Drak-och-enhörningsdrottningen strejkar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur det bara är sittbenen, jag brukade bli förjävla öm på mer ömtåliga ställen, eller borde man inte skriva mindre ömtåliga? Om något är ömtåligt borde det väl tåla mer och inte mindre? Är man mer eller mindre ömtålig om det lätt gör ont på vissa ställen? :confused: :o
Likadant som med oljud, oväsen och så vidare. O-ljud är ju inget ljud alls, o-väsen gör ju inget väsen av sig...jag älskar Pettson o Findus förresten..."O-hönsspår"...:grin:

Nämen, PRECIS vad min bästa väninna säger! :p
Jag fick just en helt sjuk uppenbarelse... Jag kanske ÄR din bästa vänninna men vi vet inte om det :nailbiting:

Jag undrar en sak- i vissa trådar nämner folk Bukemaffian. Vad är det och vilka är med? Får man gå med? Eller behöver man göra inträdesprov?
Jag är tramsigast på Buke, och drakochenhörmingsdrottning. Får jag gå med då?
Jag gillar maffiafilmer men jag kan inte slåss.
Jag har hört ryktas att inträdesprovet består av att springa Vätternrundan, Blodomloppet och Tjejmilen (även om man är kille) samma dag, minst två ggr per lopp, direkt följt av stående tånagelklippning med nagelklippare (inte sax), varefter man brottas med personen 13,5 grad till vänster och 72,31 grader ovanför en själv. Den som lyckas få motståndaren att äta upp nagelklippet (+ nagelklipparna) får då en grönrosaaktig biljett i läskpapper som man sedan får byta in mot antingen en defekt pajform eller en paj gräddad utan form. Med nagelfil.

Jag tycker vi skal starta en folkrörelse mot ömma muskler, värkande ben och svett som envisas att rinna ner i ögonen, orsakade av detta otyg kallad motion och heller bejaka det lugn och ro en härlig skrittrunda på ryggen av en häst/drake/enhörning, eller promenad med hunden kan åstadkomma.

I båda fallen uppfyller man ju helt klart hälsodirektoratets önskan om att vi skal ut i "friska" luften.
Fast lugn och ro och promenad med två prickikorvar är ett motsatsförhållande av kvantfysiska proportioner...

Likadant som med oljud, oväsen och så vidare. O-ljud är ju inget ljud alls, o-väsen gör ju inget väsen av sig...jag älskar Pettson o Findus förresten..."O-hönsspår"...:grin:
Precis som jag funderar över att man kallar vissa för odjur... Är de träd då? :confused:

Jag fick just en helt sjuk uppenbarelse... Jag kanske ÄR din bästa vänninna men vi vet inte om det :nailbiting:

Jag har hört ryktas att inträdesprovet består av att springa Vätternrundan, Blodomloppet och Tjejmilen (även om man är kille) samma dag, minst två ggr per lopp, direkt följt av stående tånagelklippning med nagelklippare (inte sax), varefter man brottas med personen 13,5 grad till vänster och 72,31 grader ovanför en själv. Den som lyckas få motståndaren att äta upp nagelklippet (+ nagelklipparna) får då en grönrosaaktig biljett i läskpapper som man sedan får byta in mot antingen en defekt pajform eller en paj gräddad utan form. Med nagelfil.

Fast lugn och ro och promenad med två prickikorvar är ett motsatsförhållande av kvantfysiska proportioner...

Precis som jag funderar över att man kallar vissa för odjur... Är de träd då? :confused:
Apropå djur av allehanda slag, när firade ni era djur med födelsedagsfest senast?

Fast jag är rätt säker på att hon bara har en hund (en dvärgpinscher med ADHD)?? Fast du kanske slår ihop prickikorvarna till en och målar den när jag är i närheten?! Frågan då är bara var du lånar de två BARNEN... :cautious:

Du glömde testet hur bra man känner igen skyddsplast på mikrovågsugnar @mandalaki samt hur många gånger man kan säga 1177 på en minut :sneaky:

Jag har mest saknat mig själv i helgen., har legat i soffan med magont kombinerat med mensvärk. I en kokande varm lägenhet.Ingen höjdarhelg. :down::arghh:

Senast ändrad:
Jag har mest saknat mig själv i helgen., har legat i soffan med magont kombinerat med mensvärk. I en kokande varm lägenhet.Ingen höjdarhelg. :down::arghh:
Det är jättedumt med magvärk! Vi åkte hem med en bilsjuk BARN... Det var inte heller någon höjdare, men efter paus med mat och dryck och lite lek så kunde vi ta oss hela vägen hem...

Hehe.. Barndomsminne när man står vid vägkanten och spyr..
Vi klara oss från det, men BARNET låg på en gräsmatta en stund i skuggan innan vi kunde åka vidare mot maten... ;)
På tal om illamående, jag åkte Virvelvinden på Liseberg, den såg så snäll ut första gången BARNEN med pappan åkte... Det var den inte kan jag säga... Det tog mig över en timme innan min mage var i balans igen... Men annars var det en helt underbar dag på Liseberg, inga köer och varmt och skönt! Vi åkte Kållerado 4 gånger, Flumeride 2 gånger, BARNEN åkte Lisebergsbanan 4 gånger och så slänggungarna typ 5-6 gånger... Sen åkte vi lite annat smått och gott också, vi kom dit strax efter elva och halv nio gav vi vuxna upp, BARNEN hade nog kunnat tänkt sig vara kvar ett par timmar till men vi var helt slut. ;)

För övrigt så kan ni få ett helt normalt inlägg från mig idag:

Jag red min unghäst på riktigt för allra första gången i går!!!

Jag har inte skrivit något om det här, men jag har vart på gång att rida in henne fyra gånger tidigare: Första gången gick hon in i en tillväxtspurt så jag fick lägga ned efter att ha suttit in henne, andra gången blev hon sparkad av den lille fan, med hälta och serom som följd, efter att jag lyckats komma upp och iaf skrittat hela EN gång i hagen (med ledare). Tredje gången hann jag skritta TVÅ gånger i hagen (med ledare) innan jag red en kompis häst och for av med huvudet före in i ett timmerstaket: Kraftig hjärnskakning, sönderslitna muskelfästen och ridförbud i ett halvår blev följden då. Fjärde gången hann jag inte ens upp utan hade bara påbörjat markarbetet när jag fick ett meddelande från mammans ägare om att hon och lillbrorsan testat positivt för PSSM1 så då blev det avbrott igen för att testa, vänta på resultat och anpassa mig till det.

Såååå, efter att ha markarbetat henne ordentligt sedan första juni så var jag redo att återigen hoppa upp och skritta med ledhjälp i hagen för det par veckor sedan och igår hade vi alltså premiärturen ensamma i skogen bara hon och jag.

Helt jävla underbart kändes det :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 853
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 433
Senast: Jojo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 941
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama