Jag tycker det är trevligt med grannar. Har nog alltid haft bra grannar. I lägenheten hörde vi bara grannarna när de borrade typ. Hälsade i hissen/porten men inte mer än så. Där vi bor nu är det också bra grannar. Visst går man förbi kan man kika in, men det är ju inte så att någon ställer sig i trädgården och glor in. Och om nån ser mig när jag rör mig i mitt hem gör inte så mycket, alltså det är ju inte så att jag går runt naken eller har toaletten i vardagsrummet framför fönstret.En grej detta far mig att reflektera pa ar hur manga som inte gillar att ha grannar
Ar det bara sjalva grejen att det finns andra manniskor i narheten som stor er, eller har ni erfarenhet av mer aktiv irritation/konfrontation med grannarna?
Min erfarenhet av att bo i overlag valdigt tatbebyggda miljoer ar att grannarna mer eller mindre ignorerar varanda och de sallan ar ett aktivt storningsmoment. Daremot kan jag forsta viljan att typ kunna sitta i tradgarden och veta att INGEN kan see en - dock for mig vet ag inte om det ar vart den ovriga isolationen och okade restiden som kommer med att bo mer isolerat..!
Hade en granne i huset mittemot när vi bodde i lägenhet, hon gick runt naken och stod ofta framför spegeln framåtböjd och typ inspekterade sitt rövhål framför ett fönster, så vet inte om hon inte förstod att vi såg (husen stod tätt!) eller bara inte brydde sig.