Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Fördel för oss att alla svenska hästar är bättre i specialen! Inga resultat från GP följer med och det öppnar för kamp. Många länder har ju lite yngre hästar som inte är van vid mästerskap så det kan också ge lite öppet mål.

Försöker titta i efterhand men då är det visst Eurosport som gäller.
Hittade iaf engelska kommentatorer istället för bara arena-ljud, och de är väl inte så pjåkiga faktiskt.
Intressant att höra ett annat perspektiv, och känns lite mer "för dressyrintresserade" än de svenska. :D
Ingen rörelse har ännu kallats för "höga knän". :angel:

(Även om det nu är rätt konstigt att de inte har den svenska versionen under blågula repriser på hemsidan, när det faktiskt sänts med svenska kommentatorer idag.)

(såg just holländskan rida Totilas-avkomman (ja, se sån koll jag har på namn ahah) och herregud hela jag blev sönderspänd av att titta D: kändes som väldigt mycket av alla hjälper, och särskilt handen)

Liiite tveksam på bedömningen på Werth. Tveksam takt i skritten, rätt låg i formen i vissa moment och mycket tandgnissel? 82% känns väldigt snällt.

I skritten fick hon väl rätt hyfsat rättvisa siffror? Sa inte kommentatorerna att hon fick 6,5 och 7 på skritten? Bella Roses skritt är ju inget att hänga i julgranen. Det är nog den av Isabella Werths hästar hon haft i mästerskap/WC senaste åren som jag är minst förtjust i.

Men visst får Werths lite extra betalt för att hon är just Werth. Så fungerar väl alla bedömningssporter.

Så, vilket ekipage är ert favoritekipage hittills i OS?

Mina favoriter är Cathrine Dufour och Bohemian. Såå fina!! Hon rider så fint!

I skritten fick hon väl rätt hyfsat rättvisa siffror? Sa inte kommentatorerna att hon fick 6,5 och 7 på skritten? Bella Roses skritt är ju inget att hänga i julgranen. Det är nog den av Isabella Werths hästar hon haft i mästerskap/WC senaste åren som jag är minst förtjust i.

Men visst får Werths lite extra betalt för att hon är just Werth. Så fungerar väl alla bedömningssporter.
Med tanke på att många hästar skritta rent men kort och fått 6/7 så känns det för mycket. Skritten var nästan passartad stundvis och bör ha legat på 5or.

Är det nån som förstår sig på Discovery+, för det gör inte jag :banghead:
Jag skulle vilja se de första ritterna från igår då jag missade sändningen, men stresmen börjar mitt i fjärde ritten..

Jessica och Dalera visar upp den absolut bästa ridningen tycker jag. Men mitt hjärta föll för Rodrigo Torres och Fogoso 😍.

Charlotte var fantastiskt kul att se och Jessica har fin ridning. Sen är det många som är på gång. Lite synd att alla spanjorer verkar ha övergett sina spanska hästar numer.

Charlotte var fantastiskt kul att se och Jessica har fin ridning. Sen är det många som är på gång. Lite synd att alla spanjorer verkar ha övergett sina spanska hästar numer.

Jag hörde att alla portugiser har Lusitanos. Jag har inte sett alla men de jag sett har inte imponerat på mig. De har mest sett tunga ut.

Inser att det fortfarande skaver i mig. Minns inte vilken ryttare det var men hon hade lite problem inne på banan. Pether verkade inte veta riktigt vad han skulle säga så han drog till med "söt tjej" :crazy: vad har det med prestationen att göra?? Så oproffsigt!

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 699
Senast: lizan
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 352
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 899
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka