Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Inser att det fortfarande skaver i mig. Minns inte vilken ryttare det var men hon hade lite problem inne på banan. Pether verkade inte veta riktigt vad han skulle säga så han drog till med "söt tjej" :crazy: vad har det med prestationen att göra?? Så oproffsigt!
Tror det kan ha varit hon från Australien där hästen stod på bakbenen.

Jag hörde att alla portugiser har Lusitanos. Jag har inte sett alla men de jag sett har inte imponerat på mig. De har mest sett tunga ut.
Det är ju en helt annan typ av häst än de nord-Europeiska varmbloden så de kan ju se lite stabbiga ut :)

Själv var jag verkligen super impad av dem på EM i Rotterdam för två år sedan. PRE och Lusitano är ju även godkända för avel (hamnar i olika register beroende på hur man kombinerar dem) inom KWPN för att få större genetisk spridning. Det tycker jag är superspännande.

Det är ju en helt annan typ av häst än de nord-Europeiska varmbloden så de kan ju se lite stabbiga ut :)

Själv var jag verkligen super impad av dem på EM i Rotterdam för två år sedan. PRE och Lusitano är ju även godkända för avel (hamnar i olika register beroende på hur man kombinerar dem) inom KWPN för att få större genetisk spridning. Det tycker jag är superspännande.

Nä, alltså jag har sett superfina Lusitanos i dressyr innan. Men de som jag sett i OS har inte imponerat på mig.

Det var det nog. Oavsett så var det en irrelevant och oproffsig kommentar.

Ibland kan män som inte är hetero tro att de kommer undan med sånna kommentarer. Vet inte om det är så i det här fallet men har varit med om det. Men likväl dumt…
Men vad spelar det för roll om man säger att någon är söt? Det är väl kul med folk som kan ge komplimanger även om mottagaren inte kan höra dem.

Fast att säga "söt flicka" om en kvinna över 20 år som tävlar i OS är snarare en kränklimang. Typ, hon klarar visst inte det här men hon är iaf söt, hö hö hö.
Om det där är kränkande. Vad är då kommentaren från Carl Hester som löd "maybe she should find another sport" som han sa om en tjej när han var bisittare på Badminton Radio under dressyrprovet i Badminton för några år sedan 🤔

Men vad spelar det för roll om man säger att någon är söt? Det är väl kul med folk som kan ge komplimanger även om mottagaren inte kan höra dem.
Det har ju inget med sporten eller prestationen att göra. En ovidkommande och aningens sexistisk kommentar. Som att hon skulle känna att det var mindre jobbigt att misslyckas för att hon kan luta sig tillbaka och tänka att hon är söt. Tröttsamt.

Det har ju inget med sporten eller prestationen att göra. En ovidkommande och aningens sexistisk kommentar. Som att hon skulle känna att det var mindre jobbigt att misslyckas för att hon kan luta sig tillbaka och tänka att hon är söt. Tröttsamt.
Tycker faktiskt det är mer tröttsamt att man kan vända å vrida på allt till att bli något sexistiskt och eller kränkande. Släpp sargen liksom!

Har jag tänkt rätt med tidsskillnaden att sista gruppen borde starta runt kl 14?

Kul idé, hoppas det inte stör de sista ryttarnas framridningsplanering bara

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 699
Senast: lizan
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 352
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 899
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka