över värme i benet som hade tumören.
Vi skulle ha hopptränat igår för första gången sen efter op men var tvungen att åka in akut med en av ungkatterna. Så typiskt men det kommer fler gånger.

Den här hästen. Alltså wow. Och den här dressyrtränaren, ännu mer wow. Två träningar i rad nu när det bara hänt SÅ mycket. :love: 33 år gammal verkar jag äntligen ha kommit till en annan nivå och förståelse av ridning. Vi tragglar grunder Och detaljer men det är ju SÅ kul, och B2 bjuder ju på världens bästa ridkänsla och det är så lätt att känna när det verkligen är bra på honom.

Red programridning idag. Msvb1, första gången för domare.
Jag lär mig uppenbarligen aldrig att om jag tycker formen är bra så krävs det ännu mer men hästen kändes i alla fall fin (trots isbana i hagen som sätter lite mer spänning i hästarna än vanligt).
Red ett jämnt program utan missar och satte bytena vilket genererade 65,17%. Känns lite snällt dömt men jag ska inte klaga. 😅
Jag är väldigt glad i min lilla arbetsmyra till häst och hoppas att jag ska våga mig ut på tävlingsbanan i just msvb1 i vår. Men just nu känns det tveksamt om jag inte kan få med mig min tränare med tanke på min oförmåga att pricka rätt form (och medellinjen 😆).

Red GP-hästen i fredags 😁
Det är en häftig känsla att rida en så välutbildad häst som bara går och gör det man ber den om.
Sen tycker jag att han är alldeles för stor, absolut inte tungriden trots sin storlek men väldigt mycket gång 😅
Men väldigt kul att få den möjligheten att rida så fina hästar 😍
Ser inte så stor ut, en kompis fotade när hon satt på sin häst 🐎
received_3379599235497150.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
323
Senast: Blyger
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
576
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
11 844
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
4 5 6
Svar
108
· Visningar
5 610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka