För övrigt så kan ni få ett helt normalt inlägg från mig idag:
Jag red min unghäst på riktigt för allra första gången i går!!!
Jag har inte skrivit något om det här, men jag har vart på gång att rida in henne fyra gånger tidigare: Första gången gick hon in i en tillväxtspurt så jag fick lägga ned efter att ha suttit in henne, andra gången blev hon sparkad av den lille fan, med hälta och serom som följd, efter att jag lyckats komma upp och iaf skrittat hela EN gång i hagen (med ledare). Tredje gången hann jag skritta TVÅ gånger i hagen (med ledare) innan jag red en kompis häst och for av med huvudet före in i ett timmerstaket: Kraftig hjärnskakning, sönderslitna muskelfästen och ridförbud i ett halvår blev följden då. Fjärde gången hann jag inte ens upp utan hade bara påbörjat markarbetet när jag fick ett meddelande från mammans ägare om att hon och lillbrorsan testat positivt för PSSM1 så då blev det avbrott igen för att testa, vänta på resultat och anpassa mig till det.
Såååå, efter att ha markarbetat henne ordentligt sedan första juni så var jag redo att återigen hoppa upp och skritta med ledhjälp i hagen för det par veckor sedan och igår hade vi alltså premiärturen ensamma i skogen bara hon och jag.
Helt
jävla underbart kändes det