Vi skrittar fortfarande nästan bara efter gaffelbandsskadan (introducerat korta sekvenser trav sedan en vecka tillbaka).
Jag är på ett sätt glad över den här perioden när vi bara eller mest har skrittat. Jag har ridit lektion regelbundet sedan jag fick börja skritta uppsuttet och vi har tagit tag i grundläggande saker på ett sätt som jag inte tror hade blivit av annars. Nelly har gjort enorma framsteg och jag tror hon kommer vara bättre än någonsin sen när vi väl är igång mer!
Hittills har jag skrittat uppsuttet i drygt 6 veckor och på den tiden har vi tagit tag i hennes tendenser att resa sig när hon inte förstår och känner sig pressad, jobbat på att få en ärlig eftergift för tygeln, få till bättre halter, börja lära sig rygga och framförallt så kan jag nu få igång bjudning utan att använda fart.
Hon är mycket finare i formen och känns mer reglerbar än tidigare. När jag har en ärlig eftergift för tygeln behöver jag heller inte sitta och kämpa med innerskänkel så mycket när hon ramlar inåt. Hon avskyr om jag råkar bli klämmig eller ihärdig med skänklarna (vilket tyvärr händer mer än jag skulle önska) så nu är hon mycket mer nöjd
Visa bifogad fil 87864