Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Jag är inte glad i att de skakar på huvudet efter ritten. Det får de sluta med, systrarna Ramel. Juliette har klara höjdpunkter men hon känns väldigt spänd. Tror Buriel var väldigt het idag för det var som hon knappt kom ner i sadeln..
Fast till skillnad från sin syster så såg det mer ut som att hon gjorde det lite mer åt sig själv, hon log ivarjefall och klappade om honom ordentligt.

Fast till skillnad från sin syster så såg det mer ut som att hon gjorde det lite mer åt sig själv, hon log ivarjefall och klappade om honom ordentligt.
Absolut, men hon skakade på huvudet. Nu är jag dressyrdomare så jag är lite allergisk mot sånt. Även om man skakar på huvudet åt sig själv (här är jag inte oskyldig... :angel:) så tycker jag att man får hålla det för sig själv.

Jag med, inte måste det väl vara så stelbent att man inte får visa nånting alls? Kändes mer som att "f*n också, men tack kompis" 😊 brukar tycka hon känns lite butter och sammanbiten, så blev glatt överraskad av hennes reaktion 😊
Exakt så! Alla som själva rider eller håller på med idrott vet ju hur det kan kännas, lite måste man få visa så länge det är på rätt sätt. Tolkade det precis som du!

Jag är tennistjej och ridtjej och tycker det här är så intressant. I tennis blir folk flyförbannade, kastar flera racket i marken så de går sönder under en match och i ridsporten är det fult att skaka på huvudet. Otroligt roliga kontraster ändå :laugh:

Nä, det är inte fult att skaka på huvudet. Det är inte fult att säga att man är besviken och arg på sin egen insats. MEN, man skyller aldrig på hästen! Man låter inte ens egen besvikelse drabba hästen på nåt sätt.

Nä, det är inte fult att skaka på huvudet. Det är inte fult att säga att man är besviken och arg på sin egen insats. MEN, man skyller aldrig på hästen! Man låter inte ens egen besvikelse drabba hästen på nåt sätt.
Fast nu handlade det om att skaka på huvudet endast, oavsett vad det avser. Som en person kommenterade ovan så är det ju inte ovanligt att man inte tycker det är så fint att folk skakar på huvudet. Känner fler domare med samma åsikt, inget konstigt med det.

Fast nu handlade det om att skaka på huvudet endast, oavsett vad det avser. Som en person kommenterade ovan så är det ju inte ovanligt att man inte tycker det är så fint att folk skakar på huvudet. Känner fler domare med samma åsikt, inget konstigt med det.

Nä, det handlade om att ryttaren Antonia Ramel i intervjun efteråt skyllde på att hästen inte tog de hjälper hon gav den och att hon efter programmet inte ens klappade hästen och tackade den för ritten.

Nä, det handlade om att ryttaren Antonia Ramel i intervjun efteråt skyllde på att hästen inte tog de hjälper hon gav den och att hon efter programmet inte ens klappade hästen och tackade den för ritten.
Fast det var inte det jag pratade om, du har nog missförstått. Det handlade om att skaka på huvudet efter ritten, inte vad som sades under intervjun. Aja, nog om det.

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 699
Senast: lizan
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 352
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 899
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka