Nu .., dag 335 har det ändrat sig mycket , bäckenbanden släppta , och små vaxproppar som är mjuka och vaxliknande , dock inte helt vitfärgade . Jag tror inte den kommer inatt , men hoppas innan 3 dygn ? Vad tror ni ?
Låter lovande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu .., dag 335 har det ändrat sig mycket , bäckenbanden släppta , och små vaxproppar som är mjuka och vaxliknande , dock inte helt vitfärgade . Jag tror inte den kommer inatt , men hoppas innan 3 dygn ? Vad tror ni ?
Precis så hade mitt sto men det försvann för 2 v sedan och hon är i dag på dygn 321. Det var inget att bekymra sig för sa min vet helt normalt om inte allmäntillståndet skulle försämras vill säga. Men man blir ju nojjig, googlar och läser om allt. Både om det som slutar bra och det som slutar dåligt. Vill nu bara att allt ska vara över och att jag hann med!Dygn 324 här och ödemet växer under magen, detär som en platta som går under magen från frambenen och bakåt... Något juver är det nog inte direkt tal om. Är bekymrad då hon samlat på sig så mycket vätska men hon är ändå vid rätt gott mod så det är bara att fortsätta hålla koll.
I övrigt ser jag inga tydliga tecken att det är på g. Hagkompisen däremot är beräknad två dagar före oss och hon börjar bli rätt färdig.
Gnuggar rumpan ordentligt, ibland så pass att hon nästan sätter sig ner.
Bäckenbanden slappa, juvret fyllt ända ut i spenarna, nu på morgonen fanns det små kristaller.
Haft en underbar midsommar..Jaa, nog en av de bättre! Kom ut i stallet och inventerar Loppans tuttar efter vaknatt nummer tre. Är ju iof jus D-day, dvs den 19/6 för bf men blev positivt överasskad då hon hade vaxproppar/vit mjölk! Uuuut ville hon så att ha kvar på box ville damen inte höra talas om!
Donade sedan med lite bestyr inför kvällen, dottern gjorde rice`n crisp tårta, å jag fixade mig och drog i hårfärg, gyllen brun för att dölja de grå..
Ser Loppis stå och kissa..Hon börjar lägga sig men kissar ändå..
Eller hoppsan det var visst vattnet, kom som en flod..
Strax efter ser jag från köksfönstret hur fosterblåsan kommer..
Ropar på maken och min dotter. Han ringer vår eminenta hovslagare ( skulle kört dit och hämtat söm..) Jag kömmer, säger hovis!
Jag, maken och dottern går ut till hagen och beskådar andäktigt min älskade Loppans förlossning!
Vi var helt euforiska alla tre men utgjorde nog en lustig syn. Maken i pyamasbyxor, dotter i för kort onepice och jag med håret fullt av hårfärgningsmedel..
Men ut kom lilla Rut!
Hovis dök upp lagom till allt var över. Dock var han ett fantastiskt stöd för oss noviser i allt med efterbörd och di och att fösa in föl och sto sedan på torr box!
Lycka!!!
328 här. Jag råkade komma ut när vattnet gick för hagkompisen i lördags kväll. Världens smidigaste fölning med ett väldigt piggt föl blev resultatet där. Hoppas det går lika smidigt för Ebbas del. Hon har satt juver men tror det dröjer lite ändå.