Dogs in Action

Det behövs. Jag är rätt uppbokad ända fram till juli. Jag ska skriva upp datumet i varje fall och lämna den dagen öppen.

Här är Plingemuff som valp. :love:

Här intar hon positionen "Nu-ska-jag-komma-och-ta-dig".
finast.jpg

Och här rullar hon på förfullt.
gumsigos.jpg

Min uppfattning att många som är aktiva 'tävlingsförare' delar min uppfattning. Visst finns det en falang som vill tillbaka till '1800 frös ihjäl' men jag tycker mig se att den minskar år för år. Många av de som romantiserar om hur det var förr är dessutom världsmästare på hemmaplan... :p Man hör just sådana kommentarer som att domarna dömer med fördel till BC ....

På Västervik BKs sida har denna fråga varit uppe flera gånger och det har varit mycket intressant att se att många av elitförarna (ja även de som kör brukshund) vill att proven skall vara tävlingar och öppna för alla.

Jag tror inte heller dessa förare räds tuffare prov, så det är inte det som är problemet. Så Cillamuffins hav förtröstan, förändringens vindar kommer nog även troligen blåsa inom hundvärlden.... :)

mmm... man får hoppas det. kanske borde grenarna dela upp i öppna klasser och i klasser öppna för endast bruksraser? jag menar, tävlingsmänniskor borde ju finnas även inom hundvärlden, och jag antar att många av dem också är beredda att betala. men vill bruksfolket behålla sina traditioner kan de ha grenar/klasser/bedömningar för endast raser av brukstyp.

Själv är jag glad att det fortfarande finns folk som vill meritera sina hundar för att se vad de kan prestera och inte är så jäkla tävlingsk**a. Visst är det en extra knorr att komma hem med en pokal. Men jag kan inte säga att jag uppskattar, eller känner mig mer nöjd med mig själv och hunden, när någon kommer och rycker kritiken ur handen på en och ska kolla varför man kom före de på pallen. Jag vill ha prov, inte tävlingar.

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 551
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar