Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
movgli skrev:Rent allmänt så brukar jag tänka att hästens bädd skall vara så mjuk OCH ren att jag utan problem skulle kunna tänka mig att sova där. :smirk: Eg borde den vara ännu tjockare eftersom hästen väger flera hundra kilo mer än jag. Dock så ligger ju inte hästarna ner mer än typ 15 min åt gången...
axel skrev:Lösdrift innebär inte att hästarna bor o ligger utomhus.
De ska ha en Ligghall som är ordentligt ströad, där de ligger om den sköts rätt.
arabia skrev:ena shettisen ligger med stor säkerhet på rygg med tanke på hur mkt spån han har över hela ryggen.
axel skrev:VA!
Hästar i box sover liggande flera timmar i sträck.
Mina kliver upp när jag kommer på morgonen.
Ibland lägger en sig innan nattningen 22, om den är trött.
Toffel skrev:Är dina hästar sjuka eller? Det är ju rent skadligt för en häst att ligga så länge.. Hoppas (och är tämligen säker på att) du har fel.
Hade mina hästar legat stora delen av natten om dom stått på box hade jag ringt veterinären
arabia skrev:Hur kan du veta att hästen sover så hela natten?[/QUO
Hur menar du? Om hästen ligger utsträckt eller om den ligger ner i olika ställningar?
Toffel skrev:Är dina hästar sjuka eller? Det är ju rent skadligt för en häst att ligga så länge.. Hoppas (och är tämligen säker på att) du har fel.
Hade mina hästar legat stora delen av natten om dom stått på box hade jag ringt veterinären
Immer skrev:Så är det ju tänkt, ja. Men de flesta jag känner som har lösdrift kan berätta att hästarna använder ligghallen som toalett och gärna ligger ute istället.
Immer
axel skrev:De brukar inte lägga sig i toaletterna.
Sköta Lösdrift rätt är att mocka o ströa även den.