Drak-och-enhörningsdrottningen strejkar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt så kan ni få ett helt normalt inlägg från mig idag:

Jag red min unghäst på riktigt för allra första gången i går!!!

Jag har inte skrivit något om det här, men jag har vart på gång att rida in henne fyra gånger tidigare: Första gången gick hon in i en tillväxtspurt så jag fick lägga ned efter att ha suttit in henne, andra gången blev hon sparkad av den lille fan, med hälta och serom som följd, efter att jag lyckats komma upp och iaf skrittat hela EN gång i hagen (med ledare). Tredje gången hann jag skritta TVÅ gånger i hagen (med ledare) innan jag red en kompis häst och for av med huvudet före in i ett timmerstaket: Kraftig hjärnskakning, sönderslitna muskelfästen och ridförbud i ett halvår blev följden då. Fjärde gången hann jag inte ens upp utan hade bara påbörjat markarbetet när jag fick ett meddelande från mammans ägare om att hon och lillbrorsan testat positivt för PSSM1 så då blev det avbrott igen för att testa, vänta på resultat och anpassa mig till det.

Såååå, efter att ha markarbetat henne ordentligt sedan första juni så var jag redo att återigen hoppa upp och skritta med ledhjälp i hagen för det par veckor sedan och igår hade vi alltså premiärturen ensamma i skogen bara hon och jag.

Helt jävla underbart kändes det :love:

:love::love::love:

Hej! Nu är jag tillbaka på jobbet och har tid med er igen.
Är inte alls bitter för att jag sitter på mitt stekheta kontor istället för att ligga på havsbadet. :mad:
@Scata att du inte kan lära drakarna lite måttfullhet. Tropiska nätter i norrbotten är inte riktigt ok faktiskt.

Skål ta mig fan, blir grillat och rosé hemma ikväll, om jag håller mig vaken så länge. Har inte sovit ngt alls efter sista nattskiftet utan ska vända dygn till fm i morgon. :crazy:

Blir nog mycket vin kvar till fler grillningar, slocknar väl med mat i munnen och halvtomt/fullt glas. ;)
Inte :devil: verkar det bli något grillat för min del ikväll, får nöja mig med vinet men orkar jag upp i morgon bitti redan 05:30 utan att ha ätit något sedan igår? Vem är ansvarig för drakarna nu, är de helt vind för våg? :rage:

Jag som skulle klippa klart gräsmattan, får ta det en annan dag. :idea: Rengöra poolen kan jag ju iofs göra, blöt blir jag ju ändå. :grin:

Den? Fågelskrället verkar ju helt oansvarig! Skulle ju vara sol och fint här enligt prognos, inte en massa regn och åska. Jag slipper iofs vattna ute, men kunde det inte regnat iaf lite inne i växthuset? :banghead:
Fågelskrället verkar ju ha låtit drakarna balla ur helt och hållet. Antingen så snöar det på midsommar eller så bränner de på som om vi vore vid Medelhavet. Lagom är ju en bra grej, jag menar vi bor ju i landet lagom!

Fågelskrället verkar ju ha låtit drakarna balla ur helt och hållet. Antingen så snöar det på midsommar eller så bränner de på som om vi vore vid Medelhavet. Lagom är ju en bra grej, jag menar vi bor ju i landet lagom!
Landet brunsås heter det faktiskt för det har de sagt på TV och allt som sägs på TV är sant. Inte för att jag sett så mycket brunsås i år vad jag kan påminna mig eller vad man ska ha all brunsås till?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 853
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 433
Senast: Jojo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 941
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama