Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Alltså.. allt jag tänker när jag ser Antonia Ramel är att om man har så svårt att klappa sin häst och inte ens kan låtsas tycka om den framför domarna i ett OS vill jag inte veta vad som händer den stackars hästen när ingen ser på. Tråkigt att en sån person ska få representera Sverige, känner jag. Men jag kanske är helt fel ute och läser in för mycket i det?
Håller med - skittrist. Och det där med att "hästen lyssnade inte på hjälperna"... Ogillar skarpt när man får det att låta som om allt var hästens fel.

Det är en väldigt öppen frågeställning om att det alltid är ryttarens fel. Ridtekniskt - ja. Yttre faktorer? Nej. Det är så mycket runt omkring vi inte vet eller kan utvärdera.

Nu vet inte jag om det följdes med någon form av intervju men det kan vara svårt att hinna analysera och utvärdera med saker färskt. Det kan vara en bättre intervju om 2 timmar. Men här väljer jag hellre att tolka med ett öppet sinne. Men vi är alla olika - väljer du din väg så väljer jag min. 😊

Jag tycker att det alltid är ryttarens ansvar. Blir hästen rädd för något så är det fortfarande inte hästens fel då det är ryttaren som inte förberett hästen tillräckligt. Om hästen inte svarar på förväntat sätt är det fortfarande ryttaren som i den situationen inte lyckades läsa hästens sinnesstämning tillräckligt alternativt inte förberett hästen tillräckligt bra på situationen.

Är det bara jag som tycker det börjar bli lite tjatigt att Pether Markne måste upprepa hundratals gånger "nu hände det här Henrik" "jag tycker det här var bra Henrik" "man brukar säga så här Henrik" - liksom det är 1) Markne och 2) Henrik som kommenterar, det råder ju inte SÅ stor tveksamhet om vem han pratar med? :D

Är det bara jag som tycker det börjar bli lite tjatigt att Pether Markne måste upprepa hundratals gånger "nu hände det här Henrik" "jag tycker det här var bra Henrik" "man brukar säga så här Henrik" - liksom det är 1) Markne och 2) Henrik som kommenterar, det råder ju inte SÅ stor tveksamhet om vem han pratar med? :D
Väldigt tjatigt och jag har tittat i tio min :D

Det är en väldigt öppen frågeställning om att det alltid är ryttarens fel. Ridtekniskt - ja. Yttre faktorer? Nej. Det är så mycket runt omkring vi inte vet eller kan utvärdera.

Nu vet inte jag om det följdes med någon form av intervju men det kan vara svårt att hinna analysera och utvärdera med saker färskt. Det kan vara en bättre intervju om 2 timmar. Men här väljer jag hellre att tolka med ett öppet sinne. Men vi är alla olika - väljer du din väg så väljer jag min. 😊

Jo, det var en intervju. Det var hennes sätt att i intervjun skylla på hästen som störde mig. Har du inte hört intervjun så återkom när du gjort det.

Jag lyssnar på engelska kommentatorerna istället. Känns som att jag inte missar nåt med de svenska…

Därför jag stannar hos de engelska 😁
De är så härliga att lyssna på.
Oh my godness!
😍

Jag är inte glad i att de skakar på huvudet efter ritten. Det får de sluta med, systrarna Ramel. Juliette har klara höjdpunkter men hon känns väldigt spänd. Tror Buriel var väldigt het idag för det var som hon knappt kom ner i sadeln..

Ja och vad är "utökad trav..."? 🙈 😅

Jag är inte glad i att de skakar på huvudet efter ritten. Det får de sluta med, systrarna Ramel. Juliette har klara höjdpunkter men hon känns väldigt spänd. Tror Buriel var väldigt het idag för det var som hon knappt kom ner i sadeln..
Men Juliette såg väl jätteglad ut nu? Eller inbillade jag mig det :laugh:

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 699
Senast: lizan
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 352
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 899
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka