Drak-och-enhörningsdrottningen strejkar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten, hörni... Jag kan ju passa på att fråga hos er också... Är det någon annan än jag som bor/har kontakter i Norrbotten och skulle kunna tipsa om någon som är sugen på att ha hand om två katter i två veckor? Försöker lösa kattpassning för när jag ska ner till Herrfallet men det går trögt. Just nu står allt och hänger på att jag löser det :(

Förresten, hörni... Jag kan ju passa på att fråga hos er också... Är det någon annan än jag som bor/har kontakter i Norrbotten och skulle kunna tipsa om någon som är sugen på att ha hand om två katter i två veckor? Försöker lösa kattpassning för när jag ska ner till Herrfallet men det går trögt. Just nu står allt och hänger på att jag löser det :(

Haha.. nä.. Norrbotten är för långt..
Om ngn i sthlm vill ha hund eller kattvakt kan jag däremot vara tillgänglig! :laugh:

Finns det annars kattpensionat?

Jo, det finns, i Boden och Luleå, men dels skulle det gå på minst 2100 kr och de flesta kattpensionat vill att katterna är vaccinerade och försäkrade. Min äldsta (17 år i år) är inte ens märkt...

Sen kanske det inte passar alla heller. När mina var gamla ville de ha lugn och ro och inte andra katter och nytt folk runtomkring

Jag har försvunnit eftersom minnesdrakarna spökar för mig :cry: Går igenom huset för att se vad som ska säljas och mitt hjärta går sönder, det är mitt liv och min fars liv jag rotar i. Jag kan och vill inte ha kvar allt men just nu är mitt hjärta krossat. Ingen hjälp har jag heller, jag skulle behöva någon som hindrade mig att fastna i minnen :cry:

Inget roligt att plocka i sånt som måste ut men som vägrar låta sig slängas ut genom att plocka fram minnena knytet till dem. Ända sättet jag vet är att låta det gå några månader/år om man har plats vill säga, så att man hinner förlika sig med att personen är borta och att jag faktiskt klarar mig bra utan de här sakerna.

Det har gått (nästan) lång tid... pappa dog i början på oktober. Jag har bara inte haft ork att göra det, jag har bara hållit näsan ovanför ytan. Det är auktion nästa söndag (27:e) och då måste vissa saker vara färdigt för jag vill få ut dem. Jag har inte problem med större delen av det som ska säljas med det är fortfarande så att man hamnar i minnen och de saker man faktiskt har lite problem med att släppa... :(

Trösten är trots allt att min pappa gjorde samma sak som jag nu gör när han tog över huset från sin mor.

Kan bara beklaga sorgen och skickar en drake med pigga upp kramar.

Att det känns tungt att röja är förståeligt, men samtidigt tror jag att det är en fördel att man har den där tidsfristen att förhålla sig till, annars skulle nog känslorna ta överhand fullständigt och då kan det bli jobbigt att göra något med sakerna över huvud taget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 853
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 433
Senast: Jojo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 941
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama