Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Alltså.. allt jag tänker när jag ser Antonia Ramel är att om man har så svårt att klappa sin häst och inte ens kan låtsas tycka om den framför domarna i ett OS vill jag inte veta vad som händer den stackars hästen när ingen ser på. Tråkigt att en sån person ska få representera Sverige, känner jag. Men jag kanske är helt fel ute och läser in för mycket i det?

Alltså.. allt jag tänker när jag ser Antonia Ramel är att om man har så svårt att klappa sin häst och inte ens kan låtsas tycka om den framför domarna i ett OS vill jag inte veta vad som händer den stackars hästen när ingen ser på. Tråkigt att en sån person ska få representera Sverige, känner jag. Men jag kanske är helt fel ute och läser in för mycket i det?

Vad säger människan i intervjun?? Jag förstår att hon är besviken. Men jag tycker inte att man säger att hästen inte svarade på hjälperna som hon ville. Det var väl snarare hon som inte gav de signaler som hästen behövde just då för att utföra momentet?

Första gruppens %
Skönt med lite DIY under OS :rofl:

points / 32.90

Germany
D. Schneider - 2639 - 80,21

UK
C. Hester - 2577.5 - 78.34

USA
A. Lyle - 2504 - 76.10

Denmark
NS. Merrald - 2441.5 - 74,20

Netherlands
M. van Baalen - 2342.5 - 71,20

Spain
S. Jurado Lopez - 2308 - 70,15

Portugal
M. Caetano - 2260 - 68,69

Sweden
A. Ramel - 2219 - 67,44

Vad säger människan i intervjun?? Jag förstår att hon är besviken. Men jag tycker inte att man säger att hästen inte svarade på hjälperna som hon ville. Det var väl snarare hon som inte gav de signaler som hästen behövde just då för att utföra momentet?

Håller med! Usch, blir så ledsen av sånt här. Hoppas hon får kritik i media, jag tycker inte sånt här beteende är okej faktiskt.

Jo, hon gjorde bara 13 istället för 15.

Förstår hon är jättebesviken men tycker ändå man kan vänta med att skaka på huvudet tills man ridit klart och ge hästen lite mer klapp en en liten på halsen när man är färdig.
Fast man reagerar alla olika och det finns mängder med ryttare som reagerar likadant. Hon kanske har massiv migrän pga värmen eller så har hennes hamster rymt innan avfärd till Tokyo. Finns ju mängder med anledning till uttryck som inte hör till "smile and wave Boys".

Tycker det är en allmänt tråkig stämning om våra svenska ryttare överlag och har alltid varit under alla år. Försök lyfta och hellre fria än fälla. De har trots allt tagit sig till ett OS och försöker så gott de kan efter sin förmåga att knipa bra placeringar och medaljer.

Don't be swedish - be proud instead!

Fast man reagerar alla olika och det finns mängder med ryttare som reagerar likadant. Hon kanske har massiv migrän pga värmen eller så har hennes hamster rymt innan avfärd till Tokyo. Finns ju mängder med anledning till uttryck som inte hör till "smile and wave Boys".

Tycker det är en allmänt tråkig stämning om våra svenska ryttare överlag och har alltid varit under alla år. Försök lyfta och hellre fria än fälla. De har trots allt tagit sig till ett OS och försöker så gott de kan efter sin förmåga att knipa bra placeringar och medaljer.

Jag är jättestolt över alla som representerar Sverige i OS men jag tycker också att det kommer med ett ansvar. Man måste få kritisera någon som inte beter sig okej även om det är en OS representant, nästan ännu viktigare då tycker jag.

Jag är jättestolt över alla som representerar Sverige i OS men jag tycker också att det kommer med ett ansvar. Man måste få kritisera någon som inte beter sig okej även om det är en OS representant, nästan ännu viktigare då tycker jag.
Det måste finnas marginal för känslor. Jag tror hästen får beröm och blir omhändertagen. Hästen kanske hatar att bli klappad - vem vet?

Jag tycker att hennes inställning är tråkig då jag anser att hästen alltid gör det den tror är rätt eller det den tror att den behöver göra för att överleva. Om ett ekipage misslyckas eller inte lyckas så bra som man hoppats tycker jag att det alltid är ryttarens fel. Att då höra en ryttare inte alls ta sitt ansvar för vad som hände och bara lägga över misslyckandet på hästen låter otroligt illa!

Får man lov att byta häst mitt i? Jag trodde inte ens de hade med sig mer än en häst dit? Tänker på hoppningen, där har väl Peder velat om vilken han skulle ta med sig, men kanske skiljer i hopp och dressyr.. :confused:

Får man lov att byta häst mitt i? Jag trodde inte ens de hade med sig mer än en häst dit? Tänker på hoppningen, där har väl Peder velat om vilken han skulle ta med sig, men kanske skiljer i hopp och dressyr.. :confused:

De ska ha veterinärintyg, men det räcker med att egna landslagsveterinären skriver...

Jag vet inte om Spanien kanske tog med en extra häst bara istället för ett fjärde ekipage?

Det måste finnas marginal för känslor. Jag tror hästen får beröm och blir omhändertagen. Hästen kanske hatar att bli klappad - vem vet?

För mig utstrålar det i alla fall det motsatta och att sedan i intervju skylla på sin häst förstärker den känslan. Jag tycker inte man skyller på en lagkamrat och jag vet inte om jag någonsin varit med om det tidigare heller. Du får vara hur besviken du vill, men ta ansvar för dina egna misstag.

Jag tycker att hennes inställning är tråkig då jag anser att hästen alltid gör det den tror är rätt eller det den tror att den behöver göra för att överleva. Om ett ekipage misslyckas eller inte lyckas så bra som man hoppats tycker jag att det alltid är ryttarens fel. Att då höra en ryttare inte alls ta sitt ansvar för vad som hände och bara lägga över misslyckandet på hästen låter otroligt illa!
Det är en väldigt öppen frågeställning om att det alltid är ryttarens fel. Ridtekniskt - ja. Yttre faktorer? Nej. Det är så mycket runt omkring vi inte vet eller kan utvärdera.

Nu vet inte jag om det följdes med någon form av intervju men det kan vara svårt att hinna analysera och utvärdera med saker färskt. Det kan vara en bättre intervju om 2 timmar. Men här väljer jag hellre att tolka med ett öppet sinne. Men vi är alla olika - väljer du din väg så väljer jag min. 😊

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 699
Senast: lizan
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 352
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 899
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat