Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy så ledsamt! :-( Hoppas stoet mår braMitt sto kastade sitt föl nu på morgonen... Hittade henne genomsvettig med en del av fosterblåsan utanför fylld med blodigt vatten... Distriktaren kom fort som väl var. Fölet låg fel o vi fick dra ur de... Världens finaste hingst med två jämna strumpor bak o perfekt bläs... Livet är orättvist...
Pratade precis med veterinären i Helsingborg och mitt sto mår under omständigheterna bra. De har spolat ur henne och det kom ut en rejäl bit fosterhinna så det har påverkat henne, hon har inte haft kolik utan det var resterna i livmodern + sviter efter förlossningen som gjorde henne dålig... Hon står på stark antibiotika nu och blir kvar där några dagar innan hon får komma hem igen men viktigast är att hon klarat sig
Så skönt att höra! Ta hand om varandra!Pratade precis med veterinären i Helsingborg och mitt sto mår under omständigheterna bra. De har spolat ur henne och det kom ut en rejäl bit fosterhinna så det har påverkat henne, hon har inte haft kolik utan det var resterna i livmodern + sviter efter förlossningen som gjorde henne dålig... Hon står på stark antibiotika nu och blir kvar där några dagar innan hon får komma hem igen men viktigast är att hon klarat sig
Å vilken fin mage!
Nu har jag spontanköpt en dator så jag kan lägga in bild på Bella på buke! Bilden tagen idag, 181 dagar!
Alltså....revbenen syns på båda mina damer. Ska det vara så? Magarna är runda och goa men längre upp känner man revbenen. De äter massor av hö och lagom med kraftfoder. Är det normalt att de ser ut så?
Hon är ju jättefin @Fille! Härlig mage!!! Denna på min är från december 2013 tror jag och sen magbild kring jul, tycker inte hon är så stor..
Men det putar i ljumskarna och känns det som det är något där iallafall..
186 eller 185 dygn är min på. Insemineringen skedde ju lördagen den 19. Är lost på räkning, denna är smidig hi,hi..:http://www.kalkyleramera.se/kalendern/antal-dagar-mellan-tva-datum/result