Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Skaffat discovery +, funkar väldigt bra än så länge, glad att, sambon är mer tekniknörd är mig med smart-tv, installera appar osv. Bara för mig att trycka på play, lagom avancerat 😁
Jag gillar de engelska kommentatorerna, trevliga att lyssna på.

Men var är live-poängen? 😩 Hittar ingenstans och att följa detta utan poäng, inte ens slut % är ju fullständigt värdelöst!

Jag förstår inte alls att så många tycker att Gal rider så bra. Hans hästar alltid tokspända, viftar med frambenen och piskar med svansen. Precis som den andra holländaren (han den jättelånga som dessutom flaxar med benen). Harmonin saknas.

Jag föredrar ryttare som Dujardin och Dufour som rider mjukt och hästarna ser mycket mer harmoniska ut.
Var hittar du de som hyllar Gal idag? Jag kollade en film på Youtube med korta klipp från hans ritt nu på OS och i kommentarsfältet så var det övervägande om inte enbart negativa kommentarer.

Jag såg på 9:an från 10.00 så kanske stått fel? Jag är dock ingen van dressyrtittare och fattar inte riktigt vad poängen står för? Det brukar ju vara procent. Har de bara räknat ihop alla poäng istället eller hur funkar det?

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 699
Senast: lizan
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 352
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 899
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka