Drak-och-enhörningsdrottningen strejkar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten, hörni... Jag kan ju passa på att fråga hos er också... Är det någon annan än jag som bor/har kontakter i Norrbotten och skulle kunna tipsa om någon som är sugen på att ha hand om två katter i två veckor? Försöker lösa kattpassning för när jag ska ner till Herrfallet men det går trögt. Just nu står allt och hänger på att jag löser det :(
Kan ställa frågan på fb har en del kontakter i gällka.

Kan bara beklaga sorgen och skickar en drake med pigga upp kramar.

Att det känns tungt att röja är förståeligt, men samtidigt tror jag att det är en fördel att man har den där tidsfristen att förhålla sig till, annars skulle nog känslorna ta överhand fullständigt och då kan det bli jobbigt att göra något med sakerna över huvud taget.

Tack så mycket :) Jag hämtar styrka från att min pappa var extremt osentimental, hade jag inte hindrat honom hade jag inte haft en finsele kvar (nej, den lämnar inte gården så länge jag lever trots att MÅNGA frågat om den!). Min papa var "Mr auktion" men för mig var han hästkarlen :love:

Det har gått (nästan) lång tid... pappa dog i början på oktober. Jag har bara inte haft ork att göra det, jag har bara hållit näsan ovanför ytan. Det är auktion nästa söndag (27:e) och då måste vissa saker vara färdigt för jag vill få ut dem. Jag har inte problem med större delen av det som ska säljas med det är fortfarande så att man hamnar i minnen och de saker man faktiskt har lite problem med att släppa... :(

Trösten är trots allt att min pappa gjorde samma sak som jag nu gör när han tog över huset från sin mor.
Jag vet hur jobbigt det kan vara. Jag var med om de två vändor, först när vi tömde huset efter farmors död (jag ar inte så förtjust i min farmor, förvisso, men minnena från en el barndom finns ändå där) och sedan när jag hjälpte mamma gå igenom pappas grejer... Ett tips om det känns svårt att skiljas från grejerna men du inte har plats för dem själv, fota dm så har du iaf bilderna att koppla till dina minnen. Det är inte samma sak som att kunna röra och lukta på dem men då är de inte helt borta iaf. Många kramar!
Kan ställa frågan på fb har en del kontakter i gällka.
Det vore guld! Har börjat misströsta över hela grejen :(

Hello darlings.
Snart tillbaka på jobbet och har då tid att umgås mer med er.
Gjorde en hemsk upptäckt: http://9gag.com/gag/aG9356n?ref=fbp
(Var är knapparna för alla fina funktioner????)
Oh, jag letade själv efter den där bilden efter att jag såg inlägget på FB. Hemska människor... Gå och skjuta enhörningar och dinosaurier sådär!!!

Jag har försvunnit eftersom minnesdrakarna spökar för mig :cry: Går igenom huset för att se vad som ska säljas och mitt hjärta går sönder, det är mitt liv och min fars liv jag rotar i. Jag kan och vill inte ha kvar allt men just nu är mitt hjärta krossat. Ingen hjälp har jag heller, jag skulle behöva någon som hindrade mig att fastna i minnen :cry:
Mitt tips är att spara det du känner att du vill spara, sen kan man gå igenom det efter några år och då brukar det vara lättare att göra sig av med saker. Det är tungt att behöva gå igenom saker! :(

Jag har försvunnit eftersom minnesdrakarna spökar för mig :cry: Går igenom huset för att se vad som ska säljas och mitt hjärta går sönder, det är mitt liv och min fars liv jag rotar i. Jag kan och vill inte ha kvar allt men just nu är mitt hjärta krossat. Ingen hjälp har jag heller, jag skulle behöva någon som hindrade mig att fastna i minnen :cry:
Usch vad jobbigt :(
Här kommer en stor Scata-kram!!
+ en liten "bli på bättre-humör-bild"
images

Äntligen helg, lite grillat och några öl står på menyn samt försök till i alla fall en riktig sovmorgon:D

Äntligen helg? Nej vet du vad, det finns de som måste jobba så andra slöa jäklar kan köpa sin kalla öl och konsumera alldeles för mycket så de förhoppningsvis har huvudvärk dagen efter! :rage: :up:
Själv ska jag lägga mig med gott samvete i morgon bitti när andra vaknar och är fyllesjuka. :yuck::banana:

Massören och kiropraktorn är samma kille för mig. Han klättrar uppför höga berg och dyker i kalla svenska vatten - mao är han inte riktigt frisk och bör inte tas på för stort allvar. :cautious:
Den tredje typen är ingen jag känner... :cool:

Jag undrar en sak- i vissa trådar nämner folk Bukemaffian. Vad är det och vilka är med? Får man gå med? Eller behöver man göra inträdesprov?
Jag är tramsigast på Buke, och drakochenhörmingsdrottning. Får jag gå med då?
Jag gillar maffiafilmer men jag kan inte slåss.

Jag tycker vi skal starta en folkrörelse mot ömma muskler, värkande ben och svett som envisas att rinna ner i ögonen, orsakade av detta otyg kallad motion och heller bejaka det lugn och ro en härlig skrittrunda på ryggen av en häst/drake/enhörning, eller promenad med hunden kan åstadkomma.

I båda fallen uppfyller man ju helt klart hälsodirektoratets önskan om att vi skal ut i "friska" luften.

Jag undrar en sak- i vissa trådar nämner folk Bukemaffian. Vad är det och vilka är med? Får man gå med? Eller behöver man göra inträdesprov?
Jag är tramsigast på Buke, och drakochenhörmingsdrottning. Får jag gå med då?
Jag gillar maffiafilmer men jag kan inte slåss.

Jag tror att det är en förgrening av korsikanska maffian. Du vet de som använder stilettkniven som tandpetare medans de sitter på sina ljugarbänkar utanför sina vitmålade hus belägna i trånga gränder.

Hur man blir medlem vet jag dock inte, möjligt att det räcker med en annons på familjesidorna där du söker efter en familj att umgås med samtidigt som du berättar lite om dina intressen för lönnmord, k-pistar och fällknivar.:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 853
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 433
Senast: Jojo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 941
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama